23.

6K 417 31
                                    

Yazardan

Demir de üstüne siyah bi kot pantolon ve beyaz polo yaka t-shirt giydiğinde vakit kaybetmeden çalışma odasına geçtiler.

" Hah geldiniz oturun hele evlatlarım."

" Ana hayırdır bizi niye çağırdın?"

" İkinizle konuşmak istediğim konu Zilan'dır. Nasılsa Can durumu anlayacak kadar zeki biri, ondan gizli olsun da istemem. Yetmedi bu kızın ve ailesinin bugüne kadar yaptıkları ki sizin için hazırladığım odaya girecek kadar cesaretli zilli. Ben gerekeni ona söyledim ama siz de dikkatli olun. Fırsat vermeyin aranıza girmesine. Her daim konuşun önce, bunların tuzağına düşmeyin."

" Gülçiçek anne ne tuzağı hazırlamış Zilan." diye sordu Can.

" Muska koymuş başucunuza bi de kadın çamaşırı koymuş. Sizin huzurunuzu kaçıracak aklı sıra."

" Ana sen de dikkatli ol. Sana yakalandığının farkında. Pisliği sana sıçramasın, bizi merak etme aramızı kimse bozamaz." diyip Can'ın gözüne bakmıştı.

" Elbet bozamaz kimse aranızı ama sinektir mide bulandırır işte. Demem o ki Zilan ya da başkasının aranıza girmesine izin vermeyin." ikilinin kenetlenmiş ellerine bakıp gülümsedi eski toprak.

"  De hayde yemek hazır, hem damadımın babasıgil de gelecek."

"Eyvah kaç gündür aramadım ya ben bizimkileri."

Avluya indiler hep beraber. Demir yine ciddi yüzünü takınmıştı. Can ise onun gibi değildi. Sempatik halleriyle dikkat çekiyordu.

Ailesi henüz gelmemişti Can' ın. Gergin bi bekleyiş vardı. Ne de olsa evden kaçan kızları da gelecekti. Can'ı bağrına basan, ona minnetle bakan aile kızlarına kucak açacak mıydı Can da merak ediyordu. Hele abisi onun bitanesiydi ona karşı ters bi bakışı bile kaldıramazdı. Ailesi için her şeyi yapardı nitekim yapmıştı da.

Gergin havayı dağıtmak için Davut Ağa damadına takıldı.

" De bakalım Can oğlum dövüşmeyi nerden öğrendin, senden iri olan kocanı saniyede alt ettin"

" Davut baba dövüşmeyi savunma amaçlı lisdeyken öğrenmek zorunda kaldım. Zorbalık yapanlara karşı durmalıydım, kimseden yardım bekleyecek de değildim. Demir Ağa boş bulundu herhalde o zaman yoksa onu alt etmek zor."

Bunu diyince herkes gülmeye başladı. Kocasını öveyim diye kendi konumunu anlatmış gibi oldu.

Demir Ağa durumu ele aldı. Tek gülmeyen oydu. Sert bakışını gören susuyordu hemen.

" Can beni alt eden tek kişidir, boşta bulunmamıştım sahiden yendi beni. Karşısına kim çıkarsa çıksın yeneceğinden de eminim. Sadece dövüşte değil silah kullanmada da en iyisi benim eşim. Zekası ve güzelliği ile de üstüne kimseyi tanımam."

Zilan duramadı konuştu, kıskançlığı gözünü döndürüyordu. Dün onu ortaya atan Can'dan da intikam alacaktı.

" Öyle Ağam maşallah Can Ağa'ya. Ünü herkesin dilindedir. İsteyeni de çokmuş, hele Pirhanlardan Kenan
Ağa'da çok bozulmuş siz evlenince. Can'ı ben alacaktım, der dururmuş. Belki de Can Ağa da onu istiyordu kim bilir? Yoksa ne diye konuşsun dimi?"

Buz kesti ortalık. Zilan'ın yılan dili boynuna dolanacaktı şimdi. Sözü bittiğindiğinde Can konuşacaktı ki Demir gürlemeye başladı. Konuşurken boynundaki ve alnındaki damarlar belirginleşmişti sinirden. Şimdi Zilan' ı kim onun elinden kurtarabilirdi ki.

" Sen kimsin ki benim eşime, Can'ıma, helalime dil uzatır iftira edersin. Kimsin sen lan, yıkıl karşımdan gözüm görmeyecek seni, en yakın zamanda evleneceksin."

" Ağam etme nolur özür dilerim ben öyle demek istemedim evlendirme beni başkasıyla, olmaz senden başka kimseyle evlenmem ben, Can'ı bile kabul ediyorum"

" Sendeki kibir kimsede yok Zilan. Can' ı kabul edecekmiş bi de. Bugüne kadar sustuysam amcam içindi. Ben seni görmezden geldikçe delirdin, senin ki sevda falan değil hırs sadece. Koyduğun muskaları da bana olan aşkından yaptığını söyleme sakın, sevda dediğin öyle bi şey değil.  Mardin sınırında görmeyeceğim seni artık."

" Demir bu kadarı fazla. Bizden uzak olsun ama istemediği biriyle zorla evlendirme. Zilan'ın yaşı çok küçük. Doğruyu yanlışı ayırt edemiyor. Amcanların da gönlünü kırma. Gel bu sefer beni dinle olur mu Ağam?"

Can'ın sözleri ağlaşan kadınları susturdu. Öfke ile bakan amcayı yumuşattı. Davut Ağa'yı ve hanımını gururlandırdı.

Bugüne kadar sözünün üstüne söz söylenmesine alışık olmayan Demir Ağa ne yapacaktı acaba?


Mecburiyetten Aşk (B×B)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin