" Hello Jack! " dia menyapa Jack dengan riangnya dengan berharap yang Jack pun akan menyapanya semula dengan layanan seperti itu tapi malangnya...
" Hmm " Zayn mendengus geram. Asal suara jantan ni macam mamai?!
" Kau ni baru bangun tidur ke siot? Kau buat apa bangun lambat ni. Dah pukul 10 kau tahu tak. Kau pergi mana bro? Asal tak balik? Dengar cerita- "
Belum sempat Zayn bertanya, Jack terlebih dahulu meletakkan talian. Bengang agaknya banyak soalan yang ditanya.
" Bodoh. " setepek makian daripada Zayn.
" Kau pahal ni? " tanya Izham.
" Jack lah. Aku telefon dia. Belum sempat aku nak habiskan soalan, dia dah letak fon. Nyampah aku. " marah Zayn.
" Yang kau pun banyak sangat tanya dah kenapa. Memang patut pun dia buat macam tu. " kata Izham.
" Weh Rayyan. " panggil Zayn.
" Apa? " soal Rayyan yang daripada tadi duduk senyap disebelah Zayn.
" Kau kan pandai hack. Cuba hack no telefon Jack. Mana tahu boleh jumpa. Dia tu bukan boleh percaya. Kang tiba-tiba dia tidur dekat bawah jambatan pula kan, kesian dia. Jadi pengemis part time. " seloroh Zayn.
" Dia tu kaya. Bukan macam kau. Miskin. " kata Rayyan.
" Ehh, siapa kata aku miskin? Kalau aku miskin, takdenya aku belanja kau hari-hari lah. Eh ingat sikit, Honda Civic kau punya tu, dari siapa? Aku kan? Ha tolong appreciate sikit. " kata Zayn.
" Heh, nak aku ungkit ke ni? " sinis Rayyan bertanya.
" Ungkit apa? "
" Harga kereta tu RM 134,661. Kau hanya bayar RM 50,000 dan selebihnya Izham yang bayar. Kau lupa ke bro? " ujar Rayyan.
" Weh kau nak yang mana Ray? " soal Izham.
" Kau ambil yang ni lah Ray. Cantik pun cantik woo. " kata Zayn.
" Kau nak bayar ke huh? " tanya Rayyan.
" Weh alang-alang tu, belanja aku sekali Zayn. " kata Jack.
" Ah tak payah. Kau banyak duit. " bidas Zayn.
" Huh. Kurang ajar. " cebik Jack.
" Haah, aku bayarkan. " kata Zayn.
" Seriouslah? " tanya Rayyan seolah tidak percaya.
" Ye lah bengap. Cepat. Kau nak yang ni? "
" Haah. "
" Okay. Hmm, harga dia RM 134,661. Aku bayar RM50,000. " selamba Zayn berkata.
" Aik, jadi ada baki RM 84,661. Dahtu baki tu? " tanya Rayyan.
" Izham, baki tu kau bayar. "
" Lahanat kau. " maki Izham.
" Ah takde-takde. Bayar juga. "
" Lupa ke Encik Zayn? " tanya Rayyan lagi.
" Eh, tapi aku bayar juga kan. Heh " jeling Zayn.
YOU ARE READING
Killer [ C ]
Mystery / ThrillerPembunuhan yang berlaku tanpa meninggalkan sebarang bukti dan motif yang kukuh. Dilakukan dengan cara yang sangat profesional. Pembunuhan yang kejam. Sehinggakan saksi yang nampak setiap pembunuhan itu pun dibunuh sekali. ' Iskandar? " " Bila masa a...