Bab 32

657 24 0
                                    

Di dalam kereta

Kami bertiga hanya diam membisu. Aku memandang ke sebelah dan melihat Faiq sekilas. Dia masih fokus memandang ke arah jalan raya.

'Aduh.. Lapar lah pula.'

Faiq kemudiannya berhenti di sebuah pam minyak dan Zaza meminta diri untuk ke tandas.

"Thea.. Aku pi tandas sat noh? Sakit perut pula tiba-tiba.."

"Okey.."

Setelah beberapa minit Faiq keluar untuk mengisi minyak, Faiq masuk kembali ke dalam kereta.

"Kenapa, love?" Tanya Faiq.

"Apa?"

"Kenapa awak pandang saya tadi?"

"Oh, tak ada apa."

"Lapar?"

Aku tersengih dan kemudiannya mengangguk, "Haah.."

"Sayang nak pergi makan ke nak beli kat pam minyak ni je?"

"Tak kisah.."

"Okey.. Kita masuk beli makanan yang boleh alas perut sayang dulu, then baru saya bawa sayang dengan Zaza pergi makan, boleh?"

"Okey!" Jawabku semangat.

"Alright.. Sekejap, saya cari parkir kereta dulu okey, love?"

"Okey."

Aku dan Faiq kemudiannya keluar daripada kereta setelah Faiq selesai memarkir keretanya. Kami berjalan beriringan untuk masuk ke dalam kedai yang telah disediakan di pam minyak itu.

"Love nak makan apa? Waffle? Cookies?"

"Saya nak cookies, tapi saya nak keropok juga. Awak pergilah cari apa yang awak nak. Saya nak tengok dekat sana pula."

"Tak naklah. Saya nak ikut love.." Tuturnya.

Aku memandang sekilas wajahnya semasa dia memandang ke arah sekeliling kami. Dingin sungguh wajah yang dipamerkan.

Nasib kau lah, Thea!

Aku bergerak menuju ke arah peti ais pula untuk mengambil air.

"Awak nak air apa?" Tanyaku.

"Macam love."

"Okey."

Jika lihat reaksinya, memang nampak sungguh dingin! Tetapi cara dia bercakap denganku sangatlah lembut.

"Awak nak pergi tandas tak? Kalau awak nak pergi, baik awak pergi dulu. Saya nak bayar sekejap.." Ucapku lalu pergi ke arah kaunter pembayaran.

"Tak nak." Ringkasnya menjawab.

Bila tiba giliranku untuk membayar, aku ingin mengambil dompetku di dalam beg tetapi dengan pantas Faiq menyerahkan kad miliknya kepada si juruwang.

His Sayang with White LoveWhere stories live. Discover now