Bab 35★

3.1K 309 63
                                    

PINGGANG  Nuh  dipeluk  dengan  erat  lalu  dia  menyembamkan  wajahnya  pada  bahu  Nuh  membuatkan  Nuh  hanya  menayangkan  muka  pasrah.  Sudah  tak  larat  dia  hendak  melarang  Lily  dari  memeluknya  namun  itu  juga  yang  gadis  itu  lakukan.

“Kau  tahu  Lily  ni  melekat  dengan  kau  24/7”.  Tegur  Reiss  sambil  menompang  dagu  memandang  Nuh.

“Lily  yang  manja  Nuh  tak  boleh  nak  buat  apa”.  Gumam  Nuh  perlahan.

“Kau  kena  tunggu  mama  dan  papa  balik  baru  kita  boleh  mandi.  Aku  risau  pula  si  budak  ni  akan  ikut  mandi  sebab  kau”.

“Janganlah  tinggalkan  Lily”. 

“Lily  duduk  elok  -  elok”.  Tubuh  Lily  dipindahkan  bersebelahannya.

Lily  menatap  wajah  Nuh.

“Jadi  budak  baik,  Lily.  Nanti  lepas  mereka  tangkap  mak cik  Lily  dan  Nuh  akan  mula  bersekolah  macam  biasa.  Jadi,  kalau  kita  pergi  ke  sekolah  Lily  tak  boleh  buat  perangai  macam  di   rumah.  Faham?”  Soal  Nuh  tegas.

“Baik,  Nuh”.

“Comel  betul.  Nuh,  kau  rasa  mama  mengandung  atau  tak?  Aku  rasa  mama  macam  mengandung  je.  Kau  tengok  papa  kau  tu  macam  tak  bermaya  je”.  Gumam  Reiss  sambil  menyandarkan  tubuh  pada  sofa.

“Nuh  harap  mama  mengandung.  Nuh  nak  adik!”

“Kau  tak  kisah  kalau  kau  dapat  adik  lelaki?”  Soal  Reiss  pada  Nuh.

“Nuh  tak  kisah.  Lelaki  atau  perempuan  Nuh  tetap  suka  dan  tak  sabar  nak  menunggu!”  Ujar  Nuh  penuh  semangat.

“Mengandung  tu  apa?”  Soal  Lily  polos.

“Mengandung  tu  ada  baby  dalam  perut  kau”.  Balas  Reiss.

“Baby?  Lily  nak  baby”. 

“Kau  nak  baby  kau  kena  ajak  Nuh  kahwin  baru  kau  boleh  dapat  baby”.  Balas  Reiss  dengan  selamba.

“Abang  Reiss  jangan  ajar  Lily  bukan  -  bukan!”

“Kahwin?  Nuh,  jom  kahwin?” 

“Tak  boleh,  Lily.  Kita  kecil  lagi.  Mama  kata  20  tahun  ke  atas  baru  boleh  kahwin.  Jadi,  kita  tunggu  keputusan  sama  ada  mama  mengandung  atau  tak.  Bila  mama  mengandung  dan  melahirkan  baby  kita  boleh  bermain  dengan  baby.  Okey?”

“Baik,  Nuh”.  Akur  Lily.

Nuh  mengusap  rambut  Lily.

“Janganlah  bercinta  depan  aku.  Aku  tak  ada   pasangan  lagi”.  Rungut  Reiss  apabila  melihat  kemesraan  Nuh  dan  Lily.

“Nu-Nuh  tak  bercinta  dengan  Lily!”  Nafi  Nuh  pantas.

Lily  memeluk  erat  lengan  Nuh.

“Lily  mengantuklah,  Nuh”.  Gumam  Lily  seraya  menyembamkan  wajah  pada  ceruk  leher  Nuh.

“Lily  tidurlah  sini”.  Nuh  menggamit  Lily  berbantalkan  pehanya  membuatkan  Lily  akur  saja  dengan  arahnnya.  Lily  merebahkan  kepala  di  atas  riba  Nuh  lalu  dia  memejamkan  matanya.

Nuh  mengusap  lembut  rambut  Lily.

“Kau  takkan  risau  kalau  dia  sekolah  nanti?”  Soal  Reiss.

AFIF: Isteri Paling SempurnaWhere stories live. Discover now