31-✴OKUL ÖZLEMİ✴

14.2K 449 194
                                    

Senin için emeklerim, çabalarım, derdini dert edinişlerim,
beni sev diye değildi.
Seni seviyorum diyeydi.

IG:sozedebiyatii1
__________________💦

"Ali ben okula gitmek istiyorum."

Keskin mavilikleri gözlerimi delercesine bakarken sorduğum sorumun ardından pişman olmuştum. İzin vermeyeceğini bile bile neden soruyorum ki her zamanki gibi 'Hayır' diyecektir.

"Ne dedin sen? Tekrar söyle."

Hata yaptığımı düşünerek az önceki cümlemin aksi yönüne adımladım.

"Yok bi şey."

"Söyle." Ali gözlerini bir an olsun benden ayırmazken söylemekten başka çaremin olmadığını anlayarak az önce söylediğim soruyu tekrar yineledim.

"Ben okula gitmek istiyorum."

"Sen ne istediğinin farkında mısın?"

"Evet Ali imkanım varken okumak istiyorum." Ali yatakta doğrulup sırtını yatak başlığına yaslayarak gözlerini tekrar bana dikmişti.

"Bu isteğini yerine getirmem çok zor Efsun."

"Neden zor olsun ki bir yıl okula gitmedim. Liselerde 1 yıl okula gitmediğimde bir sonraki yıl gidebilme imkanım var."

"Efsun sorun senin okula gidip gitmemen değil. Seni her şekilde okula aldırabilirim. Sorun okulun tehlikeli olması seni okulda rahatça koruyamam."

Ali'nin yaptığı gibi ben de doğrulup yönümü ona çevirerek baktım.

"Ali senin düşmanların seni ilgilendirir. Beni değil."

"O konuda yanılıyorsun Efsun. Çoğu insanın senin sıradan biri olmadığını benim için önemli olduğunu biliyorlar. Beni devirmek isteyenler bana doğrudan zarar veremeyeceklerini bildikleri için bu kez dolaylı olarak sana zarar vermeye kalkışacaklar."

"Yani ben her zaman başıma gelebilecek herhangi bir tehlike yüzünden tetikte mi olacağım."

"Evet bu yüzden okula gitmene izin veremem ama istersen bu sene gitmeyip bir dahaki sene evde ders çalışarak açıktan okuyabilirsin."

"Hayır Ali öyle çok zor. Benim hedefim büyük. Ben doktor olmak istiyorum. Bu yüzden daha düzenli çalışıp okula gitmem gerek."

"Okula gidebilmen mümkün değil."

Aklıma gelen koruma fikriyle hemen Ali'ye bu fikrimi söyledim.

"Gayet de mümkün sabahları korumalarla beraber okula gider çıkışta da onlarla geri gelirim."

"Bu kadar kolay olacağını nasıl düşünebilirsin Efsun. Seni dışarıda koruyabilirim ama okulun içinde korumam zorlaşır."

Her söylediğime bahane bulup duran Ali sanırım okula gitmeme izin vermeyecek gibi görünüyordu. Ama benim inadım inattı ne olursa olsun gidecektim.

"Ali neden okula gitmemem için bahaneler türetip duruyorsun."

"Bu bahane değil Efsun. Seni olabildiğince tehlikelerden korumaya çalışıyorum. Benim düşmanlarım hafife alınacak kadar beceriksiz değiller. Ben çok güçlüyüm ama onlar beni devirebilmek için her şeyi yapabilirler."

"Ali bir çaresini bulman gerek şansım varken okumak istiyorum. Bir kez daha elimden kayıp gitmesine göz yumamam."

Sözlerimin ardından Ali'nin ters tarafına dönüp uzandım. Gözlerim ay ışığının azda  olsa aydınlattığı odayı süzerken aklım hala okuldaydı.

TUTSAK  Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin