" Aku terfikir, kenapa Iskandar kata yang dia muncul sebab nak lindungi Izham daripada Rayyan? Kenapa dia cakap macam tu seolah-olah dia dapat menjangka apa yang akan terjadi dekat Izham? Kenapa Rayyan nak bunuh Izham? " soalan demi soalan keluar yang terpancul di dalam minda akhirnya diluah juga oleh Zayn.
" Itulah masalahnya. Aku pun terfikir waktu dia kata tu. Tapi aku malas nak bertanya takut dia tak selesa. " jawab Jack.
" Sekarang ni, kita kena selongkar bilik Izham. " kata Jack secara tiba- tiba.
" Untuk apa? " tanya Zayn.
Selongkar bilik orang tanpa kebenaran. Bukankan ianya salah disisi undang-undang hidup dia?
" Untuk cari bukti lah. "
Zayn masih lagi blur. " Bukti apa? "
" Ish kau ni! Jangan jadi bengap sekarang lah! Bengap kau tak diperlukan buat masa sekarang ni! Kita cari lah bukti dalam tu mana tau ada. Mana tau sebenarnya diorang berdua ni ada kena mengena yang membuatkan Rayyan berdendam dengan dia. " ucap Jack panjang lebar. Takde masa nak bermain-main.
" Ehem. " dehem seseorang dibelakang mereka membuatkan mereka berdua terkejut.
" Kau ken- wait... k-kau?! " terkejut Zayn dibuatnya apabila melihat kelibat lelaki itu didepan matanya.
Lelaki yang telah menghilangkan diri hampir 6 tahun daripada mereka. Hanya disebabkan satu kesalahan dia, dia telah dituduh dengan macam-macam tuduhan dan akhirnya dia mengambil keputusan untuk pergi jauh.
Jauh dari orang ramai.
" Welcome back my bro! " jerit Jack lantas memeluk badan tegap lelaki itu.
" Still gay Jack? " tanya lelaki itu sambil ketawa kecil.
" Stop it Dravin. " jeling Jack kepada lelaki yang bernama Dravin itu.
Dravin Crayden Raichand. Anak kedua keluarga Raichand. Jejaka berdarah Itali-India yang berumur 26 tahun sebaya dengan mereka berempat.
" Ke mana kau menghilang selama ni Vin? Kau pergi mana? Semenjak ketiadaan kau, hidup kitorang terumbang-ambing kau tahu tak? " soal Zayn.
" Bukan ke korang memang tak suka aku di sini? " soal Dravin sambil menjongketkan keningnya.
Kata-kata yang keluar dari mulut Izham masih lagi bermain dimindanya.
" Pergi mampus je lah kau! "
" Semak lah kau! Orang macam kau ni memang patut mampus je! "
" Kau yang bunuh dia kan?! " tempik Izham kuat.
" Kau mengarut apa ni Izham? Aku? Aku bunuh dia? Huh, padan kau buat lawak ya? " kata Dravin sambil menghamburkan tawa palsunya walaupun sebenarnya dalam hatinya sudah pun sumpah seranah anak Tengku ni.
" Aku? Aku buat lawak? Haha. Kau yang bunuh dia. Jangan ingat aku tak tahu ya. "
" Pandai kau menuduh aku ya sedangkan semuanya berpunca daripada kau! " jerkah Dravin sambil menghalakan jarinya ke arah Izham.
Manakala di hujung bangunan itu, terdapat seseorang yang setia melihat adegan 'murahan' itu.
" Pandai ya kau menuduh wahai anak Tengku. "
" Lupakan je lah benda yang dah lepas. Mari kita mulakan hidup baru. " pujuk Zayn.
" Heh. Mungkin korang kata begitu, tapi Izham? "
" Lantakkan je lah Izham tu. " selamba Jack berkata.
" Rumah ni memang korang bertiga je ke yang duduk? " soal Dravin.
YOU ARE READING
Killer [ C ]
Mystery / ThrillerPembunuhan yang berlaku tanpa meninggalkan sebarang bukti dan motif yang kukuh. Dilakukan dengan cara yang sangat profesional. Pembunuhan yang kejam. Sehinggakan saksi yang nampak setiap pembunuhan itu pun dibunuh sekali. ' Iskandar? " " Bila masa a...