Bab 39★

3.2K 323 21
                                    

“AF-AFIFap-apa  yang  kau  nak  buat  ni?!”  Soal  mamanya  dengan  nada  keliru.  Reiss  hendak  bergerak  tapi  kenapa  tubuhnya  sendiri  hanya  bersembunyi  disebalik  pintu?

“Kalau  Zayyan  dapat  cara  dengan  mengandungkan  kau.  Aku  pun  akan  buat  perkara  yang  sama.  Aku  akan  mengandungkan  kau”. 

“Kau  gi-gila  ke?!  Ak-aku  isteri  Ayyan.  Di-dia  akan  ta-tahu  kalau  aku  mengandung!”  Tubuh  mamanya  itu  ditindih  dengan  kasar.

“Afif,  lepaslah.  Ayyan  kawan  baik  kau   kan?”  Tegur  si  mama  dengan  lembut.

“Tapi,  kau  perempuan  yang  aku  cinta”.

“Tak  naklah!”

“Shhh,  sayang.  Kau  tak  nak  pun  kau  kena  ikut  juga  cakap  aku”.  Suara  ayah  tirinya  itu  bertukar  keras.

“Tolonglah,  Afif.  Jangan…”

Prak!

Baju  mamanya  dikoyak.

Air  mata  Reiss  gugur.

Ke-kenapa?  Kenapa?

“Zayyan  balik  lambat  lagi.  Jadi,  kau  tadah  je  apa  yang  aku  nak  bagi”.

“Tak  nak!”

Ah,  ya…

Mamanya  diperkosa  hampir  setiap  hari  kerana  daddynya  selalu  berada  di  tempat  kerja  sehingga  lewat  malam.  Malahan,  ada  kalanya  daddynya  tak  balik.  Jadi,  mamanya  hanya  terpaksa  menanggung  derita  bersendirian.

Mamanya  tertekan.

Derap  kaki  melangkah  keluar  dari  bilik  tiba  -  tiba  saja  tubuhnya  bergerak  sendiri  mendekati  mamanya  yang  sedang  menangis.

“Mummy…”  Tegurannya  itu  membuatkan  mamanya  lekas  saja  menyeka  air  mata  lalu  mamanya  menutup  tubuh  terdedah  itu  dengan  selimut.

“Kenapa  sayang?”  Soal  mamanya  dengan  lembut.

Tubuhnya  diletakkan  di  atas  ribaan  si  mama.

“Ja-jangan  menangis”.  Pujuk  Reiss  dengan  lembut  sambil  menyeka  air  mata  mamanya  itu.

 “Adik  -  adik  mana?”

“Ti-tidur.  Reiss  tidurkan  adik  -  adik”.  Balas  Reiss  dengan  naif.

“Baiknya,  Reiss”.  Puji  mamanya  seraya  mencium  dahinya.

Terasa  hangat.

“Pa-pacik  buat  mummy?” 

“Reiss  nampak?”

Reiss  mengangguk.

“Boleh  Reiss  berjanji  dengan  mummy  sesuatu?”

Boyeh”.

“Jangan  bercakap.  Janji  dengan  mummy  yang  Reiss  takkan  bercakap.  Mummy  tak  nak  daddy  duakan  mummy.  Mummy  tak  nak  sesiapa  ambil  anak  -  anak  mummy.  Janji?”  Soal  si  mamanya  dengan  lembut.

Reiss  mengangguk.

Mamanya  memeluk  tubuhnya  dengan  erat.

“Terima   kasih,  Reiss”.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now