Bab 44★

4.1K 284 113
                                    

FATHI’  nak  bawa  Lily  pergi  ke  mana?”  Soal  Lily  perlahan.

Berjalan  jauh  dari  pekarangan  rumah  keluarga  Nuh  membuatkan  dia  mula  rasa  tak  selesa.

“Ikut  sajalah.  Takkan  Lily  rasa  takut  kut?” 

“Taklah.  Tapi,  jauh  -  jauh  nanti  Nuh  akan  marah  Lily.  Apa  kata  Fathi’  bagitahu  aje  apa  yang  Fathi’  nak  cakap  lepas  tu  kita  boleh  sambung  main. Okey?”  Cadang  Lily  sambil  menarik  lembut  tangan  Fathi’

Fathi’  menggenggam  tangan  Lily  lalu  dia  membawa   Lily  mengikuti  langkahnya.

“Fat-Fathi?”  Soal  Lily  dengan  gusar.

Fathi’  membuka  pintu  sebuah  rumah  lama  lalu  tubuh  Lily  ditarik  masuk  ke  dalam  rumah  sebelum  pintu  rumah  dikunci.

“Ki-kita  nak  pergi  mana?”

“Ah,  dah  balik?”  Soal  suara  itu  membuatkan  Lily  terkedu  memandang  ibunya  yang  berdiri  di  depannya.

“Lily”.  Melebar  senyuman  Afra  apabila  melihat  Lily  di  depannya.

“Fathi’  jom  lari!”  Tangan  Fathi’  ditariknya  namun  Fathi’  melemparkan  Lily  di  depannya.

“Fa-Fathi?”

“Bagusnya  anak  aunty.  Aunty  memang  boleh  harapkan  kamu”.  Puji  Afra  dengan  nada  yang  bangga  sambil  mengusap  lembut  kepala  Fathi’.

Fathi’  mengukirkan  senyuman  bangga.

“Ap-apa  semua  ni?”  Soal  Lily  keliru.

“Sayang  ibu…”  Rahang  Lily  dicengkam  kasar.

“I-ibu.  Le-lepaskan  Lily…”  Rayu  Lily.

“Lepaskan  Lily?  Dah  susah  Fathi’  nak  dapatkan  Lily  takkanlah  nak  lepaskan  macam  itu  aje  kan?  Makin  lama  ibu  tinggalkan  Lily  nampaknya  Lily  makin  cantik”.  Puji  Afra.

“Lily  tak  nak  tinggal  dengan  ibu!  Lily  nak  tinggal  dengan  pak  su!” 

Pang!

Lily  tersungkur.

“Kau  tinggal  terlalu  lama  dengan  dia  orang.  Kau  dah  tak  betul.  Tak  apa,  Lily.  Ibu  akan  betulkan  Lily  semula.  Lily  kena  ikut  cakap  ibu  sebab  ibu  yang  besarkan  Lily”.  Rambut  panjang  Lily  ditarik  dengan  kasar.

Lily  menjerit  sakit.

“I-ibu  berhenti!  Ibu  maafkan  Lily!”  Jerit  Lily  takut.

Afra  menolak  Lily  masuk  ke  dalam  sebuah  bilik  lalu  leher  Lily  dikunci  dengan  gari  besi.

“Fathi’  ambilkan  pisau  untuk  aunty”.  Pinta  Afra.

Fathi’  akur.

“Ibu!  Li-Li-Lily  tak  nak!  Li-Lily  minta  maaf.  Amp-ampunkan  Li-Lily!  Am-ampunkan  Lily!”  Rayu  Lily  cemas.

“Tak  ada  faedah  melawan,  sayang”.  Baju  Lily  dibuka  lalu  dia  balikkan  tubuh  gadis  kecil  itu.

“Tak   nak,  ibu!  Tak  nak!”

Afra  mengambil  pisau  yang  diberikan  padanya  lalu  dia  mengelus  lembut  kulit  Lily.

“Cantiknya  kulit.  Mesti  dijaga  rapi  kan?”  Soal  Afra  pada  Lily.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now