Azrina bersiap-siap ringkas sambil menunggu Ashraff datang. Dia hanya memakai baju kebarung moden dan bertali pinggang. Tudung warna yang sepadan dililit pada kepala.
Telefon pintarnya berdering. Nama Ashraff terpampang di skrin.
ʻʻHai sayangʼʼ kata Azrina menjawab panggilan Ashraff. ʻʻYou dah nak sampai dah ke?ʼʼ
ʻʻHa ah. Lagi lima minitʼʼ balas Ashraff disebalik talian.
ʻʻOk. I dah nak keluar dah ni. See you depan rumah Iʼʼ kata Azrina sambil mematikan talian. Telefon dimasukkan ke dalam beg tangan. Beg tangan digalas pada bahu. Berlari-lari anak menuju ke pintu.
Kunci pintu diambil dari kotak disebelah dinding. Pintu dibuka. Gril dibuka. Keduanya ditutup dan dikunci dibelakangnya.
Kasut flat shoes disarungkan ke kaki. Azrina kemudian berjalan pula ke arah pintu gate hadapan. Dijengket sikit kakinya agar matanya melihat ke arah jalan. Mata mencari-cari sambil menunggu kekasihnya sampai.
Tatkala dia melihat kereta merah Mercedes GLS itu berpusing masuk ke arah jalan rumahnya, Azrina terus bergegas membuka pintu gate depan. Terus keluar rumah, dan kemudian menutup gate itu semula. Mangga diketap dengan kemas. Kunci dimasukkan ke dalam beg.
Kereta Ashraff tiba didepan rumah. Azrina terus membuka pintu dan masuk ke dalam. Satu senyuman diberikan kepada pemandunya.
ʻʻJomʼʼ kata Azrina sambil menutup pintu. Tali pinggang keledar diketapkan kemas.
Ashraff senyum melihat Azrina. Dia terus memandu kereta Mercedes-nya meninggalkan kawasan perumahan itu.
ʻʻI ingatkan nak relaks dekat rumah you tadiʼʼ kata Ashraff.
ʻʻEh, tak proper-lah. Jiran I kepoci sikit. Hari tu my neighbour dok tanya siapa kereta Merc ni yang dok jemput I hari-hari tu. I cakap lah youʼre my work colleague datang jemput sebab kereta I masuk workshop. Ni mesti diaorang pun perasan you datang hari Sabtu niʼʼ jelas Azrina panjang lebar sambil mata memandang luar melihat jiran-jiranya kalau ada yang mencuri-curi untuk mengintai.
ʻʻAlah bukan tak biasaʼʼ balas Ashraff, cuba untuk meyakinkan Azrina. ʻʻWeekend pun orang kerja apaʼʼ katanya sambil tersenyum.
ʻʻSoʼʼ jeling Azrina dengan sedikit pandangan sindiran, ʻʻKita ni nak pergi kerja lah ni?ʼʼ
Ashraff mengambil tangan Azrina. Dibawa tangan itu ke bibir. Diciumnya perlahan. ʻʻI nak kerjakan you hari niʼʼ katanya menggoda.
Azrina tergelak dengan gurauan Ashraff itu. ʻʻMengadalah!ʼʼ katanya sambil mencubit lengan Ashraff.
Ashraff gelak sama.
ʻʻYou nak bawak I pergi mana?ʼʼ tanya Azrina tatkala mereka sudah meninggalkan kawasan perumahan itu.
ʻʻPergi dating lahʼʼ balas Asraff sambil tersenyum.
Pada hari itu, Ashraff membawa Azrina berjalan-jalan di Mid Valley. Mereka berdua berjalan beriringan sambil berpegangan tangan seperti sepasang suami-isteri.
Sambil menghabiskan masa window shopping, mereka sempat singgah dibeberapa butik pakaian untuk membeli-belah. Ashraff membelikan Azrina sepasang ladies dress dan skirt panjang. Azrina pula menghadiahkan Ashraff sehelai kemeja dan seluar yang sepadan.
Sebelah petang, mereka berdua pergi menonton wayang di GSC Aurum Theatre. Ashraff menempah tempat duduk Comfort Cabin dimana dua kerusi selesa bersebelahan disediakan untuk pasangan-pasangan seperti mereka. Azrina pula membeli popcorn dan air berkabonat untuk dikongsi bersama. Mereka masuk ke dalam panggung berpegangan tangan, tangan lagi satu mengendong bekas popcorn dan air. Mereka berlari-lari anak masuk ke dalam panggung tak ubah seperti pasangan remaja sekolah yang baru belajar nak bercinta.
YOU ARE READING
Firasat Cinta
RomanceSyarifah Azrina adalah seorang pensyarah doktor falsafah jelita yang merupakan pakar dalam kajian oneirologi. Dalam kajiannya mentafsirkan mimpi, beliau sendiri dihantui dengan bayangan seorang lelaki misteri. Seorang lelaki yang tidak kenali. Seor...