Bab 38★

3.2K 342 48
                                    

NUH…”   Lily  teresak  apabila  melihat  Nuh  terbaring  di  atas  katil.

Ajlaa  mengusap  lembut  belakang  tubuh  Lily.

“Mak  cik  minta  maaf,  Lily.  Mak  cik  betul  -  betul  tak  tahu  yang  pak  cik  akan  menyerang  Nuh.  Mak  cik  minta  maaf  sangat  -  sangat”.  Ujar  Ajlaa  dengan  nada  serba  salah  apabila  melihat  esakkan  Lily. 

Pintu  bilik  diketuk.

“Mak  su!  Pak  su!”  Raung  Lily  apabila  melihat  Raifa  dan  Afif  melangkah  masuk  ke  dalam  bilik  yang  dihuni  mereka.

“Nuh…”  Afif  dulu  memeluk  tubuh  Nuh.

Tubuh  kecil  yang  nampaknya  sudah  dipenuhi  dengan  luka  yang  telah  diubati  membuatkan  hati  Afif  rasa  perit!

Raifa  terduduk.

“Ka-Kak  Raifa.  Saya  minta  maaf.  Saya  uruskan  anak  -  anak  saya  tadi  sebelum  saya  nak  temankan  Nuh  dan  Lily.  Sa-saya  ingatkan  abang  takkan  apa  -  apakan  Nuh.  Ta-tapi  saya  silap.  Maafkan  saya,  Kak  Raifa.  Saya  tak  sengaja”. 

“Abang  nak  belasah  Zayyan!”  Bentak  Afif.

“Ab-abang!”  Tak  sempat  Raifa  nak  menghalang  Afif  terus  saja  suaminya  itu  meluru  keluar.

Reiss  melangkah  masuk  ke  dalam  bilik.

Air  mata  gugur  lagi.

“Reiss”.  Ajlaa  menegur  Reiss  namun  Reiss  endahkan  wanita  itu  lalu  dia  memanjat  katil.  Tubuh  Nuh  digerakkan  bersama  -  sama   air  mata  yang  gugur.

Trauma.

“Reiss.  Nuh  bukan  pergi  tinggalkan  Reiss.  Nuh  berehat  je.  Nuh  tidur”.  Tegur  Raifa  dengan  lembut  sambil  menarik  Reiss  dari  terus  mengganggu  lena  Nuh.  Reiss  meronta.

Tak  percaya.

“Abang  Reiss  letak  telinga  atas  dada  Nuh.  Abang  Reiss  boleh  dengar  degupan  jantung  Nuh  maknanya  Nuh  tidur.  Abang  Reiss  tak  boleh  kacau”.  Pesan  Lily  apabila  melihat  Reiss  nampak  takut.

Reiss  mengikuti  arahan  Lily.

Jelas  bunyi  degupan  jantung  Nuh  menyapa  halwa  telinganya.

Syukurlah…

Nuh…

Reiss  teresak.

“Reiss.  Mama  minta  maaf”.  Pujuk  Raifa  sambil  mengusap  lembut  belakang  kepala  Reiss.

Tahulah  dia  bahawa  Reiss  trauma.

Waktu  dia  bawa  Reiss  bertemu  Raina  memang  Reiss  mengamuk  di  situ.  Reiss  paksa  Raina  bangun  meskipun   mustahil  untuk  Raina  bangun  semula.  Reiss  memang  takut  untuk  kehilangan  mana  -  mana  adiknya  lagi.

“Reiss.  Ibu  minta  maaf”.  Ucap  Ajlaa  serba  salah.

“Abang  Reiss  jangan  risau  tau.  Lily  kenal  Nuh  yang  kuat. Nuh  berehat  sekejap  je  nanti  Nuh  bangun  balik.  Abang  Reiss  boleh  peluk  dia  lepas  tu”.  Pujuk  Lily  apabila  melihat  Reiss  memaut  kemas  tubuh  Nuh.

Reiss  menggeleng.

Enggan  mengikuti  arahan  Lily.

Reiss  merebahkan  tubuh  di  sebelah  Nuh.  Tubuh  Nuh  dipeluknya  dengan  begitu  erat.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now