Bab 2★

3.8K 326 111
                                    

AJLAA  tersenyum  memerhatikan  anak  -  anaknya  yang  sedanh  bermain  dengan  Reiss  malahan  dua  anak  tirinya  itu  sedang  menonton  televisyen  seperti  biasa.  Terus  saja  langkah  dibuka  menuju  ke  arah  dapur  untuk  memeriksa  keberadaan  suaminya  itu.

Tak  sangka  pula  suaminya  rajin  hendak  memasak.

“Abang”.  Tubuh  Zayyan  dipeluk  dari  belakang  membuatkan  Zayyan  tersenyum  kecil.

Tubuh  Ajlaa  terus  saja  dicempung  lalu  tubuh  langsing  itu  diletakkan  di  atas  meja  makan.  Ajlaa  memeluk  kemas  leher  Zayyan  lalu  dia  mencantumkaan  dahinya  dengan  dahi  Zayyan.

“Cantiknya  isteri  abang.  Abang  nak  memasak  ni  tapi  bila  nampak  sayang  masuk  ke  dapur  macam  ni  tiba  -  tiba  nak  tukar  menu  pula.  Abang  nak  makan  sayang  dulu  baru  abang  memasak.  Boleh?”  Soal  Zayyan  dengan  nada  nakal.

“Tak  boleh”.

“Ala,  kenapa?  Abang  geram  dengan  sayang”.  Ujar  Zayyan  dengan  geram.

“Anak  -  anak  kita  nampak  nanti  kalau  abang  buat  macam  -  macam  dengan  saya.  Saya  datang  ke  dapur  sebab  saya  nak  tolong  abang.  Saya  tahu  abnag  terganggu  lepas  abang  ceraikan  Kak  Raifa.  Kalau  abang  tak  ikhlas…”

“Abang  ikhlas  ceraikan  dia.  Tapi,  tak  tahulah  nak  kata  macam  mana  sebab  abang  dan  dia  dah  bercinta  dari  sekolah  menengah  lagi…”

“Kenapa  abang  jatuh  cinta  dengan  Kak  Raifa?”  Soal  Ajlaa  ingin  tahu.

“Salah  satu  sebab  utama  ialah  dia  cantik.  Dia  juga  aktif  dalam  bahagian  sukan  sampaikan  dia  terkenal  di  dalam  sekolah  atau  di  luar  sekolah.  Abang  dari  tingkatan  satu  dah  mula  cuba  menggoda  dia  sebab  abang  suka  tengok  dia.  Tapi,  Raifa  ni  jenis  sombong.  Dia  tak  mahu  melayan  abang.  Abang  cuba  menggoda  dia  sampai  tingkatan  tiga  tak  silap.  Akhirnya,  dia  terima  abang  juga  sebab  dia  nampak  kesungguhan  abang”.

“Lepas  tu?”  Soal  Ajlaa  lagi.

“Tak  apa  ke  abang  cerita  pasal  bekas  madu  sayang?”

“Tak  apa.  Saya  suka  Kak  Raifa  juga”.  Balas  Ajlaa  dengan  lembut.

“Bila  dah  jadi  queen  abang  pun  masih  ramai  yang  cuba  menggoda  dia.  Abang  tak  suka  hidup  dia  yang  kena  keliling  dengan  lelaki.  Affan  pun  sibuk  aje  nak  jaga  adik  kembar  dia  tu.  Abang  terpaksa  melayan  juga  memandangkan  Aynaa  kawan  baik  Raifa  tu  kesukaan  Affan.  Jadi,  Raifa  selalu  menjaga  Aynaa”.  Zayyan  menghela  nafas.

Tangan  Ajlaa  ditarik  lalu  dibeleknya.

“Ramai  kawan  -  kawan  abang  bertanya  tentang  Raifa.  Jadi,  suatu  hari  abang  ajak  dia  datang  rumah  abang.  Abang  dah  tak  ada  parents.  Raifa  aje  satu  -  satunya  apa  yang  abang  ada.  So,  abang  pancing  Raifa  datang  ke  rumah  abang.  Abang  buat  dia  terpaksa  mandi…”

“Abang  buat  sesuatu  ke?”

Zayyan  mengangguk.

“Abang  tolak  dia  atas  katil.  Abang  paksa  dia  layan  abang.  Dia  tak  nak   sebab  dia  takut.  Ya,  dia  tu  anak  manja  walid  dia.  Dia  tak  nak  hampakan  perasaan  keluarga  dia.  Tapi,  abang  pujuk  dia.  Abang  pujuk  dia  supaya  bagi  saja  apa  yang  abang  nak  sebab  abang  janji  abang  akan  jaga  dia.  Raifa  bagi  sebab  dia  cintakan  abang.  Lepas  tu,  dia  dah  tak  nak  bagi.  Bila  dah  selalu  buat  abang  jadi  ketagih  jadi  abang  nak  lagi  Raifa  layan  abang.  Dia  tak  nak  bagi  jadi  abang  ugut  dia  untuk  beritahu  apa  yang  kami  dah  buat  pada  walid.  Raifa  ni  jenis  yang  takut  orang  kata  buruk  pasal  dia.  Dia  takut  kalau  walid  dia  benci  dia.  Jadi,  dia  bagi  walaupun  dia  tak  rela.  Abang  buat  dia  mengandungkan  Reiss…”

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now