19 - Elnyomva

516 27 0
                                    

Jess a következő éjszaka már nem jelent meg Aemond hálótermének ajtajában, és a harmadik estén is elmaradt. A lakosztály ajtajába állított őrök már kérdés nélkül is feleltek a hercegnek; „Nem, nem hagyta el a termeit. Nem, ma sem. Nem, nem, nem."

A napok múlásával a férfi egyre feszültebbé vált, de nem akarta háborgatni őt. Mint kiderült, Sera képes volt ellátni asszonya sérüléseit, az apja mellett ugyanis sok mindent megtanult, aki ugyan nagyrészt lovakra szakosodott, de alkalmasint a környékbeli szegények ellátásával is foglalkozó gyógyító volt.

Aemond érzése szerint túlságosan is hamar eljött az ideje, hogy kötelessége elszólítsa Királyvárból, és bár úgy gondolta Aegon nem próbálkozna többé semmivel, az őrséget mindenesetre megkettőzte távozására készülődve. Ezt kevesellvén elgondolkodott, hogy vajon mi egyebet tehetne még.


---------------------------


Jessamyn meglepett arccal vette át szolgálólányától a hírek szerint az étkezőasztalon lelt csomagot. A méretes, hasítottbőr szütyőből egy gyönyörűen megmunkált íj és tegez került elő. Kedvtelve simított végig a nyilak tollas végén és vette kézbe a mellette lelt szűkszavú üzenetet, mely a herceg jellegzetes, szálkás betűivel íródott.

„A visszatéréshez."

Könnyek futották el a szemét és sietős léptekkel átszelte az étkezőhelységet, de Aemond hálótermét üresen lelte.

Biztos volt benne, hogy a férfi minden gondoskodása és újkeletű kedvessége csak a fivére tettei felett érzett bűntudatából fakad, lelkét mégis megérintette figyelmessége.


---------------------------


Deria feszülten lépdelt Jessamyn hálóterme felé.

Számos szóbeszéd keringett az esetről, ami fiatal barátnője és a király között játszódott le, a hercegnő aggodalma pedig minden újabb történet hallatán tovább erősödött. A tény, hogy Aegon és Jessamyn azóta is egyaránt távol maradtak az udvartól, csak további táptalajt biztosított a pletykáknak.

A legszélesebb körben terjesztett változat szerint a király sikerrel járt, és Aemond kénytelen lesz a bátyja törvénytelen gyermekét sajátjaként felnevelni. Úgy mondták, ez az istenek kegyetlen tréfája. „A félszemű Targaryen, és az életét meghatározó fattyak."

Egy másik történet szerint szó sem volt erőszak kísérletről; Aegon megpróbálta elcsábítani öccse feleségét, de a lány Aemond iránti olthatatlan szerelmére hivatkozva visszautasította őt. Ekkor a király éktelen haragra gerjedt, és puszta kézzel tépte ki Jessamyn bal szemét, mondván, így már méltó felesége lehet a sárkányhercegnek.

Beléptekor pillantása az ágyon kucorgó lányra esett, és kissé fellélegzett. Jess arca püffedt volt, és szeme alatt mély árkokat látott meghúzódni, de legalább továbbra is birtokában volt mindkét szemének.

Deria elfordította tekintetét és szótlanul körbejárt a szobában. Az ajtó mellett ellépve frissen kezelt fa illatát érezte meg, de a közelben álló tükrös fésülködő asztalon semmi újat nem vett észre. Igazság szerint a szoba semmit nem változott első és egyetlen ottjárta óta, továbbra is rideg volt és jellegtelen, távolról sem emlékeztetett egy otthonra.

Az egyetlen személyes tárgy az ablakba állított, pókot ábrázoló hímzés volt. A kandalló mellett ellépve aztán észrevette az annak párkányára fektetett, szépen megmunkált íjat. A tegezen smaragdszín nap díszelgett.

A Sárkány, Akit Senki Nem Szeret /Aemond Targaryen/Donde viven las historias. Descúbrelo ahora