--Ertesi Gün--
Maeve öğleden sonrasını Josephine ve Alice ile bahçede biraz yürüyüş yapmak için ayarlamış olduğundan hazırlanmaktaydı. Kızlar kendisinden yaşça çok ufak olmasına rağmen öyle neşelilerdi ki Maeve onların yanında keyifli hissediyordu ki kesinlikle üzerine yapışmış bir mutluluk ile dolanmaktaydı. Saçlarını tararken etrafına bakındı. Doris dün geceden beri ortada görünmüyordu ve şu an ona kesinlikle ihtiyacı vardı. Güzel bir saç örgüsü istiyordu. Doris de örgü konusunda bir harikaydı. Derin bir nefes alarak giyeceği mavi elbisesini saracak olan pardösünün üzerine uyumlu aynı renk kurdelesini ve inci küpelerini masa üzerine koyduktan sonra derin bir nefes aldı. Adelard dün gece gelememişti lakin kendine has tutumuyla üzgün olduğunu ve işlerinin uzadığını belirten bir not yollamıştı. Maeve kendi kendine gülümserken kapının tıklatılması ile saçlarını geriye attı. "Gel Doris. Güzel örgülerinden birine ihtiyacım var." Genç kız kapının açılması lakin cevap gelmemesi üzerine merakla başını çevirdi. İçeri kızıl saçlı boyu kendisininkine yakın açık mavi gözlü bir kız girip elindeki çayı ona doğru getirdi ve şifonyerin üzerine koyduktan sonra gülümseyerek yanında dikildi.
"Teşekkür ederim, lütfen yardımcıma ona ihtiyacım olduğunu söyleyin."
"Ekselansları, bundan böyle yeni yardımcınız benim. İsmim Sheena."
Maeve kızın keltçe konuşarak söyledikleri üzerine gözlerini kırpıştırarak ona baktı. "Ne demek yeni yardımcı?" dedi otomatik olarak kendi diline dönerken.
"Evet leydim." Sheena yeniden gülümsedi. Ferguson leydilerinin namını duymuştu ve bir iskoça hizmet etmek en azından daha onurlu bir işmiş gibiydi. "Beni dük hazretleri görevlendirdi."
Maeve kızı başıyla onaylarken kaş çatmaktan geri durmadı. Ona öfkesini yönlendirmeyecekti. Kendisine sormadan iş yapıldığı için düke hoş bir dil kullanmayacağı ise gerçekti. Genç kız. Derhal ardına geçen ve saçını örgülemeye koyulan kız ile konuşmadı işini bitirdiğinde ise teşekkür edip yerinden kalktı ve Leydi Margaret'i görmek üzere odadan çıktı. Derhal Dorisi geri vermelerini isteyecekti. Dilerse elbet Sheena da kalabilirdi lakin Doristen vazgeçmeyecekti. Hızla oturma odasında olduğunu öğrendiği kadının bulunduğu yere inip kapıyı çaldı ve içeri girdi.
"Bende sizi çağıracaktım." Margaret çatık kaşlarını kıza çevirdi.
"Güzel çünkü bende bizzat sizi görmeye geldim. Yardımcım Dorisi geri istiyorum." Maeve odanın içine doğru yavaşça yürüdü.
Margaret odadaki iki uşak ve bir hizmetli kıza dışarı çıkmalarını söylerken kaş çatmaya devam etti. "Bundan böyle yeni yardımcınız size eşlik edecek düşes."
"Bundan benim neden haberim yok düşes?" Maeve soran gözlerle kadına baktı.
"Doris adındaki köle zaten size uygun değildi ve ne denli uygunsuz olduğunu yeterince ispatladı."
"Siz neden bahsediyorsunuz?" Genç kız tedirginlikle sağa sola baktı.
"Sizinle gevşek gevşek konuşma cesareti göstermiş, dahası Lucy Louis'i kucağından almış. Bir siyahinin koskoca dükallık varisine dokunması düşes ile konuşması da ne demek!" Margaret kaşlarını iyiden iyiye çattı. "Bilgisizliğinizden faydalanıp yanınıza ziyadesi ile ilişmiş birde üzerine takılarınızdan birini çalmış!"
Maeve eli ile ağzını kapattı. "Lucy!" dedi sıktığı dişleri arasından.
"Lucy ya... O olmasaydı ne denli büyük bir tehlikede olduğunuzu fark etmeyecektik! Yine de sizin de gösterdiğiniz uygunsuzluğun farkına varmanız için bu gün odanızda durup düşünmenizi istiyorum."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADERİM SENSİN
Historical FictionLanchester Dükü yıllar önce karşılaştığı bir kadının saçına iliştirdiği kurdelenin kader bağı olduğunu nereden bilebilirdi ki? Ya Leydi Maeve Ferguson? Birileri kendisine durmadan ayak bağı olan o kurdelenin aslında gerçek aşkı ona getireceğini söy...