Bab 21★

2.9K 303 31
                                    

BAGAIMANA  cara  yang  dia  harus  lakukan  untuk  mengambil  telefon  bimbitnya  yang  tersimpan  kemas  di  dalam  poket  bajunya? 

Nuh  menggerakkan  tubuhnya  untuk  membawa  keluar  telefon  bimbitnya  itu.  Berusaha  dia  membawa  telefon  bimbitnya  pada  tangan  kanannya.  Kebetulan  pula  abangnya  telefon.  Lekas  saja  ikon  hijau  ditekan.

“Hello…?”  Ucap  Nuh  perlahan.

“Kenapa  kau  tak  call  aku?”  Suara  Reiss  kedengaran  dingin  dan  tegas.

“Abang  Reiss.  Nuh  minta  maaf.  Tolong  beritahu  papa  dan  mama  Nuh  tak  dapat  telefon  mereka  lagi.  Nuh-”  Nuh  matikan  panggilan  telefon  apabila  dia  mendengar  bunyi  derap  tapak  kaki  mendekati  biliknya.

Nuh  lepaskan  telefon  bimbitnya  masuk  ke  dalam  lengan  bajunya.  Mujurlah  dia  memakai  lengan  panjang.

Pintu  bilik  dikuak.

“N-U-H”.  Seru  Afra  bersama  -  sama  senyuman  yang  mengerikan.

Afra  merepati  Nuh  lalu  pipi  anak  buahnya  itu  cuba  disentuh  malang  sekali  apabila  Nuh  mengelak  dari  sentuhannya  itu.

“Nuh  yang  sama  macam  papa…”  Puji  Afra.

Pipi,  dahi  dan  batang  hidung  Nuh  dicium.  Sebelum  Afra  mencium  batang  lehernya  membuatkan  Nuh  menendang  kuat  perut  wanita   yang  bergelar  ibu  saudaranya  itu.  Papanya  selalu  kata  tak  baik  jika  menyakiti  tanpa  sebah  yang  kukuh.  Ini  jelas  sekali  wanita  ini  mahu  mengambil  kesempatan.

“Kau  tumbuk  aku?”  Soal  Afra  dengan  nada  bengang.

Pang!

Terleleng  wajah  Nuh  apabila  dia  ditampar  sebegitu  rupa.

“Kau  memang  perangai  kurang  ajar  sama  macam  papa  kau.  Aku  suka  dia  sepenuh  hati  aku.  Boleh  pula  dia  menolak  perasaan  aku  mudah  -  mudah  saja!”  Bentak  Afra  bengang.

Rambut  Nuh  dicengkam  kasar.

“Aku  tak  dapat  dia  pun  aku  masih  boleh  dapat  kau  sebagai  ganti  kan?”  Tutur  Afra  seraya  melorekkan  senyuman  pada  Nuh.

Nuh  meronta.

“Kita  pergi  dari  sini  dan  mulakan  hidup  bahagia  ya?”  Gumam  Afra  dengan  nada  teruja.

Sahih!

Wanita  ini  gila.

Afra  meleraikan  ikatan  pada  mulut  Nuh.

“Nuh…”

“Mak  cik  lepaskan  Nuh!”  Arah  Nuh  tegas.

Afra  melekapkan  tubuh  Nuh  pada  dinding  itu  lalu  sepasang  matanya  memerhatikan  wajah  Nuh.

Hampir  seiras  saja  dengan  Afif  bezanya  mungkin  lebih  kacak  sedikit.

“Mak  cik  tak  nak  jadi  mak  cik  Nuh.  Mak  cik  nak  kahwin  dengan  Nuh.  Kita  kahwin  ya?”  Pinta  Afra  dengan  lembut.

“Mak  cik  tak  fikir  dosa  dan  pahala  ke?  Mak  cik  tahu  kenapa  papa  tolak  mak  cik?  Mak  cik  yang  tak  faham  konsep  adik  beradik.  Adik  beradik  haram  untuk  berkahwin  sebab  lahir  dari  rahim  atau  benih  yang  sama”.  Tutur  Nuh.

“Aku  tak  naklah  dia  jadi  adik  aku!  Aku  suka  dia  jadi  teman  lelaki  aku  tapi  dja  tak  nak!  Bila  aku  tahu  dia  ada  anak  dengan  perempuan  lain  aku  cuba  pujuk  dia  untuk  izinkan  aku  jadi  ibu  kau.  Tapi,  dia  tolak!”  Jerkah  Afra.

Nuh  tersentak.

Gila  betul  ni.

Mahunya  meremang  bulu  romanya  apabila  melihat  sepasang  mata  Afra  mengamati  wajahnya  lalu  wanita  itu  mendekatinya  seolah  -  olah  mahu  menciumnya.

Bak!

Nuh  melutut  kasar  perut  Afra.

Apa  -  apa  saja  asalkan  dia  tak  dinodai  oleh  wanita  gila  ini.

Dada  Afra  berombak  lalu  rambut  Nuh  ditarik  kasar  dan  dicengkam.

Bak!

Bak!

Bak!

Berkali  -  kali  kepala  Nuh  dihentak  pada  dinding  itu  sehinggakan  kepalanya  mula  mengalirkan  darah.

“Kau  milik  aku,  Nuh.  Kita  akan  mulakan  hidup  yang  baru  tanpa  ada  orang  yang  menyusahkan  kita.  Jangan  risau  tau”.  Pujuk  Afra  dengan  lembut.

Nuh  meronta  apabila  Afra  memeluk  tubuhnya  lalu  wanita  itu  menyembamkan  wajah  pada  ceruk  lehernya.

Tak  selesa!

Mulut  Nuh  kembali  diikat  dengan  ketat.

“Kita  akan  bertolak  secepat  yang  mungkin.  Mereka  takkan  dapat  pisahkan  kita  lagi”.  Ujar  Afra  seraya  menayangkan  senyuman  lebar.

“Nuh  tunggu  sini.  Nanti  Afra  datang”.  Pesan  wanita  itu   sebelum  melangkah  keluar  dari  bilik.

Tak  guna.

Nuh  tunduk  memandang  telefonnya  yang  nyaris  jatuh.

Susah  benar  dia  mahu  mengampu  tubuhnya  itu  agar  telefon  bimbitnya  tidak  tercicir  dengan  begitu  mudah.  Jika  tidak  sudah   pasti  dia  akan  kehilangan  semua  memori  manis  yang  diciptanya  bersama  -  sama  papa  dan  mamanya.

Selang  beberapa  minit  tiba  -  tiba  saja  mak  ciknya  menghilang  terus  saja  mak  ciknya  itu  mendekatinya  lalu  rantai  dibuka  membuatkan  tubuh  Nuh  rasa  ingin  rebah  apabila  dia  terikat  terlalu  lama  malahan  dia  kehilangan  banyak  darah.

“Maafkan  Afra…”  Ucap  Afra  sambil  mengusap  lembut  rambut  Nuh.

Nuh  memejamkan  matanya.

Mama…

Bila  Nuh  boleh  peluk  mama  lagi?

★★★


NUH  hilang.

Meskipun  benci  Reiss  terasa  juga  ketiadaan  Nuh  kerana  adiknya  itu  sememangnya  rajin  untuk  menganggunya.  Pada  awalnya,  Reiss  rasa  Nuh  ini  menjengkelkan  kerana  jelas  sekali  mummynya  lebih  menyayangi  Nuh  berbandingnya.

“Reiss tak  perlu  beratkan  fikiran  dengan  memikirkan  masalah  mummy.  Masalah  tu  tak  akan  diselesaikan  dengan  mudah.  Biar  saja  mereka  menderita.  Sebelum  inin sombong  sangat”.

Reiss  menghadapkan  tubuhnya  memandang  tingkap.

Merajuk

Zayyan  menghela  nafas.

Apa  yang  kau  dah  buat  pada  anak  aku,  Raifa?!

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now