𝖐 𝖎 𝖑 𝖑 𝖊 𝖗 12

726 83 59
                                    

" Sekarang ni kita jangan keluarkan Izham lagi. " datar Zayn berkata.

" Hm. Dia tengah luar kawalan sekarang ni. " kata Jack pula.

" Aku rasa memang ada sebab kenapa Iskandar muncul sekarang ni. Kita boleh tengok keadaan dia yang sekarang, makin menjadi-jadi. Apa yang dia nak? " soal Zayn dengan satu keluhan.

Dia penat. Emosi dia benar-benar tak stabil sekarang ni. Terpaksa kawal emosi orang yang dah bunuh sahabat mereka sendiri.

Tahu itu bukan diri dia yang sebenar tapi entahlah. Amarah di hatinya masih lagi kuat. Dia tak mampu nak hadap Izham. Risau ada yang mati lagi kang.

Nak mengawal kemarah diri tu bukan lah senang tambah-tambah bila diri ni berada di dalam situasi yang senang membuat orang menjadi tegang. Seelok-eloknya tenang kan diri dahulu, barulah fikir apa yang patut dilakukan.

Kring... kring...

" Assalamualaikum. "

" Waalaikumussalam. Err ni siapa ya? " tanya Zayn kepada pemanggil.

" Saya Inspektor Irwan dari Balai Polis Sungai Buloh. Boleh saya bercakap dengan Encik Rayyan Rian bin Ahmad Harith? "

" Ouh, itu kawan saya. Dia dah tiada. " kata Zayn dengan nada yang sayu.

" Err... apa maksud encik ya? Dia kemana? " soal Irwan dengan nada yang tidak berpuas hati.

" Dia baru meninggal dunia tadi. Kenapa ya? Dia ada buat apa-apa kesalahan ke? " soal Zayn dengan susah hati.

Ah sudah. Dah kenapa pula dengan Rayyan? Dia kena saman ke? Ni mesti kes bawa kereta laju. eh ngarut.

" Ouh. Tiada apa cuma kami nak panggil dia untuk disoal siasat berkenaan kes pembunuhan beberapa hari dahulu. Erm, jadinya kalau begitu, saya letak panggilan dahulu ya. Maaf mengganggu encik. Assalamualaikum. " kata Irwan dengan lembut.

Nak kasar-kasar buat apa? Lembut-lembut sudahla.

" Baiklah inspektor. Waalaikumussalam. "

" Kes pembunuhan? " bisik Zayn seorang diri.

Kes pembunuhan yang mana? Terlalu banyak pembunuhan yang terjadi beberapa hari ini. Macam pesta pembunuhan pula dia tengok. Tapi, kenapa dia kena soal siasat juga? Jangan cakap dia ada kena mengena dengan pembunuh tu pula.

" Kau kenapa? Asal muka tu cuak semacam je? " tanya Rayyan.

Pelik bebenor muka Zayn sekarang ni. Cuak semacam.

" Takdelah weh. Kau perasan tak, beberapa minggu ni kan, bukan main banyak kes bunuh bunuh ni. Ni memang musim orang main pisau ke camne? " tanya Zayn.

"Lah biasa lah. Orang bosan lah tu tak tahu nak main apa. Jadi diorang main lah pisau. Main tikam-tikam wah. " ujar Rayyan sambil ketawa.

" Kau ingat kelakar? " datar Zayn bertanya sambil memandang kearah Rayyan lalu mengecilkan matanya.

Kau ingat kau garang ke Zayn?

Killer [ C ]Where stories live. Discover now