Bab 16★

3.1K 303 60
                                    

TERJAGA  saja  papa  dan  mamanya  sudah   hilang.  Tanpa  membuang  masa,  Nuh  masuk  ke  dalam  tandas  untuk  membersihkan  diri.  Kemudian,  barulah  Nuh  melangkah  keluar  dari  bilik  untuk  mencari  mamanya.

Adakah  papanya  mahu  membolot  mama  sendirian  saja?

Hmph!

Nuh  pun  mahukan  mama  juga!

Memandangkan  rumah  ada  banyak  bilik  jadi  satu  demi  satu  bilik  ditolak  Nuh  untuk  mencari  papa  dan  mamanya.  Namun,  pintu  bilik  yang  terakhir  berkunci.  Tak  sempat  Nuh  nak  ketuk  ada  nota  yang  tertampal  di  depan  pintu.

Papa  pinjam  mama  kejappppp  jeNanti  mama  bagi  Nuh  semula.  Papa  dah  masak  makanan.  Ada  di  bawah  meja.  Nuh  boleh  ambilNanti  papa  datang  dengan  mama  untuk  main  dengan  Nuh  -  Papa.

Nuh  menjuih  bibir.

Papa  memang  nak  mamanya  melebihi  dirinya.

Nuh  tak  kacau  papa  sebab  semalam  Nuh  dah  dapat  peluk  mama.  Hari  ni,  Nuh  nak  kacau  Abang  Reiss!

Gambar  semalam  membuatkan  Nuh  melorek  senyuman.

Nuh  lekas  saja  masuk  ke  dalam  bilik  lalu  dia  mengambil  telefon  bimbitnya  itu.  Nuh  membaringkan  tubuh  di  atas  katil.

Assalamualaikum.  Abang  ReissAbang  Reiss  dah  bangun  ke?  -  Nuh.

Mesejnya  dibaca.

Tapi,  tak  ada  tanda  -  tanda  abangnya  itu  mahu  membalas.

Meowning  Abang  ReissAbang  Reiss  dah  makanHari  ni  papa  masak  sarapan  sebab  papa  culik  mama.  Tapisemalam  Nuh  dapat  peluk  mama.  Mama  pun  peluk  Nuh!  Abang  Reiss  nak  tengok  gambar?  -  Nuh.

[Photo]  -  Nuh.

Nuh  tersengih.

Suka  betul  mengusik  abangnya  yang  nampak  marah  saja  pada  dia.  Mana  tahu  dia  kerap  mengusik  nanti  abangnya  akan  ikhlas  menerimanya  sebagai  seorang  adik  seperti  mana  dia  menerima  Reiss  sebagai  seorang  abang.

Aku  benci  kau  -  Abang  Reiss.

Nuh  sudah  mengagak  itu  jawapan  abangnya.

Nuh  pun  sayang  Abang  Reiss  jugaNanti  kita  main  sama  -  sama  nak?  Abang  Reiss  suruhlah  ayah  Abang  Reiss  hantar  Abang  Reiss  ke  sini.  Mama  tak  kerja  jadi  mama  mesti  ada  sekali  dengan  Nak  takRugi  kalau  tolak~  -  Nuh.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now