22

9.7K 155 41
                                    

Azrina menunduk sambil memusing-musingkan garpu pada spaghetti marinara yang belum dijamahnya itu. Walaupun matanya merenung ke bawah, tapi pandangannya jauh menembusi makanan dan pinggan di hadapannya.

ʻʻRinaʼʼ namanya dipanggil perlahan.

Bertentangan dengannya, duduk seorang lelaki yang menemaninya di dalam restoran The Barn. Restoran itu kosong, melainkan hanya mereka berdua yang duduk bertentangan di hadapan sebuah meja bulat yang kecil. Suasana malap lampu kekuningan memberikan aura yang agak romantis.

Azrina mengangkat mukanya memandang Ashraff. Lelaki itu sudah hampir habis menjamah gril sirloin steak dihadapannya.

ʻʻYou tak jamah pun?ʼʼ kata Ashraff lagi apabila Azrina memandangnya.

ʻʻI tak de selera, Ashʼʼ balas Azrina perlahan.

Ashraff meletakkan pisau dan garpunya di atas meja.

Tangan kiri Ashraff mencapai tangan kanan Azrina, memegang dan membelainya perlahan, sementara tangan kanannya pula mengambil garpu dari pengangan tangan wanita itu.

Garpu itu diputarkan sedikit, memasikan pintalan spaghetti terlilit pada besi empat taring itu. Ianya kemudian disua pada mulut Azrina.

Azrina menggeleng kepala sedikit, sedikit tersipu.

Ashraff tersenyum sambil mengangguk sekali, menyuruh wanita itu makan. Garpu disuakan lebih rapat ke bibir.

Azrina menghela nafas, kemudian membuka mulutnya.

Spaghetti itu disuap perlahan masuk ke dalam mulut Azrina.

Azrina mengetap bibirnya pada garpu itu, menggamam makanan di dalam mulutnya. Dengan perlahan, Ashraff menarik garpu itu keluar dari mulut Azrina. Lelehan sos marinara menitis dari bibir melorot ke dagu.

Ashraff meletakkan garpu itu di atas pinggan, dan kemudian tapak tangan kanannya menyentuh pipi Azrina, sambil ibu jari mengelap lelehan sos marinara dari dagu dan bibir wanita itu.

Lelehan sos di ibu jari itu kemudiannya disua masuk ke dalam mulutnya sendiri. Disedut perlahan sos tersebut termasuklah bekas lelehan air liur Azrina pada jarinya sekali.

Azrina hanya melihat perbuatan intim Ashraff itu tanpa berkata apa-apa.

Tangan mereka masih berpengangan di atas meja. Ibu jari Ashraff mengusap-usap tangan Azrina dengan belaian yang manja.

Azrina menunduk, kemudian perlahan-lahan menarik tangannya, melepaskannya dari pegangan Ashraff.

Azrina menggeleng kepala.

ʻʻKenapa, Rina?ʼʼ tanya Ashraff, perlahan.

Azrina mengangkat kepala memandang Ashraff.

ʻʻIʼm sorry, Ash. Apa yang kita buat sekarang ni. Itʼs... inappropriate... This is a mistake. I... should goʼʼ kata Azrina mencapai sehelai napkin di atas meja dan mengelap mulut.

ʻʻJap. Bukan ke you datang sebab nak mintak maaf?ʼʼ tanya Ashraff. Tangan Azrina dipegang semula.

ʻʻOkay, then. I mintak maaf. Iʼm sorry I screamed at you hari tu. It was out of line, and I apologise. Okay? You nampak rambut I, badan I. What do expect me to do?ʼʼ kata Azrina panjang lebar, sambil mata merenung Ashraff. ʻʻDah. Iʼve done what I come here to do. Boleh kita jangan jumpa lagi tak?ʼʼ

ʻʻI tak faham, Rina. Kenapa you beriya-iya sangat tak nak jumpa I? Masa dekat office you hari tu... you bersungguh-sungguh want to avoid me at all cost. Betul-betul you nangis dan hiba. Padahal kita baru jer berjumpa pun... padahal... you yang jemput I collaborate your paper. So... I confuse... apa sebenarnya salah I? Just because I nampak rambut you?ʼʼ tanya Ashraff, sedikit keliru.

Firasat CintaWhere stories live. Discover now