" RENDY! " jerit Nadha setelah tersedar dari mimpinya.
Alhamdulillah, mimpi.
" Ya Allah... Kenapa aku mimpi macam ni tiba-tiba? " monolog Nadha bersendirian sambil beristighfar.
Termasuk malam ni, dah hampir 5 malam dia bermimpi benda yang sama. Lelaki berpakaian serba hitam itu, chat itu dan perbualan mereka.
Apa maksud mimpi tu sebenarnya?
Lantas dia membuka telefonnya.
Rendy ❤️
Awak?
Dah tidur ke?Belum.
Kenapa sayang?
Kenapa belum tidur lagi ni?Wah! Suami saya fast reply lah!
Saya terjaga.
Kau mimpi benda yang sama lagi ke sayang?
Haah...
Dah lah.
Kau sambung je tidur balik.
Jangan lupa baca doa.Baik awak.
Lepas dua hari dia mimpi benda yang sama, Nadha ambil keputusan untuk menceritakan tentang mimpi itu kepada Jack.
" Rendy. "
" Kenapa sayang? Kau okay tak ni? " tanya Jack dengan nada yang risau.
" Rindu... " balas Nadha dengan nada yang perlahan tapi masih dapat didengari oleh Jack yang berada dalam talian.
" Haha. Tunggu lah sayang. Sabar ya. Nanti aku balik lah. Aku lagiii rindu dekat isteri aku yang comel ni. Rasa nak peluk-peluk je kalau aku dah balik nanti. " ucap Jack panjang lebar.
Jujur lah dia kata, dia rindu sangat dekat Nadha tu. Siapa je tak rindu isteri kan? Dahlah baru kahwin haih.
" Awak, saya nak cerita sesuatu. "
" Apa dia? " tanya Jack.
" Dah dua hari saya mimpi yang sama. "
" Kau mimpi apa? Kau mimpi aku ke? " sakat Jack.
" Awak! Saya tak bergurau lah. " marah Nadha.
" Yelah. Kau mimpi apa wahai bidadariku? Meh sharw dengan aku. "
Auto blushing Nadha.
" Saya mimpi ada seorang lelaki ni. Dia pakai baju hitam, semua hitam! Lepastu, saya chat awak sebab takut lepastu awak tak bagi saya buka pintu tapi saya buka pintu jugak sebab dia ugut nak bunuh awak! Lepas saya buka tu kan, dia cakap macam seolah-olah dia kenal saya dan saya pun kenal dia. Dia kata yang dia rindu saya semua. " terang Nadha panjang lebar. Fuh mengerikan sungguh!
" Kau pernah bercinta dengan sesiapa ke sebelum kita kahwin? " tanya Jack dengan tegas. Ini tak boleh jadi! Siapa yang berani-berani rindu isteri dia ha?!
" Mana ada! Awak first love saya tau! "
" Hehe. Sayang kau. Jangan menggatal eh. Kalau kau menggatal dengan jantan lain, memang mati jantan tu. " tegas Jack berkata.
YOU ARE READING
Killer [ C ]
Mystery / ThrillerPembunuhan yang berlaku tanpa meninggalkan sebarang bukti dan motif yang kukuh. Dilakukan dengan cara yang sangat profesional. Pembunuhan yang kejam. Sehinggakan saksi yang nampak setiap pembunuhan itu pun dibunuh sekali. ' Iskandar? " " Bila masa a...