Bab 37★

3.2K 324 56
                                    

KAK  Raina  dah  tak  ada.

“Nuh…”  Nuh  memandang  Lily  yang  melabuhkan  punggung  di  sebelahnya.  Rambut  Nuh  diusap  dengan  penuh  kasih  sayang.

“Kenapa  Nuh  nak  tinggal  dengan  ibu  tiri  Abang  Reiss?”

“Nuh  tak  kuat  nak  jumpa  Kak  Raina.  Nuh  tak  boleh  nak  pujuk  sesiapa  kalau  mereka  menangis.  N-Nuh  pun  akan  menangis  juga  sebab  Nuh  ba-baru  je  dapat  rasa  ada  kakak.  Ke-kenapa  Kak  Raina  pergi?  Ka-Kak  Raina  dah  janji  nak  balik.  N-Nuh  nak  ajak  Kak  Raina  dan  Kak  Rina  tinggal  dengan  Nuh”.  Raungan  Nuh  membuatkan  hati  Lily  pilu.

Tubuh  Nuh  ditarik  ke  dalam   pelukan.

“Tak  apa.  Nuh  pun  manusia  juga  kan?  Nuh  boleh  menangis.  Lily  akan  temankan  Nuh”.  Pujuk  Lily  dengan  lembut.

Nuh  teresak.

“Ma-mama  mengandung.  Ma-mama  dah  kena  menghadap  kenyataan  Kak  Raina  dah  tak  ada”.

“Mengandung?”  Suara  garau  yang  menyapa  membuatkan  Nuh  meleraikan  pelukan  dengan  Lily.

“Mama  kau  dah  mengandung?”  Soal  Zayyan  semula.

“Ya,  mak  su  baru  mengandung”.  Balas  Lily  bagi  pihak  Nuh  apabila  Nuh  enggan  menjawab  soalan  Zayyan.

“Kau  ni  comel  juga.  Anak  saudara  Afif?  Bila  besar  nanti  nak  berkawan  dengan  salah  seorang-”.  Zayyan  dan  Lily  terkedu  tatkala  Nuh  menarik  Lily  ke  belakang  tubuh  lelaki  itu.

Nuh  berdecit.

“Perkara  yang  paling  Nuh  tak  suka  ialah  berkasar.  Tapi,  pak  cik  ni  saya  cakap  jujur  yang  saya  tak  pernah  hormat  pak  cik  sebagai  ayah  tiri  saya”.  Sinis  Nuh  membuatkan  Zayyan  menarik  kasar  baju  Nuh  lalu  tubuh  Nuh  dilempar  kasar  ke  lantai.

“Nuh!”

“Duduk  situ,  Lily!”  Tegas  Nuh  membuatkan  Lily  terpaksa  kaku.

“Kau  memang  biadab  sama  macam  bapak  kau”.

Nuh  berdecit.

Bak!

Pipi  kanan  Nuh  ditumbuk  kuat  membuatkan  budak  lelaki  itu  tersungkur  jauh  dari  tempat  dia  dilempar.

“Kalau  aku  tahu  kau  ni  anak  kandung  Afif  dan  Raifa  memang  pertama  kali  aku  jumpa  kau  terus  aku  bunuh  kau  ni  menyusahkan  semua  orang!”  Jerkah  Zayyan  dengan  geram  lalu  kepala  Nuh  dihentak  kasar  pada  lantai.

“Ja-jangan  buat  Nuh  macam  tu!”  Larang  Lily  lantas  dia  mendekati  Zayyan.

“Ja-jangan  buat  Nuh  macam  ni.  Pa-pak  cik  jahat!” .

“Diam!”  Tangan  kanannya  yang  dipegang  Lily  direntap  kasar.  Lily  jatuh  apabila  dibuat  begitu.

Pak!

Nuh  menepis  kasar  tangan  Zayyan  dari  terus  menarik  rambutnya.

Nuh  bangkit.

“Pak  cik  nak  tahu  sesuatu?  Pak  cik  bodoh.  Semua  orang  yang  pak  cik  anggap  menyusahkan  pak  cik  ialah  orang  yang  pak  cik  susahkan  mereka.  Keegoan  pak  cik  musnahkan  semuanya.  Tak  penat  ke  nak  jadi  ego?  Apa  aje  yang  pak  cik  marahkan  sangat?  Kisah  lalu?  Mama?  Apa  yang  pak  cik  benci  sangat?!”

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now