36 - A csatatéren

283 27 5
                                    


Aemond hálótermébe lépve reflexszerűen lehúzta fejét, s még épp időben tette.

Jessamyn indulatosan elhajított könyve elszáguldott felette, s már a következő is a levegőben volt, mire tudatosult benne a herceg jelenléte.

- Megtudhatnám, mit művelsz, asszony? – a lány arcán a meglepetés helyét egy pillanat alatt undok harag vette át, de nyilvánvalóan csak azt sajnálta, hogy nem sikerült eltalálnia férjét.

- Sera nem képes egy tisztességes könyvet hozni! – mondta egy ötévest meghazudtoló hangon.

A férfi lassan leguggolt az ágy melletti könyvkupachoz, ahol valószínűleg az első mészárlás áldozatai feküdtek, meggyötört gerinccel, nagy összevisszaságban. Ahogy összerendezte a jobb sorsra érdemes irományokat, végigpillantott a címeken. Jess nem tévedett, a kötetek a lehetetlenül unalmastól a vérlázítóan ostobáig terjedtek.

- Talán lehetnél megértőbb a leánnyal. Bizonyára nem könnyű úgy könyvet választani, ha valaki nem tud olvasni.

Jessamyn meghökkent, majd bűntudatosan horgasztotta le fejét. „Tehát eszébe sem jutott, jellemző. Elkényeztetett perszóna. Kinek kell? Hát... nekem."

A lány, zavarát enyhítendő újabb könyvet hajított el, ezúttal Aemond lába elé. A herceg lehunyt szemmel elmormolt egy imát, türelemért esengőt.

- Netán úgy festek, mint a szolgálólányod? – kérdezte jeges hangon, miközben a leselejtezett könyveket csinos kupacba halmozta, majd felemelkedett.

- Nem mondhatnám, Serának némiképp nagyobb tökei vannak. – mosolygott rá édesen az ő személyre szóló fúriája.

- Napról-napra inkább meggyőződésemmé válik, hogy a kilenc hónap elteltével egy valódi sárkánynak fogsz életet adni. – mondta a férfi rezzenéstelen arccal, miközben megtekintette felesége földöntúlian kusza haját, lángoló tekintetét, s mindazt, amit nem takart előle a szigorú szabású ruha.

- Életet adok én a hét pokol mindösszes démonjának is, csak tőled szabaduljak! – vágott vissza a lány élesen.

Aemond sötét félmosolyt küldött felé, majd a kezében tartott köteteket hóna alá csapta, s biccentett.

- Hölgyem... - mondta, majd méltóságteljes tartásban elhagyta sárkányosodó hitvesét.

Jess nagyon szívesen utána vágott volna valamit, de sajnos kifogyott a munícióból.


-------------------


Aegont ismerős zümmögés hívta vissza az ébrenlétbe.

Ahogy kinyitotta szemét, feleségét pillantotta meg, aki épp az ő verejtékező homlokát törölgette egy nedves ronggyal, miközben egy régi gyerekdalt dúdolgatott.

- Hel. – mondta rekedten.

Nem tudta felidézni, mikor látta utoljára a lányt, elméje olyan ködös volt, lehetett akár egy napja, de egy évszázada is.

- Jobban festesz. – hazudta kedvesen asszonya. Sosem ment neki jól a mímeskedés.

A király nagyot nyögve megkísérelt felülni ágyában, Helaena pedig készségesen segített neki feltornászni magát rengeteg párnáján.

A nyitott ablakon kellemes levegő áradt a szobába, de még így is érezhető volt a máktej, a bor, és a saját rothadó húsának szaga. Felfordult a gyomra. Bizonytalan mozdulattal poharáért nyúlt, és sikerült is levernie azt a komódról.

A Sárkány, Akit Senki Nem Szeret /Aemond Targaryen/Onde histórias criam vida. Descubra agora