Qisyariq | 3

12K 1K 226
                                    

Sebaik pulang ke rumah, hati Qisya terasa panas apabila melihat bilik tidurnya digeledah oleh abangnya itu. Barangnya yang berterabur di atas lantai membuatkan Qisya menghampiri Qarizh yang sedang mencari sesuatu di dalam almari baju Qisya.

"Qarizh Nadhif!!" Jeritan Qisya itu membuat Qarizh menoleh. Dia hanya menayang wajah dingin.

"Apa yang abang buat ni?!"

"Mana Hana sembunyikan benda tu?"

"Apa maksud abang?!"

"Stop pretending! Papa dan abang tahu semua yang Hana dah buat." Riak wajah Qisya berubah tatkala mendengar ucapan Qarizh itu.

"Hana tak faham apa maksud abang! Sekarang ni, abang dah mengganggu privasi Hana! Dah pergi keluar, Hana nak tidur." Pantas Qisya menukar topik dengan harapan abangnya itu akan mengalah.

"Selagi Hana tak bagitahu abang, selagi tu abang akan kacau hidup Hana." Qarizh statik di tempatnya seakan tidak ingin keluar dari bilik itu selagi dia tidak dapat apa yang diinginkannya.

"Abang keluar dari bilik ni selagi Hana masih berlembut!" Jerit Qisya dengan nada marahnya.

"Jangan sampai abang guna kekerasan, Qisya Rihana!" Suara Qarizh turut nyaring kedengaran. Mereka saling bertikam mata.

"Stop it!" Qisya mengeluh kecil, dia malas bergaduh.

"Abang akan cari sampai dapat!" Tegas Qarizh lalu dia meneruskan pencariannya. Akibat terlalu geram, Qisya menarik lengan kekar Qarizh lalu dia menolak kuat tubuh abangnya itu sehingga Qarizh hampir terjatuh ke lantai.

"Hana!!" Qarizh membuat muka bengang.

"Stop it, abang!! Abang keluar sekarang sebelum Hana belasah abang!" Qisya menunjuk pintu keluar dengan tatapan tajamnya.

"Kali ni abang bagi Hana chance!"

Qarizh keluar dari bilik itu dengan perasaan bercampur baur. Qisya menghela nafas lega. Dia pantas mengemas semula barangnya. Nasib baik dia tidak menyimpan benda itu sembarangan. Kalau barang itu jatuh di tangan Qarizh, semua rancangan Qisya akan gagal.

Sedang asyik Qisya mengemas barangnya, tangan Qisya terhenti pada sebingkai gambar yang tertera gambar keluarganya sewaktu dia masih kecil. Dulu keluarganya sangat lengkap dan bahagia namun sekarang terasa ada yang kurang sejak hilang ahlinya.

"Aku nak mati.." Qisya memejamkan mata serapatnya. Dia penat harus pura-pura kuat sendirian.

🅻🅾🆅🅴,🅰🆁🅸🆀 🅵🅰🆁🅷🅰🅽

Ariq membuka pintu utama restoran mewahnya. Dia memerhatikan sekeliling luar restoran sebelum dia melangkah masuk ke dalam. Beg galas hitam yang dipakainya tadi disembunyikan di dalam kabinet dapurnya.

"Far!" Ariq sedikit terkejut apabila dipanggil oleh Syafiq yang baru tiba.

"Ish kau ni!" Ariq membuat muka tidak berpuas hati. Syafiq hanya tersengih.

"Kau dah ambil barang tu?" Syafiq menyoal sedikit berbisik.

"Dah. Barang tu selamat kat tangan aku. Selebihnya aku nak korang yang uruskan." Syafiq mengangguk tanda faham.

"Kau yakin nak sorokkan barang tu kat sini? Kalau orang lain yang jumpa, macam mana?" Panik Syafiq memikirkan akan kemungkinan itu.

"Sebab tu aku letak kat sini. Aku nak tahu siapa yang ambil barang ni nanti." Ujar Ariq dengan senyuman penuh makna.

"Maksudnya kau.." Ariq mengangguk lalu meletakkan jari telunjuk di bibirnya. Syafiq turut mengangguk.

C | Love, Ariq FarhanWhere stories live. Discover now