Bölüm 35

782 83 8
                                    

--2 Hafta Sonra--

Londra Lanchester Malikanesi

Maeve Louis'i kontrol etme bahanesi ile Leydi Margaret'in misafirleri arasından sıyrılmış üst kata çıkmaktaydı. Elbet Louis'i kontrol edecekti ve dişlenen miniği doyurup acı çekecekti küçük fare kemirmeyi öğrenmişti ve iştahla onu kemiriyordu. Maeve ciyakladığında ise kahkaha atıyordu. Babasının oğluydu işte. Sadece yüzü değil huyu da ona benziyordu. Gülümseyerek Adelard'ın çalışma odasına doğru yöneldi. Adam saatlerdir çalışıyor yazıp çiziyordu. İşler epeyce birikmiş olmalıydı. 

Geçen hafta Londraya gelmişlerdi. Kral Edward birbiri ardına eğlenceler düzenlemiş bu vesile ile İngilterenin yüksek sosyetesini Londraya toplamıştı. Adelard'ın söylediğine göre bu sayede ileri gelen bekarlar tanışacak önlerindeki yaza çıkarken düğünler başlayacaktı. Genç bekarlar olayın heyecanı içerisinde boy gösterirken onlar da işin eğlence ve dedikodu kısmında yer alacaklardı. Maeve eğleniyordu. Çünkü mutluydu ve Adelard buradaki işleri bittiğinde tüm ailesi ile birlikte onu İskoçyaya götüreceğine söz vermişti. Hatta bunun mektubunu birlikte yazmışlardı. Adelard babasına ve annesine öyle sevgi dolu bir mektup göndermişti ki o belli etmese de mektubun Ian'a olduğu su götürmezdi. Kocası bununla da kalmamış Ian'a da bir mektup yazarak içine binbir türlü edepsizlik katıp karıştırmıştı. Aynını Lord McDonald, Connor ve Lord McLeod'a da yapmıştı. Onların tuhaf iletişimi ile ilgilenmeyecekti. Kendi kendine başını sallayıp gülümserken son birkaç merdiveni de çıkarak adamın çalışma odası önünde durup uşaklara kapıyı açmalarını söyledi. Adamlardan biri kapıyı çaldı. İçerideki adam açıp kendisini gördüğünde onu takdim etti. Maeve iç geçirdi. Bu resmiyet onu bir parça zorlasa da yapacak bir şey yoktu. Ayak uydurmak zorundaydı ve uyduracaktı da. Adelard ve Louis için. 

Adelard çalışma masasında oturmuş halletmesi gereken bir takım yazışmalar ile meşgul olmaya çalışıyordu. Tüm bu işler onu ziyadesiyle sıkıyordu lakin elden gelen bir şey de yokmuş gibiydi. Eğlence bir yerde bitiyor normal hayatlarına dönüyorlardı. Genç adam önündeki bardaktan içkisini yudumlayıp tepesinde dikilen uşağa beşinci kağıdı da verdikten sonra bir parça nefes alabilme adına arkasına yaslanıp sırıttı. Hayatının en güzel zamanlarını yaşıyordu. Bundan haftalar önce bu odada acı çekerken tanrının ona bahşettiği mutluluktan bir haberdi. Derin bir nefes alırken yarınki pazar ayininde içtenlikle dua etmeye kendi kendine söz verdi. Elini çekmecesine atıp kralın gönderdiği evlilik listesini aramaya koyulurken kapı çalındı. Adelard eliyle uşağa el edip arayışına devam etti. Kağıdı bulduğunda uşağın dönüp Maeve'in adını söylemesiyle gülümseyerek kapıya baktı genç adam. 

"Leydi Maeve Ferguson!"

Maeve kocasının adını söylemesi ve bir elindeki kağıda bir ona bakarak sırıtması ile merakla içeri girdi. Uşak da onun girmesi ile dışarı çıkarak kapıyı kapattı. 

"Gidip krala Leydi Ferguson ile evleneceğimi söyleyin." Adelard yeniden konuştu ardından ayağa kalkıp karısını selamladı. 

Maeve adamın ne işler peşinde olduğunu düşünerek ona doğru ilerleyip oturduğu sandalyenin başına doğru yürüdü. Adelard elini tutup kendisini kucağına çekerek oturttuktan sonra kağıdı ona uzattı.

" Oku Maeve yüksek sesle..."

Maeve gözlerini kısıp kağıdı okumaya koyuldu. Bir çok leydi ismi vardı ve kendi adını söylediğinde duraksayıp adamın yüzüne baktı. 

"Bundan iki ay kadar  önce tam bu odada yeniden karşılaştık sevgilim..." Adelard başını kadının koluna dayayıp elindeki kağıda bakarak gülümsedi.

"Liste..." Maeve kaşlarını çattı. "Hani şu pazardan erzak seçer gibi seçildiğim kağıt..." 

"Seçilmedin Maeve! Adını duyar duymaz söylediğim tek şey sendin. Diğer leydileri işitmedim bile." Genç adam karısının kızgın suratına bakıp ellerinden öptü. "Yarın gidip Krala koca koca öpücükler vereceğim." 

KADERİM SENSİNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin