Maeve odasında otururken arada bir saati gözlemekteydi. Ne konuşacaklarını bilemiyordu. Konuşacakları konu zaten başlı başına uygunsuzdu ve genç kız o kelimeler ağzından çıktığı için pişman olmuştu. Üzerine her daim giydiği ince geceliklerinin aksine pamuklu uzun kollu ve daha usturuplu bir tane tercih etmişti. Zaten yeterince yaklaşmışlardı ve genç kız göz alıcı giyinerek daha fazla dikkat çekmek istemiyordu. Peki birden bire farklı giyinmek daha çok dikkat çekmeyecek miydi? Maeve hayatı boyunca sade olmamıştı ki. Her daim süslenmeye meyilli ve giyinmeyi seven biriydi. Şu an sadeleşme isteği oldukça göze batardı çünkü bu tarz bir geceliği annesi dahi üzerinde görse onda bir gariplik arardı. Genç kız dolaba yönelip yavru ağzı askılı geceliği çıkarıp üzerini değiştirdi ve aynı renk sabahlığını giyip aynada kendisine baktı. Şimdi daha çok kendisi gibiydi evet bu dikkat çekmeyecekti. üstelik sabahlığının geniş fırfırları göğüslerini örtüyor ve küçük kemirgenin tuhaf hale getirdiği yeni halini saklıyordu. Genç kız kasede yüzünü yıkayıp degajesini ve dirsek içlerini ıslattıktan sonra kendisine yöneltilebilecek sorulara karşı ne diyeceğini düşündü. "Seni bir erkek olarak arzuluyorum" demişti adam. Sanıyordu ki düğün gecesi yaşanılan şeyin tekrarı idi isteği. Lakin Adelard onda arzuya yeni bir boyut kazandırmıştı. Maeve geçen sabah yaşadığı şeyi düşündükçe yeniden olmasında bir sakınca görmediğini fark etmişti ve sanıyordu ki onun kast ettiği arzu da böyle bir şeydi. Üstelik artık onu öptüğünde kısalığından da yakınır olmuştu içten içe. Bir devamı ve dahası da olduğunu düşünmeden edemiyordu. Lakin o gece yaşadığı acıyı da göz ardı edemiyordu. Gerçi adam ona konuşmaları esnasında çektiği acıya engel olamayacağını lakin onu istemesini sağlayabileceğinden bahsetmişti. Maeve gözlerini kırpıştırarak kendisine baktı. Adam onu yatağa çektiğinde öylece peşinden mi gidecekti ya da soyunmasını isterse bunu yapabilecek miydi. Yüzünü buruşturup başını iki yana salladı hayır bu onun için bile fazla utanç vericiydi. Peki ya o sabah utancı nereye gitmişti. Maeve o kadar uygunsuzluğun içinde o an yüzüne bakarken bir gram utanmamıştı. Sonradan utandıysa da artık bir faydası yokmuş gibiydi. Boğazını temizleyip odanın içinde birkaç tur attı genç kız.
Evleneli iki haftaya yakın bir zaman olmuştu yarısında adam yoktu. Yaklaşık sekiz gündür birlikte olduğu bir adam karşısında durmuş yakınlaşmaktan bahsetmeyi düşünüyordu. Tanrım! Maeve delirmiş olmalıydı. Kendi kendine "Beş yıl Maeve!" diye çıkıştı. Bir adamı yıllar boyu takip etmiş izlemiş ardından göz yaşı dökmüştü fakat bu denli deliliğe kapıldığını hatırlamıyordu. Saçlarını yolmak için harekete geçerken adımlarını hızlandırdı. Kendi kendine o beş yılın Adelard ile geçirdiği bir gün kadar etmediği varsayımında bulunduğunda ise durup şuh bir kahkaha attı. Kesinlikle çıldırmıştı. Aklı olması gerektiği gibi çalışmıyordu. Belki de Maeve yaşadığı üzüntülerin üzerini örtmek için bir hayal alemine dalmıştı. Lakin bu öyle bir dalıştı ki bir bebek ile evcilik oynamaya bile başlamıştı. Genç kız başını olumsuz manada sallarken Louis'i dışarıda tutmaya karar verdi. O savunmasız başına gelebilecek en acı olaydan bir haber ufacık bir şeydi. Maeve onu sokakta dahi bulsa aynı şeyleri hisseder sahiplenirdi. Bir bebeğin annesine olan düşkünlüğünü ve annesinin sevgisini biliyordu. Morigan da Fiona da Blair de aynıydı çocuklarının tırnağı kırılsa dünyayı yıkarlardı bundan emindi. O ise hepsinden mahrumdu. Her ne kadar onu deliler gibi seven bir babaya ve büyükanneye sahip olsa da anne bir başkaydı. Genç kız elini savuştururken Louis gibi çirkin salyalı bir şeyi kimsenin göz ardı edemeyeceğini düşündü. Aptal gülümsemesine kayıtsız kalmak imkansızdı. Maeve derin derin solurken bu sabah babasının o çirkin gamzeli gülüşünü görene kadar ne denli huzursuz hissettiğini fark ettiğinde başından aşağı dökülen kaynar sular sıcaklığını bir parça daha arttırıp eliyle hızlı hızlı yüzünü yellemeye koyuldu. Bir tuhaflık vardı lakin çözemiyordu. Adını koyamıyordu. Bir parçası kırık döküktü. Adelard ise o parçayı daha da kırmış un ufak etmişti sanki fakat Maeve yok olan tarafı geri getirmek yerine adamın yarım kalan parça ile uğraşmakta olduğunu düşünüyordu. O kısım içinde ailesini sevdiklerini barındırıyordu Maeve'in güvenli sıcak kalesiydi. Maeve yatağın üzerine oturup dudaklarını büktü. Söküp adamın avcuna koyması imkansızdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADERİM SENSİN
Historical FictionLanchester Dükü yıllar önce karşılaştığı bir kadının saçına iliştirdiği kurdelenin kader bağı olduğunu nereden bilebilirdi ki? Ya Leydi Maeve Ferguson? Birileri kendisine durmadan ayak bağı olan o kurdelenin aslında gerçek aşkı ona getireceğini söy...