Bab 34★

3K 311 73
                                    

MALAM…

“Kak  Raina”.  Seru  Rina  dengan  nada  perlahan  membuatkan  Raina  membuka  langkah  mendekati  adik  kembarnya  yang  nampak  tak  selesa  hendak  tidur.  Raina  memanjat  katil  lalu  tubuh  adiknya  dipeluk  erat.

“Kenapa  Kak  Raina  tak  nak  ikut  Abang  Reiss?”

“Kak  Raina  nak  Abang  Reiss  tahu  sebanyak  mana  mummy  sayangkan  dia.  Kak  Raina  nak  dia  sedar  apa  yang  dia  buat  selama  ni  salah.  Sejahat  mana  pun  mummy  pada  dia  Kak  Raina  nak  dia  sedar  yang  mummy  takkan  dapat  digantikan  oleh  sesiapa  sebab  mummy  terlalu  istimewa”.

“Rina  nak  tinggal  dengan  mummy  macam  dulu….”  Adu  Rina  perlahan.

Disebabkan  dia  demam  dengan  teruk  membuatkan  dia  tak  boleh  pergi  ke  mana  -  mana.  Buat  apa  aje  mereka  bercuti  di  sebuah  resort  jika  mereka  tak  mampu  hendak  mengecapi  keseronokkan?

“Tak  apa.  Nanti  Kak  Raina  pasti  Rina  akan  dapat  tinggal  dengan  mummy  macam  dulu”.  Pujuk  Raina  dengan  lembut.

“Kak  Raina  jangan  dekat  sangat  dengan  Rina.  Nanti  Kak  Raina  pun  sakit”.

“Mana  ada.  Kak  Raina  ni  kuat  tau”.  Balas  Raina  dengan  penuh  yakin  lalu  tubuh  Rina  dipeluk  dengan   erat.

“Rina  nak  sihat.  Rina  nak  mandi  dengan  Kak  Raina  di  pantai”. 

“InsyaAllah…”  Bisik  Raina  lembut.

“Rina   sayang  Kak  Raina.  Kak  Raina  jangan  pergi  mana  -  mana  tanpa  Rina.  Rina  nak  sentiasa   ada  dengan  Kak  Raina.  Kita  kan  kembar.  Kembar  selalu  bersama  -  sama  kan?” 

“Ish.  Kak  Raina  takkan  tinggalkan  Rina”.  Pujuk  Raina.

Rina  menyandarkan  kepalanya  pada  dahi  kakak  kembarnya  itu.  Perlahan  -  lahan  air  mata  mengalir  diluar  kesedarannya.

Raina  tersenyum  kelat.

Sorry,  Rina.

★★★

“SELAMAT  pagi,  Lily!” 

“Selamat  pagi,  Nuh.  Selamat  pagi,  Abang  Reiss”.  Sapa  Lily  bersama  -  sama  senyuman  manis.

“Pagi”.  Balas  Reiss.

“Dah  bangun  pun  anak  -  anak  mama.  Papa  tak  bangun  lagi  ke?  Hari  ni  sepatutnya  dia  pergi  bekerja.  Mana  boleh  lama  -  lama  bercuti”.  Tegur  Raifa  dengan  nada  hairan.  Jaranglah  Afif  hendak  bangun  lebih  lewat  berbandingnya.

“Nuh  tak  tahulah,  mama”.

“Reiss  pun  tak  tahu…”

Lily  juga  hanya  menjungkit  bahu.

“Tak  apa.  Mama  pergi  tengok  papa.  Nuh,  Reiss  dan  Lily  sarapanlah  dulu”.  Pujuk  Raifa  lantas  dia  membuka  langkah  meninggalkan  tiga  kanak  -  kanak  itu.

Langkah  dibuka  masuk  ke  dalam  biliknya.

“Uwerk!”  Berkerut  dahi  Raifa  apabila  mendengar  bunyi  suaminya  sedang  muntah  di  tandas.

“Abang?”  Tegur  Raifa.

Afif  membersihkan  mulutnya  lalu  dia  melangkah  keluar  dari  bilik.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now