'Zo moet je nog iets hebben?' vroeg ik moe toen we de honderdste winkel uit liepen. 'Alleen nog naar de Primark.' 'Maar dat was de eerste winkel waar we heen gingen!' 'Ja maar ik wil toch die leuke onesie hebben.' 'Oké dan gaan we daar heen. Maar dat is de laatste.' Zei ik zwaaiend met mijn vinger. Ze knikte en liep in de goede richting. Blake was al vrij snel in slaap gevallen in zijn buggy dus heeft weinig meegekregen van het shoppen. Ik heb nog wat leuke spulletjes voor hem gekocht. Een paar leesboekjes en nog wat pyjama's en kleren. Voor mezelf heb ik ook wel wat gekocht maar niet zo veel. Binnen nu en een paar weken ben ik er uitgegroeid dus waarom zoveel dingen gaan kopen?
'Anders koop jij je onesie en kijk ik met Blake in de muziekwinkel hiernaast.' Lisa knikte. 'Als ik klaar ben kom ik daarnaartoe.' ik knikte en liep de winkel in. Ik zag allemaal mooie instrumenten staan en ook heel wat muziek platen en cd's. 'Mama drumstel!' ik keek in de buggy en zag dat Blake wakker was geworden en naar het drumstel in de hoek van de winkel wees. 'Ja mooi is die he?' hij knikte. Ik liep de winkel verder door en stopte bij de cd's en keek of er nog leuke tussen zaten.
Hm. Adel, gadverdamme klere muziek. Nederlandstalig, ook niet om aan te horen. ABBA, nope. Oeh! Metallica. Nu komen we ergens. Ik pakte de cd uit het rek en bekeek wat er allemaal op stond. Oeh lekkere nummers hoor. Uhu. Ik legde hem apart en keek verder. Rolling Stones, U2, Black Veil Brides. Ooh die moet ik hebben. Ik pakte de cd uit het schap en zag dat het Vale was. Ooh my gosh. Dit is het nieuwste album. Die moet ik hebben.
'Mama wat is dat?' vroeg Blake. Ik keek op en keek in de richting waar hij heen wees. Het was een oude platenspeler. 'Ooh wou. Wat een mooie. Ik duwde de buggy in de richting. 'Dat is een platenspeler schatje. Daar leg je zo eentje op.' zei ik wijzend naar de platen. 'En dan gaat hij muziek spelen.' 'Muziek komt ook uit mobiel?' ik grinnikte. 'Deze was voordat de telefoons muziek konden afspelen. Wij hebben er thuis ook een. Hij staat op zolder. Zullen we die naar beneden halen? Dan gaan we hem samen schoonmaken en zetten we hem in de woonkamer neer.' 'Ja dat doen mama?' ik knikte.
'Dan gaan we dat doen als we thuis zijn.' Hij knikte. 'Zullen we dan ook muziek uitzoeken die op de platenspeler kan?' Blake knikte. Ik tilde hem uit de buggy en liep met hem op mijn heup naar alle platen. 'Welke vind je mooi?' hij keek goed rond en wees toen naar een plaat van Nirvana. Ik knikte en pakte die uit het rek. 'En welke nog meer?' 'Die!' zei hij wijzend naar de plaat van AC DC. 'Ooh jij weet wel de mooie uit te zoeken schatje.' Zei ik en pakte ook die uit het rek.
'Zo nou hebben we er wel genoeg hoor.' Zei ik toen ik de zesde plaat uit het rek trok. 'Papa heeft thuis ook platen. Dan kunnen we daar ook mooie uitzoeken.' Blake knikte. Ik zette hem weer in de buggy en liep de winkel verder in. Ik bleef staan bij een prachtige donkerblauwe double Neck gitaar. 'Wow.' 'Mama die gitaar heeft twee dingen.' Zei Blake. Ik grinnikte en knikte.
'Zo onze double Neck aan het bewonderen zie ik.' ik keek op en zag een verkoper staan. Ik knikte en keek weer terug naar de gitaar. 'Hij is echt prachtig.' 'Ja dat is hij zeker. Zou je erop willen spelen?' ik keek de man vragend aan. 'Om te kijken of je er een beetje mee over weg kan.' 'ooh ik kan er mee overweg. Reken daar maar op.' zei ik met een grijns. Hij zette een stap achteruit. 'Ga je gang.' hij leunde tegen een paal aan en keek me afwachtend aan. Ik grijnsde en pakte de gitaar uit zijn houder en deed de band goed om en begon erop te jammen.
'Nou je kan er zeker mee overweg.' Zei hij klappend toen ik klaar was. Ik zette de gitaar weer netjes terug in zijn houder. 'Ik kan hem je aansmeren voor een laag prijsje. De meeste personen die erin geïnteresseerd zijn, zijn verzamelaars en laten ze verstoffen. Ik vind dat een instrument als deze ook echt bespeeld moet worden. En niet staan te verstoffen.' Ik knikte. 'Nou wat dacht je ervan als ik hem je geef voor laten we zeggen driehonderd euro? Koopje niet waar?' ik dacht even na.
JE LEEST
My Loving Maffia King
AcciónTERUG ONLINE - PLEASE, FOR THE LOVE OF ALL THAT IS GOOD, LET IT STAY THAT WAY. Thank you. Alexa heeft geen makkelijk leven. Na de dood van haar moeder en zus, is ze een huls. Haar vader - haar grootste steun en toeverlaat - heeft zich tegen haar ge...