𝖐 𝖎 𝖑 𝖑 𝖊 𝖗 02

2.1K 175 27
                                    

" Izham! Kau pergi mana weh? " sapa Rayyan.

" Oh, aku ada hal tadi. " jawab Izham lalu mengambil tempat dihadapan Rayyan.

" Hal? hal apa? pasal kerja or- "

" Personal. " sepatah Izham menjawab.

" Okay-okay. Ha ni, Jack nak kahwin. " kata Rayyan.

" Hah? Jack nak kahwin! Kau biar betul. JACK! " jerit Izham.

" Apa benda bising-bising ni. Kawan nak tidurlah. Jangan lah kacau you ni. " kata Jack sambil menggaru matanya.

" Kau nak kahwin ke Jack? " soal Izham dingin.

" Siapa kata? " tanya Jack.

" Rayyan. "

" Weh bodoh. Aku gurau je lah! Apa masalah kau ni? Kan aku dah kata, aku GURAU. G. U. R. A. U. Gurau. Apa kebodoh sangat kau ni. " maki Jack.

" Haha. Aku gurau lah Izham. Kau ni Jack, chill chill sudah lah. Ni siap maki-maki aku lagi. " ketawa Rayyan.

" Hotak engkau lah. Nyampah aku. " kata Jack.

" Kejap. Mana Zayn? " soal Izham.

" Oh dia ada emergency katanya. " ujar Rayyan.

" Oh. Ha Rayyan, esok ikut aku pergi tapak pembinaan dekat Jalan Raja Laut. Aku nak lawat tapak dekat sana. " terang Izham.

Rayyan Nuqail, Personal Assistant kepada Tengku Izham Iskandar.

" Aku? Aku takle ikut ke bos? " tanya Jack.

" Kalau kau ikut, huru-hara hidup aku. Jadi takpelah. Tak payahlah ikut. Lain kali je lah. " selamba Izham berkata.

" Hey! You ni cakap elok-elok sikit ye! Orang yang selalu menghuru-harakan keadaan ni juga lah orang yang sangat dan paling membantu dalam company kau hmph! " merajuk Jack.

Manakala Jack pula ialah orang kanan Izham. Tapi tu lah, sering menyusahkan Izham.

" Ceh, acah lah kau Jack. Tak payah nak merajuk-merajuk bagai. Aku tibai kau kang memang lunyai. " kata Izham.

" Hmph! Taknak datang kerja esok! " kata Jack.

" Okay. Taknak datang kerja kan? Aku pecat je lah. Senang. Simple and easy. Takdelah aku nak kena layan perangai kau serupa beruk tak cukup makan yang banyak karenah tu. " seloroh Izham.

" Ish kau ni! Aku gurau lah! Rayyan! Tengok Izham. Dia pecat I. " bentak Jack.

" Tak payah nak ber I , you dengan aku lah. " marah Rayyan.

" You! Pujuklah Izham supaya tak pecat I. Kalau dia pecat I nanti kita tak bisa bersama. Bagai syair lagu tak berirama~ " nyanyi Jack.

" Dahlah bodoh. Bengap pula tu. Suara tak sedap. Sengau! " maki Rayyan.

" Ish! Dahlah you ni. I nak merajuk. "

Killer [ C ]Where stories live. Discover now