Bab 19★

2.9K 287 52
                                    

RAIFA  mengerling  suaminya  yang  tampak  benar  -  benar  gelisah  semasa  mencari  Nuh.  Sejujurnya,  Raifa  juga  risau  tentang  keberadaan  anak  lelakinya  itu  tetapi  dia  tidaklah  segelisah  Afif  yang  bagaikan  kucing  kehilangan  anak.

“Kenapa  abang?”

“Abang  tak  pernah  biar  Nuh  keluar  sendiri.  Selalunya,  abang  nak  keluar  mesti  abang  akan  temankan  Nuh.  Nuh  tu  walaupun  dia  petah  tapi  dia  budak  -  budak  juga.  Dia  tetap  ada  sifat  naif  dia”.

“Saya  rasa  Nuh  keluar  dari  rumah  sebab  dia  rasa  sunyi.  Nuh  bangun  aje  kita  tak  ada  dengan  dia”.

“Kita  nak  bagi  dia  adik  jadi  dia  kenalah  belajar  bersabar  sekejap.  Abang  pun  usaha  nak  bagi  Nuh  ada  kawan  memandangkan  dah  lama  Nuh  membesar  sendiri  je.  Dia  bukannya  ada  ramai  kawan  pun”. 

Raifa  terdiam.

“Abang  risau  sangat  kalau  kakak  abang  yang  jumpa  Nuh…”

Raifa  memandang  Afif  apabila  dia  mendengar  suaminya  itu  menyebut  perkataan  kakak.

“Abang  kata  abang  tak  ada  kakak”.  Tegur  Raifa.

“Secara  biology  abang  ada  kakak.  Tapi,  abang  tak  mengaku  dia  kakak  abang”,  Balas  Afif.

“Kenapa  pula?”  Soal  Raifa  ingin  tahu.

“Kakak  abang  suka  abang”.

“Biasalah  kakak  suka  adik.  Saya  pun  suka  Aqhar  dan  Afwan  juga”.  Balas  Raifa  dengan  mudah.

“Tak,  sayang.  Kakak  abang  cintakan  abang.  Dia  tak  anggap  abang  sebagai  adik.  Dia  anggap  abang  macam  teman  lelaki  dia.  Sayang  faham  tak?”  Bicara  Afif  membuatkan  Raifa  hilang  bicara.

What  the  heck?

Kakak  cintakan  adik  sendiri?

“Macam  mana  boleh  jadi?”

“Kami  berdua  cuma  dua  beradik  saja.  Kami  lahir  dalam  tahun  yang  sama.  Cumanya,  kakak  abang  lahir  awal  tahun  dan  abang  pula  lahir  hujung  tahun.  Semasa  membesar  kami  tak  ada  ramai  kawan.  Kakak  abang  jenis  pendiam  jadi  abanglah  yang  selalu  ada  untuk  menjaga  dia.  Abang  ceriakan  dia  sepanjang  masa  supaya  kakak  abang  sentiasa  bersemangat.  Tapi,  bila  dah  sekolah  menengah  abang  jatuh  cinta  pada  sayang  pada   pandangan  pertama  masa  abang  nampak  sayang  sedang  gembira  bersama  -  sama  kawan  baik  sayang.  Waktu  tu,  hari  perlawanan  hoki.  Abang  datang  mewakili  sekolah  abang  untuk  berlawan  dengan  pasukan  hoki  sekolah  sayang  yang  diwakili  Zayyan”.

“Abang  berniat  nak  ajak  sayang  jadi  awek  abang.  Tapi,  hajat  tak  sempaian  bila  abang  tahu  yang  sayang  ni  awek  Zayyan.  Abang  pun  cari  ikhtiar  untuk  tukar  sekolah  tapi  kakak  abang  merayu  supaya  jangan  tinggalkan  dia.  Abang  kesian  dengan  kakak  abang  jadi  abang  tak  tinggalkan  dia.  Tak  sangka  lepas  masuk  universiti  kakak  abang  mula  pukul  perempuan  yang  cuba  nak  menggoda  abang.  Sejujurnya,  abang  tak  ada  hati  pun  dengan  semua  perempuan  tu.  Itulah,  kakak  abang.  Lepas  tu,  dia  cuba  pula  menggoda  abang.  Memang  taklah  abang  nak  layan  godaan  kakak  sendiri.  Abang  mengaku  abang  jahat  tapi  abang  bukan  syaitan  nak  gunakan  tubuh  badan  kakak  sendiri  demi  nafsu.  Waktu  tu,  mak  ayah  abang  masih  hidup.  Abang  beritahu  mereka  tentang  perkara  tu  supaya  kakak  abang  tak  buat  macam  tu  dah”.  Afif  menghela  nafas.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now