Special: Mentua x Menantu

3.8K 322 63
                                    

NUH  memandang  wajah  adik  -  adiknya  yang  sedang  merengek  kecil.  Bersinar  mata  Nuh  melihat  adik  -  adiknya  itu.

Comel!

"Waez  Rafiqi".

"Mihail  Afwa".

"Nufail  Aqram", 

Seorang  demi  seorang  bayi  dikenalkan  pada  Nuh,  Reiss  dan  Rina.  Nampaknya,  anak  -  anaknya  begitu  teruja.

Afif  ketawa  kecil.

"Seronoknya  muka  Nuh".  Tegur  Afif  sambil  mengusap  lembut  kepala  Nuh  yang  sedang  membiarkan  jari  kanannya  digenggam  tangan  kecil  itu.

"Hai,  adik..."  Tegur  Rina  dengan  lembut.

"Triplet".  Ujar  Reiss  sambil  menatap  wajah  ketiga  -  tiga  adiknya  itu. 

"Seronok  jumpa  adik  -  adik?"  Soal  Afif  dengan  lembut.  Rambut  Reiss  diusap  dengan  penuh  kasih.

Reiss  menguntum  senyum.

"Seronok!"

Loceng  rumah  berbunyi  membuatkan  Nuh  lekas  saja  menuju  ke  arah  pintu  lalu  dedaun  pintu.

"Cucuku!"  Sapa  Encik  Raf  apabila  dia  menatap  wajah  Nuh.

Nuh  membuka  pintu  pagar.

"Tok  walid  dan  tok  ummi!"  Sapa  Nuh  sebaik  saja  kedua  -  dua  insan  itu  masuk  ke  dalam  pekarangan  rumahnya  itu.

Nuh  berlari  memeluk  tubuh  Puan  Widya  lalu  dia  barulah  memeluk  tubuh  Encik  Raf.

"Tok  walid  datang  ke  sini  sebab  nak  temankan  tok  ummi  jaga  mama  Nuh  berpantang".  Ujar  Encik  Raf  penuh  semangat.

"Tok  ummi  tak  suruh  pun  Tok  walid  ikut.  Tok  ummi  suruh  tok  walid  ikut.  Tok  ummi  suruh  tok  walid  duduk  rumah  tapi  dia  tetap  nak  ikut  juga  dengan  alasan  nak  jumpa  cucu.  Padahal  takut  nak  tinggal  seorang  lah  tu..."  Sindir  Puan  Widya.

"Mana  ada!"  Nafi  Encik  Raf  dengan  pantas.

Puan  Widya  mencebik.

"Jomlah  masuk,  tok  walid  dan  tok  ummi!  Mama  tengah  berehat  dengan  tiga  baby!"  Cerita  Nuh  dengan  girang.

"Ummi.  Walid..."  Raifa  terus  saja  membetulkan  posisi  duduknya  apabila  melihat  ummi  dan  walidnya  masuk  ke  dalam  rumah.

"Wah,  tiga.  Tahniah,  Afif  dan  Raifa".  Tegur  Encik  Raf.

"Terima  kasih,  walid".

"Semuanya  hero.  Rina  jadi  anak  tunggal  perempuanlah  nampaknya".  Tegur  Puan  Widya.

"Mama  akan  bagi  Rina  adik  perempuan  nanti  kan?"  Soal  Rina  penuh  berharap.

"Nanti  tau.  Buat  masa  ni  Rina  kawanlah  dengan  Lily.  Lily  kan  macam  adik  Rina  juga".  Tegur  Raifa  dengan  kalut.

"Nanti  kita  cuba  lagi".  Sakat  Afif.

"Nanti  lah!  Saya  tak  nak  lagi". 

Lahirkan  tiga  orang  rasa  perit  berbanding  dua. 

"Kamu  temankan  dia,  Afif?"  Soal  Encik  Raf.

"Ya!  Dulu  temankan  juga  tapi  waktu  tu  Nuh  je.  Taklah  seram.  Ini..."

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now