38

13K 140 31
                                    

Azrina melangkah keluar dari bilik airnya, badannya segar dan harum setelah mandi dengan puas pagi ini. Hanya dengan bertuala melilit badan, Azrina tersenyum manis sambil berjalan ke arah meja solek bilik tidurnya. Punggung dilabuhkan di atas kerusi sambil mata memandang refleksi wajahnya disebalik cermin. Satu senyuman diberikan pada diri sendiri.

Laci bawah dibuka, dan sebuah pengering rambut dicapai dan dihidupkan. Angin panas dari pengering rambut itu mengibas-ngibaskan rambutnya yang ikal mayang, sambil jari-jari menyikat titisan-titisan basah yang masih terlekat pada helaian rambut hitam tersebut.

Sambil mengeringkan rambut, Azrina teringat kembali kenangan manis semalam. Satu hari dia dan Ashraff keluar bersama. Indahnya kenangan sewaktu tengah hangat bercinta.

Hari ini mereka akan keluar berdua lagi. Hari ini masih hari minggu, iaitu hari Ahad. Besok pula cuti umum, jadi mereka dapat tiga hari bercuti pada hujung minggu itu.

Pagi tadi sejurus selepas bangun tidur, Azrina sempat menalifon Emma, menanyakan khabar anak-anaknya. Sempat juga berbual ringkas dengan Afiq, anak sulungnya. Raut bunyi Afiq seperti sangat happy, mentang-mentanglah dimanjakan oleh aunty Emma dan uncle Rahman-nya.

Terkenang juga dia pada Uzair, suaminya yang masih di Kota Kinabalu. Cuba hantar pesanan WhatsApp. Hanya satu tick. Cuba call. Masuk voicemail. Agaknya Uzair sedang berada di luar kawasan. Tergerak dia nak menalifon telefon satelit kerja suaminya pula. Tapi biarlah, tak mahu ganggu urusan kerjanya.

Setelah rambut dikeringkan, ianya disikat dengan berus. Perlahan-lahan ianya dibelai sehingga cantik beralun kemas.

Azrina bangun dari kerusinya dan menanggalkan tuala.

Dia melihat tubuh bogelnya dalam cermin. Kedua-dua payudaranya sudah nampak sedikit lanjut, sedikit terkulai terletak di atas dada. Mungkin berat susu akibat beranak dua kali. Ya lah, sampai bila kedua daging payudaranya itu nak tegang macam anak dara.

Perutnya pun sudah tidak sekempis dulu. Dulunya tegang, gebu. Kini perutnya sudah kendur, bekas-bekas stretch marks jelas kelihatan akibat mengandung dua kali.

Dicelah kelangkangnya, bulu-bulu nipis menutupi ari-ari, disekeliling faraj sampai sedikit ke celah peha.

Azrina terfikir. Nak trim ke tak? Nak cukur ke tak?

Ahh.. biarlah ditinggalkan berbulu. Bukan lebat pun.

Azrina mencapai seluar dalam dari almari. Disarungkan ke kaki.

Sepasang bra half-cup berjenama Victoria Secrets pula dicapai. Dipasang pada dada. Bra yang dipilih adalah jenis push-up, bermaksud tatkala ia dipakai, dua daging yang lentur tadi kembali nampak gebu dan tegang semula. Azrina tersenyum melihat payudaranya yang kini sudah nampak sedikit menggiurkan. Thank you, Victoria Secrets.

Baju yang dibeli Ashraff semalam disarungkan ke badan. Baju ladies dress yang three-quarters panjangnya, cantik dan moden. Butang diketap pada perut. Potongan di dada sangat rendah, lurah payudaranya nampak dengan jelas. Azrina menggeleng kepala. Nakal betul Ashraff beli baju low-cut macam tu kepadanya.

Skirt pula disarung ke kaki. Belahan pada betis kiri. Dah lama Azrina tak pakai kain belah. Dia geleng kepala lagi sambil ketawa kecil pada dirinya.

Tali pinggang dicapai, dililit pada pinggang.

Azrina kemudian duduk semula di atas kerusi, membelai-belai rambutnya dengan berus.

Bedak foundation ditepek pada muka. Dari atas dahi, pada pipi, sampai ke leher.

Gincu berwarna merah diambil.

Hmmm... tak jadi. Letak balik.

Gincu berwarna coklat pula diambil. Dicalit pada bibir. Bibir diketap untuk ratakan gincu.

Firasat CintaWhere stories live. Discover now