30. Bölüm

4.1K 225 11
                                    

Genç adam bedeninde ki ağrılarla göz kapaklarını yavaşça yarıya kadar araladığında ilk önce nerede olduğunu anlamaya çalıştı, birkaç saniye sonra yatak odasının dolabıyla gece konuşulanlar aklına üşüştüğünde başını diğer tarafına çevirerek uyumakta olan karısına gülümseyerek baktı.

Gece ki ağlamaklı ses tonu kulaklarına üşüşürken tek elini yavaşça kaldırıp eşinin yüzüne düşen saçları işaret parmağıyla geriye doğru attıktan sonra elini yanağına bıraktı, baş parmağı ile okşadı.

Sevildiğinden emindi ama içinde ki nefret ve kin yüzünden eşinin kendisi de bu durumu kabullenmiyordu. Tek sıkıntısı affedilmemekti ki affedileceğinden de şüpheleri vardı.

Rehnüma'nın kapalı göz kapakları altında olan gözlerini oynamaya başladığında gözlerini kapatan adam eşinin saniyeler sonra elini okşamasını içinde açmaya başlayan çiçek bahçeleri ile hissetti, genç kadının odadan ayrılması ile de sırt üstü dönerek kollarını ikiye açtı. Gülümseyerek tavana bakarken bir anda enerjiyle dolduğunu hissediyordu.

Kısa zaman sonra yerinden bir anda kalkan adam yarası yüzünden yüzünü kısa bir an ekşitse de çabucak eski haline dönmüş, gülen gözlerle banyoya geçmişti. Hafifçe arkasını dönüp aynadan sırtına baktığında kendi kendine gülümserken Rehnüma kahvaltı malzemelerini dolaptan çıkartıyordu.

Yaklaşık on dakika içerisinde mutfakta ki masayı hazırlayan kadın çayı da demledikten sonra üzerini değiştirmek için odasına yönelirken merdivenlerin başında Mahiri gördü.

"Günaydın" derken gülümsediğini fark edip gözlerini kaçırdı, boğazını temizleyerek basamakları çıkmaya başladı.

"Günaydın" diyen adam ise bozulmayan neşesi ile üzerini değiştirmiş vaziyette basamakları hızlı adımlarla inip eşinin karşısında durdu. "Nasıl olduğumu sormayacak mısın."

Rehnüma tek kaşı havada alayla gülerken kollarını göğüslerinin altında bağladıktan sonra bariz bir şekilde genç adamı süzdü.

*Griffin/Griffon: Faklı kültürlerde isim değişikli olsa da birbirine yakın isimlerle anılan efsanevi yaratık. Mısır kültüründe de geçen bu yaratık için birçok görünüm tasvir edilmiştir.  Bazı kaynaklarda kartal ve kuşlarla ilgili betimlemeler geçerken bazı kaynaklarda aslan figürü görülmektedir ama çoğu kaynaklarda iki hayvanın birleşimi diye tasvir edilir. En bilinen özelliği altın bekçiliği olurken bazı kaynaklarda Hindistan'ın saklı hazinesini koruduğu yazmaktadır. Bir diğer yandan acımasızlığıyla bilinen yaratır ki genç kadında bunu ima etmiştir.

"Griffon kadar sağlamsın. Sana bir şey olmaz."

Mahir parlayan gözlerle bir basamak daha inip eşinin yanında durduğunda hafifçe yüzüne eğildi.

"Saklı hazine de tam yanımda."

Genç kadın destek aldığı tırabzanı hafifçe sıkıp saniyeler sonra gözlerini kaçırarak "Bilmediğin bir şey de yok maşallah" deyip eşinin yanından hızlı bir geçiş yaptı, yukarı kıvrılan dudak kenarlarıyla beraber basamakları adımlamasına devam etti. Birden aklına geldiği efsanevi yaratığı söyleyivermişti ama eşinin cevabı da hoşuna gitmişti.

"Yaratık."

Genç adam ise gülümseyerek eşinin arkasından birkaç saniye bakmış, gözden kaybolduktan sonra ikişerli son basamakları inerek mutfağa geçmişti. Hazırlanan kahvaltı masasıyla karşılaştığından bir zeytin alıp ağzına atarak hole geçti, ayakkabılarını giyinip yağmurlu havaya kendisini bıraktı. Dün gece kendi arabasıyla gelmişti ama arkadaşı kullanmıştı, anahtarı da üzerinde olmalıydı.

Kahire'nin İncisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin