Bab 1★

4.6K 340 40
                                    

TAKUT.

Segala  dosa  dia  akan  dimaafkan  ke?  Bagaimana  pula  jika  tiada  orang  yang  mahu  mengendahkan  lagi?  Bagaimana  jika  umminya  menghalau  dia  keluar  dari  rumah  sama  seperti  dulu?

“Mama  janganlah  takut”.

Raifa  memandang  wajah  comel  Nuh  yang  mengukirkan  senyuman  manis  padanya.  Tangan  kanan  Raifa  digenggam  Nuh  dengan  begitu  erat.

“Nuh  ada.  Mama  jangan  takut”.  Pujuk  Nuh  dengan  lembut.

Raifa  melorek  senyum.

“Takkan  ada  keluarga  yang  nak  membuang  ahli  dia  terus.  Lagipun,  mereka  tahu  sayang  sakit  kan?  Jadi,  janganlah  risau”.  Pujuk  Afif  dengan  lembut.

Raifa  mengangguk  faham.

Afif  menekan  loceng  rumah.

Nuh  memandang  mamanya  yang  nampak  takut  lalu  Nuh  mengeratkan  genggaman  tangan  mamanya  supaya  mamanya  tenang.

Raifa  kembali  memandang  Nuh.

Nuh  senyum.

“Raifa?”  Suara  itu  membuatkan  Raifa  menatap  seraut  wajah  umminya  yang  melangkah  keluar  dari  rumah.  Encik  Raif  juga  keluar  bersama  -  sama  isterinya  terkejut  melihat  kehadiran  Raifa.

“Kenapa  Raifa  datang  ke  sini?  Raifa  lari-”.

“Raifa  tak  lari.  Saya  yang  bawa  keluar  dia  sebab  saya  nak  bagi  rawatan  khas  untuk  dia.  Lagipun,  Raifa  nak  berjumpa  pak  cik  dan  mak  cik  untuk  cakap  sesuatu.  Boleh  izinkan  kami  masuk?”  Soal  Afif  dengan  lembut.

“Husband  janganlah  buka  pagar”.

“Anak  kita  nak  masuk.  Dia  bukannya  orang  luar  pun”.  Balas  Encik  Raf  seraya  membuka  pintu  pagar.

Puan  Widya  nampak  takut  aje  dengan  Raifa.

“Janganlah  takut  dengan  mama  Nuh.  Mama  bukannya  jahat  pun.  Mama  tertekan  aje.  Maafkan  mama  Nuh  kalau  mama  dah   banyak  buat  salah.  Lagipun,  orang  memang  ada  buat  salah  kan?”  Soal  Nuh  pada  Puan  Widya.

Puan  Widya  terkedu.

“Mama?  Anak  siapa  ni,  Raifa?”  Soal  Encik  Raf  sebaik  saja  keluar  dari  rumah.

“An-anak  Raifa.  An-anak  kandung  Raifa”.  Balas  Raifa  perlahan.

“Tak  cukup  dengan  Reiss.  Boleh  pula  kamu  buat  hubungan  sulit  dengan  lelaki  lain?!  Ummi  tak  sangka  perangai  kamu  sundal  sampai  macam  ini  sekali,  Raifa  Wardina!”  Jerkah  Puan  Widya.

Raifa  teresak.

“Saya  minta  maaf.  Saya  yang  paksa  dia”.  Celah  Afif.

Tak  betah  membiarkan  Raifa  menanggung  amukkan  ahli  keluarga  wanita  itu.  Hatinya  sayu  apabila  melihat  Nuh  nampak  mamanya  menangis.

“Apa  maksud  kamu?”  Soal  Encik  Raf.

“Raifa  memang  setia  dengan  Zayyan.  Tapi,  Zayyan  terlalu  sibuk  dengan  kerja  sampai  mengabaikan  dia.  Saya  jadi  kesian  dengan  dia  seban  permulaan  Raifa  jadi  tertekan  ialah  sebab  Zayyan.  Dia  tak  tahu  nak  cerita  perasaan  tertekan  dia  pada  sesiapa  sebab  dia  tak  ada  kawan.  Jadi,  saya  buat  pilihan  untuk  rampas  Raifa  dari  Zayyan.  Raifa  tetap  tolak  bila  saya  ajak  dia  curang.  Jadi,  saya  rogol  dia  sampai  dia  mengandungkan  Nuh…”  Tutur  Afif.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now