يسر بزهق: أكيد معفن وبكرش وفايح و أقرع ومعندهوش ذوق...
زمرد: يبنتي عيب حد يسمعك...
يسر بأريحيه: لأ أنا واقفه في شرفة كبيرة لوحدي أتكلم براحتي المهم سبوني أكمل.
هن: كملي.......
يسر بضحك و رغي: تتوقعوا يا بنات ممكن يكون جربان وأسنانه صفرا وواقعه، أكملت بزهق أنا زهقانه وعايزه أروح مش من الذوق هو اللي يسلم كانوا والده ووالدته هما اللي سلموا علينا بس لطاف جدا ..
ريا: في بنات في الحفله.
يسر: كتير اوي..
هاجر: مش خايفه واحده تخطفه....
يسر بضيق : ما يغور فداهيه تاخده انا اصلا مش عايزاه الجربان دا.
زمرد بضحك: يبنتي عيب كفايه اكيد الواد شنقان...
يسر: ميتشنق ولا يغور قولتلك هو كان طايل الفايح دا..
هن: طيب كفايه كدا واقفلي طولتي روحي بقا انتي واستمتعي..
يسر: سلام وأكملت بتفكير يا تري هيبقا نتن و أجرب و ... ، أحم أحم... سمعت صوت رجولي يحمم من خلفها....
لم تنظر اليه كانت ترسل مسج مسكت العصير: الله يكرم أصلك يخويا دانا محدش عبراني ولا بل ريقي من ساعة ما جيت.
ظل يتطلع اليها بضحك وإستغراب: طيب اخدتي العصير الورد بقا احطه فين..
رفعت نظرها إليه تمنت توقف الساعه علي لحظتهم هذه.
يسر بضحكه متوتره: انت مين؟
هو: The waiter
بعد قليل
ناهد: اكيد يا ريا انتي عارفتي ده مين .
يسر بعفويه: اه يا انطي الجرسون...
تطلع اليها الجميع بصدمه، نظر لها يامن بمكر..
يالين وهي تداري موقف أختها بضحك: هي بس بتحب تضحك وكدا...، ضحك الجميع أما هي تمنت حقاً تقتله أحمر وجهها خجلاً وغضباً..
يامن بترحيب: إزيك يا آنسه يالين ومد يده مدت يدها وسلمت عليه بهدوءها المعتاد...
عبد الرحمن: يلا يجماعه احنا بقينا عيله اتفضلو معانا هناك نقعد علي تربيزه واحده...
كان آخر من يذهب خلفهم: يامن ويسر...
نظرت له بغضب وضيق...
مال عليها قليلا وهو ينظر اليها بخبث وإبتسامة لم تصل لعينيه أكمل بتلاعب : مش بسيب حقي أنا الفايح النتن ...رواية/ زمردة القاضي
بقلم/ N. M
أنت تقرأ
زمردة القاضي
Romanceعاش حياته يكفاح من أجل عائلته لم يقع في الحب ولو لمره لايعرف ما معني الاحتواء كبير عائلتهم كان يوما ما قاض للجميع دونها عن الخلق سيكون جلادها المستبد ستعاقب تلك البريئه علي ذنب لم تقترفه هي لا تعرفه من الاساس ستدخل تلك الدائره التي لا علاقه لها بها...