𝐒𝐏𝐄𝐂𝐈𝐀𝐋 𝐂𝐇𝐀𝐏𝐓𝐄𝐑 02

961 63 12
                                    

" Woi kecik! Aku nak milo ais satu! Aku bagi kau masa 2 minit. Kalau tak siap, aku culik bapak kau. " Jack yang tiba-tiba muncul di rumah Dravin dengan selamba duduk di sofa rumah itu. Dryan dan Inara memandang Jack dengan wajah polos.

" Uncle nak apa? " tanya Inara sambil menatap wajah Jack. Uncle Jack hensem tapi sayang, bengap.

" Eh, anak Izham pun ada rupanya. Mana baba? " dia memandang Inara. Inara hanya menggeleng tak tahu.

" Tadi baba dengan daddy lepastu hilang. Umi dengan mummy dekat dapur. Tengah main masak-masak. " bijak dia berkata. Main masak-masak kan?

" Yan pergi panggil daddy cepat! Cakap- "

" Kau ni memang penghancur anak aku betul lah. " suara garau Dravin terus menyapa pendengaran Jack. Jack senyum tak bersalah. Dia terus menyilangkan tangannya ke dada.

" Aku tahu kau sorokkan Zayn daripada Zulaikha. Cepat bagi! Kalau tak, aku culik bini korang. " kata Jack tiba-tiba. Izham dan Dravin berkerut pelik. Apa benda jantan ni mengarut.

" Dyy.. " seru Dryan lalu pandangannya dihalakan ke arah Dravin. Segera Dravin menapak ke arahnya. Dia mengelap air mata yang sudah pun berkumpul di kelopak mata Dryan.

" Anak daddy kenapa hm? Uncle buat ea? " Dryan yang seolah-olah mengerti terus menganggukkan kepalanya. Dravin senyum senget. Dia memandang ke arah Jack lalu dia menatapnya dengan pandangan tajam. Jack membuat pura-pura terkejut.

" Haah daddy! Tadi uncle cakap benda bukan-bukan dekat Dryan. " okey Inara jadi batu api gais. Inara memandang Jack dan Jack menatap Inara dengan jelingan. Inara hanya menunjukkan sengihan comelnya.

" Nak daddy tembak dia tak? " Dryan dan Inara serentak mengangguk kepala mereka.

" Sudahlah Dravin atau nama sebenar kamu Dazreef. Bertaubatlah. Tinggalkan lah kegiatan lama mu atau Zahra akan meninggalkanmu seperti dahulu. Sepohon kayu daunnya rimbun~ lebat bunganya serta buahnya~ walaupun hidup seribu tahun kalau tak sembahyang apa gunanya~ " Izham hanya mampu bertawakal. Ingatkan dia je bodoh, rupanya Jack lagi bodoh.

Ni kes mati bini ke macam mana?

" Abang! " jerit Aisyah yang baru sahaja muncul. Dia terus memeluk tubuh kekar Izham. Lah, baru tinggal berapa minit. Izham mengusap kepala Aisyah lembut. Zahra pula menapak ke arah Dravin.

" Sini dekat mummy sayang. " Dryan terus mendepakan tangan. Inara pula terus pergi ke arah Aisyah. Apa ingat Dryan je ke ada mak? Dia pun ada okay!

" Myyy... nak cuuu. " dia memuncungkan bibir kedepan. Zahra ketawa kecil. Dia mencubit pipi Dryan tu. Asal comel sangat ni?!

" Awak ni comep tapi sayang... " Zahra sengaja menggantungkan ayatnya. Terus Dravin memandang ke arahnya.

" Sayang? "

" Awak jahat. " dia terus berpaling ke arah lain. Dravin menatapnya tajam. Zahra senyum senget. Benda betul.

" Sayang pergi lah bagi Dryan susu. Ajak Aisyah sekali duduk lepak dekat atas. Dekat belakang ke ikut sayang lah. Abang ada benda nak bincang dengan dua ekor ni. " serentak mereka berdua tatap Dravin dengan tajam. Dravin dengan selamba membalas pandangan mereka. Apa?

Zahra mengangguk. " Aisyah, Inara. Mari naik atas. " mereka berdua pun serentak beransur ke atas. Belum sempat mereka hendak naik tangga...

" HAI SEMUA! SAYA ZULAIKHA! " jerit Zulaikha yang baru sahaja sampai. Zayn di belakang hanya pasrah.

" Sayang nanti dah sampai, jangan buat bising tau. " lembut Zayn berkata. Sesekali mengusap lembut tangan Zulaikha. Zulaikha menatapnya dengan pandangan pelik.

" Kenapa? " Zayn menggeleng.

" Ikut je cakap abang okay? Kalau tak- "

" Malam ni kita buat baby boleh? " Zayn mengeluh. Astaghfirullah isteri. Ni semua ajaran Jack. Zayn mengangguk pasrah.

" Asalkan jangan kecoh ya? "

" HAH MUNCUL PUN MALAUN NI! KAU TAHU TAK TADI ISTERI KAU TELEFON AKU MENANGIS-NANGISB KATA KAU HILANG?! " digoncang-goncang lengan Zayn membuatkan Zayn merentap kasar lengannya. Zulaikha hanya menyengih.

" Aku tahu. " Jack pelik.

" Aduh jangan nangis ika. Aaa nanti aku belanja kau aiskrim? " makin kuat tangisan Zulaikha dari dalam talian. Jack pasrah.

" Taknak... nak Zayn... " sedu-sedan Zulaikha dibuatnya.

" Ha aku tau! Mesti Izham dengan Dravin culik diorang. Kau sabar. Nanti aku soal siasat diorang. Nanti aku selamatkan suami kau okay? "

" Jangan lupa gari diorang sekali. " perlahan Zulaikha berkata.

" Jangan risau. Siap package aku tumbuk pijak diorang sekali. "

" Jangan... nanti mati. "

" Biar mati. Nanti suami kau tak kena culik diorang dah. "

" Okay. Jangan lupa lenyek sekali tau. "

Ketahuilah Zulaikha, anda sudah melampau.

Jack hanya senyum senget. " Okaay bye! " dia terus mematikan talian. Terus bersiap untuk ke rumah Dravin. Ada ke patut Zayn tinggalkan bini dia kat rumah sorang-sorang?

" Sayang... " panggil Zayn. Dahi Zayn terus berkerut. Dah kenapa bini dia menangis. Zulaikha yang nampak kelibat Zayn terus berlari ke arahnya lalu memeluk tubuh itu.

" Kenapa nangis? " tanya Zayn lembut.

" Awak pergi mana? Awak kena culik dengan Izham dengan Dravin ke? " Zayn terus mengetap giginya.

" Sayang call Jack ke? " tanya Zayn lalu memegang dagu Zulaikha agar memandang ke arahnya. Zulaikha mengangguk.

" Kenapa kau call dia? "

" Sebab awak takde... " dia terus kembali menyandarkan wajahnya pada dada Zayn.

" Kita gi rumah diorang. Cepat siap. "

Begitulah kisahnya.

Jack menggaru belakang kepalanya. Haih Zulaikha pun satu.

" Lain kali jangan lah nak menghilang dari kelibat bini kau dah tahu dia macam tu. " kata Jack. Zayn hanya menjeling.

" Ika kalau nak jumpa dengan Zahra, pergilah dekat atas. Aisyah dengan Inara pun ada. Dryan pun ada dekat atas. " Zulaikha terus sorak gembira.

" Saya pergi tau! Bye! " Zulaikha terus berlari laju menaiki anak tangga.

" Zayn. " panggil Jack.

" Aku nak mati. Izinkan aku? " Zayn menjelingnya tajam. Dravin dan Izham hanya melayan karenah diorang berdua.

" Pergilah kau. Tapi jangan kembali semula sebagai hantu. Kesian bini aku. " Jack menyengih.

" MEMPERSEMBAHKAN, HANTU JACKY! " dia terus melompat-lompat seperti tak tentu arah dan akhirnya...

BUK!

" NADHAAA!!! " Jack menjerit kesakitan. Zayn, Izham dan Dravin terus menghamburkan tawa besar. Hah hantu lah sangat. Kan dah jatuh.

" Tolong aku... aku dah tak lama... arghh sakit Zayn... " dia merengek sedikit. Ala gelak pulak.

Zayn tidak membuang masa lalu...

" SAKIT LAH BODOH! " jerit Jack makin kuat. Boleh pula Zayn tekan lagi kaki dia yang sakit tu.

" Amik yasin cepat. Nak baca ni. " Dravin segera mengangguk. Baru dia hendak berura-ura pergi mengambil yasin, segera Jack bangun.

" Tak payah aku dah okay. " dia terus menjeling mereka.

𒊹︎︎︎𒊹︎︎︎𒊹︎︎︎𒊹︎︎︎

How?

Ada sapa ii nak jadi isteri Dryan dah besar nanti tak?

Want more?














Killer [ C ]Where stories live. Discover now