Epilog

5K 313 84
                                    

MUJURLAH.

Tak  lama  selepas  Afif  dan  Raifa  tiba  di  tempat  persembunyian  Afra  akhirnya  Afra  dan  Fathi’  dibawa  pergi  oleh  pihak  polis  sementara  Lily  dibawa  ke  hospital  yang  terdekat  untuk  mendapatkan  rawatan.  Namun,  setelah  itu,  Lily  diizinkan  untuk  dibawa  pulang  ke  rumah.

Tipulah  jika  Nuh  tak  risau  akan  keadaan  Lily.

“Nuh…”

Nuh  memandang  Lily  yang  menyeru  namanya.

“Nuh  pergilah  masuk  bilik  dan  berehat.  Lily  boleh  jaga  diri  sendiri.  Lagipun…”

“Aku  nak  tolong  jaga  Lily…”  Celah  suara  itu  membuatkan  muka  Nuh  bertukar  masam  apabila  memandang  wajah  Putera.

Acah!

“Mata  kau,  hijau”.

“Jangan  pandang  mata  aku”.  Tegas  Putera.

Nuh  menjuihkan  bibir.

Apa  ingat  dia  kisah  sangat  ke?!

“Lily  akan  okey.  Nuh  pergilah  jaga  aunty  di  rumah  lagipun  uncle  dah  kembali  bekerja  kan?  Tak  ada  apa  yang  Nuh  nak  risaukan  sebab  ibu  dah  kena  tangkap  pun.  Peluang  untuk  dia  terlepas  ialah  mustahil”.  Tegur  Lily  dengan  lembut.

“Nuh  tak   nak  tinggalkan  Lily  sendiri  dengan  si  Putera  ni”.  Bangkang  Nuh.

“Siapa  kata  Putera  tinggal  sendiri?  Aku  pun  datang  juga”.  Celah  Kei  sambil  membawa  makanan  untuk  Lily.

“Kei”.  Sapa  Lily  bersama  -  sama  senyuman.

“Lily.  Aku  cari  bunga  lili  yang  paling  sempurna  dan  segar  untuk  kau  hari  ni  sebab  aku  nak  kau  cepat  sihat.  Lagipun,  kau  boleh  bersekolah  sekali  dengan  Putera,  aku  dan  yang  lain.  Putera  punya  kelas  special.  Satu  sekolah  yang  sama  tapi  kelas  asing.  Khas  untuk  kami  berempat.  Kau  nak  join?”  Soal  Kei  selamba.

“Kau…”  Nuh  mengetap  rahang.

“Nak!  Nanti  saya  minta  pak  su  tukarkan  saya  ke  sekolah  awak”.  Balas  Lily  dengan  penuh  semangat.

“Lily!”  Nuh  geram.

“Nuh!”

“Lama  tak  jumpa  kau!”  Sapa  Shaqir  sebaik  saja  mereka  masuk  ke  dalam  bilik  Lily  lalu  batang  leher  dipaut  Nuh  dipaut  dengan  lembut.  Lantas  Shaqir  membawa  Nuh  keluar  dari  bilik  Lily.

Aniki,  jangan  risau.  Kami  berempat  budak  yang  baik.  Kami  takkan  buat  perkara  tak  elok  pada  Lily.  Jadi,  jangan  kacau  kami  melawat.  Bye!”  Shaqir  melambai  Nuh  dengan  girang  lalu  pintu  bilik  Lily  ditutup.

Nuh  mengetap   rahang.

“Tak  payahlah  bergaduh”.  Tegur  Reiss.

“Abang  Reiss.  Dia  orang  nak  keliling  Lily.  Takkanlah  Nuh  nak  biarkan  macam  tu  je?”  Soal  Nuh  tak  puas  hati.

“Apa  salahnya  kalau  untuk  hari  ni?  Kau  pergi  jaga  Lily  hari  -  hari  tak  kira  pula?”

Nuh  menjuih  bibir.

“Dahlah.  Jom  ikut  aku.  Papa  suruh  kita  berdua  ikut  papa  melawat  daddy  di  hospital”.

“Kenapa  ya?”

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now