Hoofdstuk 18

282 9 0
                                    

We zaten nu in de auto onderweg naar mijn huis. We zijn er bijna alleen deze verlate weg uitrijden. 'Ik ben zo terug.' zei ik en stapte uit. Ik liep richting de garage ik zag allemaal felle lichten uit het huis komen. De muziek stond ook kanon hard. Hoe oud is die troela überhaupt? En hoelang had ze al wat met mijn vader? Ik heb hem der nooit over gehoord. Niet dat je met hem praat. Ik rolde met mijn ogen.

Ik was ondertussen onopgemerkt bij de regenpijp aangekomen en klom omhoog. Toen ik op het dak van de garage stond wist ik precies waar ik moest lopen om geen geluid te maken of door het dak heen te zakken. Ik haalde het tot het huis en sprong omhoog zodat ik bij het venster van mijn raam kon en mezelf zo omhoogtrok mijn kamer in. 'Hey boys! Lang niet gezien.' zei ik terwijl ik op de vensterbank zat en naar de drie jongens keek. Ze hadden alle drie oordoppen in en mij ook nog niet opgemerkt. Ik rolde met mijn ogen en sprong van de vensterbank af waardoor ze schrokken. Ik moest lachen.

'Ooh hey Lex.' Zei Eron die zijn oordoppen uitdeed. Ik zwaaide naar hem en liep naar mijn kleerkast. 'Uhm blijkbaar heeft die trol van een vrouw nog twee dochters. We hebben hun beide niet gezien maar ze zijn er morgen wel bij de bruiloft.' 'Natuurlijk heeft de stiefmoeder twee dochters. Is altijd zo.' ik rolde met mijn ogen en pakte een tas uit mijn kast. Hm ik moet trouwens ook nog kleren meenemen voor vannacht. En wie weet hoe lang ik daar blijf. Ik pakte alles wat ik nodig had, gaf mijn broers alle drie een knuffel en zei ze gedag voordat ik weer met mijn tas door het raam verdween.

Toen ik bij de auto aankwam gooide ik de tas tussen Lisa en mij in. Toen ik zat en mijn gordel om had reden we als een speer weg. 'Zowat een herrie kwam er uit de boksen zeg. Jezus.' De jongens moesten lachen. 'Serieus de jongens hadden volgens mij twee paar oordoppen in.' we moesten allemaal lachen. 'Hey die vrouw die je vader morgen gaat trouwen. Is ze een beetje aardig?' vroeg Draven. Ik haalde mijn schouders op. 'Ik heb dat hele mens nog nooit gezien. Ik wist niet eens dat hij een relatie had tot Juan mij belde en vertelde dat hij morgen zou gaan trouwen. Ik heb geen idee hoe ze er uit ziet.' 'Ooh. Nou dan is het morgen helemaal spannend.' Ik knikte. 'Maar de jongens beschreven haar als het lelijkste schepsel dat er op aarde rond kan rondlopen.' iedereen moest lachen. 'Dat wordt dan nog wat.' Ik grinnikte. 'Ooh en ze heeft ook nog eens twee dochters.' Ik rolde met mijn ogen. 'Die meen je?' vroeg Lisa. Ik knikte. 'Jammer genoeg wel.'

We hadden Draven en Lisa thuis afgezet. Ik had al met Lisa afgesproken dat ze morgen om half elf bij mij zou zijn om me helpen klaar te maken. We reden nu in fijne stilte naar Jay's huis. Ik keek uit het raam. Het was onderhand al donker en de sterren en de maan waren goed te zien. 'Hey de grote beer!' zei ik blij toen ik hem zag. Jay grinnikte. 'Zie je ook de kleine beer?' vroeg hij. Ik keek nog eens goed. 'Ja daar!' zei ik wijzend naar de kleine beer. 'Waarom heet het eigenlijk grote beer en niet steelpan? Hij heeft namelijk de vorm van een steelpan.' 'Ik zou het niet weten Angel.'

Ik keek naar Jay. Zijn blik was gefixeerd op de weg. Hij was ontspannen. Dat kon ik zien aan zijn houding. Hij zat relaxt in de stoel en stuurde met een hand terwijl hij de andere op zijn portier had liggen. 'Klaar met staren Angel?' vroeg hij lachend. Ik schrok op en voelde mijn wangen alweer rood kleuren. Gelukkig is het donker dus ziet hij het niet. Je moet Jay nog vertellen over zondag. Ik weet het. Maar hij ziet er nu zo gelukkig uit en ik wil het niet gaan verpesten. En stel nou dat hij anders naar me gaat kijken als ik hem heb verteld over zondag. Ik geloof niet dat hij je dat zou aandoen. Ja maar je weet het nooit zeker. Stel nou dat hij het wel doet? Ik weet niet hoe ik daarop moet reageren. Laat staan of ik er dan nog bovenop kom.

Ja dat weet ik. Maar stel nou dat het niet zo is. En je weet nooit hoe mensen reageren. Mensen zijn zo onvoorspelbaar. Je ondervindt het pas op het moment zelf en eerder niet. En als je Jay het zo snel mogelijk verteld dan zit je er zelf ook niet mee. En als je het heel lang voor je houdt gaan mensen denken dat je ze niet genoeg vertrouwd. Ook al is dat wel het geval. Het is dus het slimst om het hem zo snel mogelijk te vertellen. Oké daar heb je een punt.

My Loving Maffia KingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu