Special: Mama

3.4K 320 100
                                    

MAMA  nak  bersalin.

Jadi,  papanya  terpaksa  meninggalkan  rumah  untuk  menemani  mamanya  di  hospital.  Malahan,  papanya  mengambil  cuti  kerana  mamanya  mahu  bersalin. 

Nuh  mengemam  bibir.

Maka,  dia  harus  tinggal  di  rumah  bersama  -  sama  abang  dan  kakaknya  serta  menjaga  Lily.  Tapi,  abangnya  nampak  sibuk  menguruskan  latihan.

Manakala,  Lily  memanggil  empat  kawan  barunya  itu  datang  ke  rumahnya.  Nuh  mahu  mengemas  malahan  Lily  mengajak  keempat  -  empat  lelaki  itu  menguruskan  rumah  juga.

"Nuh!"  Sapa  keempat  -  empat  itu  datang.

Mereka  menayangkan  senyuman  comel.

"Aku  bawa  adik  aku  datang.  Mummy  minta  aku  jaga  sebab  twins  adik  aku  demam.  Adik  aku  nak  melekat  dengan  kakak  kembar  dia".  Ujar  Shaqir  sambil  membawa  kanak  -  kanak  yang  berusia  dua  tahun  masuk  ke  dalam  rumah.

"Abang  Khal!  Bertenanglah".  Tegur  Kei  sambil  mendapatkan  abangnya  yang  nampak  teruja  masuk  ke  dalam  rumah  keluarga  Nuh.

"Sayang!"  Sapa  Khaleel  dengan  nada  girang.

"Hai,  Khal..."  Sapa  Rina  dengan  lembut.

"Cantiklah  kau  hari  ni.  Nampak  menawan  dari  biasa.  Kau  nak  keluar  date  dengan  aku?"  Tawar  Khaleel  penuh  minat.

"No".  Celah  Reiss  tegas.

"Ala,  abang  ipar.  Aku  bukan  bawa  Rina  pergi  jauh  -  jauh  pun".

"Bila  masa  kau  kahwin  dengan  adik  aku?  Jawapan  aku  tetap  tak".  Tegas  Reiss  lagi.

Nuh  menghela  nafas.

"Hai,  adik..."  Sapa  Nuh  dengan  lembut  sambil  mencuit  lembut  pipi  kanak  -  kanak  lelaki  itu.

Mata  bulat.

Pipi  merah.

Arghhh,  geram!

"Ey,  comelnya  awak!"  Puji  Lily  seraya  memeluk  tubuh  si  kecil  itu  lalu  pipi  adik  Shaqir  dicium  dengan  bertalu  -  talu.

"KyaaaaAku  nak  juga,  Lily!"  Rengek  Shaqir.

"Lily  boleh  uruskan  Shami?"  Soal  Putera  dengan  lembut.

"Boleh  rasanya".  Balas  Lily  perlahan.

"Shami  tak  susah  pun  nak  jaga  dia.  Shami  budak  baik".  Tutur  Putera  serayan mengambil  Shami  dari  dukungan  Lily.

Tubuh  Shami  didukung  dengan  lembut  membuatkan  Shami  menjerit  suka.

"OmagadPutera  charming  gila.  Aku  nak  kahwin  dengan  kau,  Putera!"  Pinta  Shaqir  seraya  memeluk  erat  tubuh  Putera.

"Jauhkan  diri  kau  dari  Putera  aku".  Kei  menarik  kasar  kolar  baju  Shaqir  membuatkan  Shaqir  terasa  bagai  terjerut  dari  belakang.

"AnikiKau  nak  bunuh  aku  ke?!"

"Kau  tak  boleh  peluk  Putera  macam  tu!"  Tegas  Kei  seraya  menolak  lembut  tubuh  Putera  menuju  ke  arah  sofa.  Lily  juga  melabuhkan  punggung  disebelah  Putera.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now