Hoofdstuk 69

166 4 0
                                    

De bel is net gegaan en Sophie en ik wachten tot de klas leeg is. Ik ruim rustig mijn spullen op en ga bij het bureau van S staan. 'Zo dus we hebben een probleem. Sophie als jij je cijfers voor muziek niet ophaalt kun je geen examen doen. En Alexa jij bent onze top student maar je hebt geen tijd om bijles te geven.' 'Ja "geen tijd"' zei Sophie. Ik rolde met mijn ogen.

'Je weet helemaal niets van mij dus laten we de speculaties buitenwegen laten.' Zei ik en ging op de tafel zitten voor het bureau. Ik legde mijn hand op mijn buik. 'Maar Lexie heb je echt geen tijd buiten school?' 'Nee echt niet. Zoals je weet moet ik al een halfuur terug met de auto naar huis. Ik moet Blake iedere dag ophalen van school en voor hem zorgen. Ik moet eten koken, Blake naar bed brengen en ik heb al weinig tijd voor mezelf. Ik heb net met Jay kunnen regelen dat hij de kleine naar school brengt iedere dag. Sorry S maar dat gaat echt niet.'

'Ik begrijp het Lexie. Het is jammer maar ja als het echt niet kan. Dan moeten we maar iets anders verzinnen.' Ik knikte. 'Dan laat je iemand anders toch oppassen op je oppaskind? Er zijn genoeg mensen die op een kind willen passen.' Zei Sophie. 'Blake is niet mijn oppaskind. Blake is mijn zoontje.' 'Ooh Lex nog gefeliciteerd.' 'Ja dankje.' Zei ik met een glimlach. 'Ja ik was er zaterdag natuurlijk ook gewoon bij. Maar het was zo druk dus ik dacht ik spreek je wel weer op school.' Ik knikte.

'Nou ik waardeer het echt dat je er bent geweest.' 'En die twee optredens die Jay en jij deden waren echt heel leuk.' 'Awh dankje S.' 'graag gedaan. Ja ik heb het echt uitstekend naar mijn zin gehad.' 'Nou daar ben ik blij om.' 'Waar hebben we het over?' vroeg Sophie. Ik rolde met mijn ogen. 'Over Lex's en Jay's bruiloft.' Ik knikte. 'Mag ik hem zien?' ik knikte opnieuw en liet de ring aan hem zien. 'Nou die man van jou heeft echt goede smaak.' Ik grinnikte. 'Dat heeft hij zeker.'

'En hoe gaat het met je zwangerschap?' 'Zwangerschap?!' ik rolde met mijn ogen. 'Ja zwangerschap. Maar het gaat echt goed. Ondanks dat ik echt fucking veel naar de wc moet maar het gaat echt goed.' 'Nou dat is goed om te horen. En Blake? Hoe vindt hij het dat hij een oudere broer wordt?' 'Hij is heel blij. Ik heb hem laatst ook verteld over Bear. En hij was zo verschrikkelijk verdrietig dat hij niet met hem kon spelen.'

'Ach. En Menno?' 'Die is volledig uit de weg geruimd.' 'Ja dat mag ook wel.' Ik knikte. Meneer van Scharrelen of S dat is hoe ik hem altijd noem. Iedereen denkt dat ik hem S noem doordat zijn achternaam met een S begint maar ik noem hem S omdat zijn voornaam Sander is, maar goed. Hij is de enige docent die precies weet wat er is gebeurd tussen Menno en mij. Ook weet hij wat er precies is gebeurd met Mam en Faye aangezien hij bij mijn vader in de maffia zit. Hij heeft overigens ook een hoge rang.

Ik zie hem als een tweede vader. Ik kon altijd bij hem terecht en ik ben dus ook oprecht blij dat hij mijn mentor is. 'Nou Lexie we zien wel wat er gebeurt. En voor jou jongedame moeten we een andere manier vinden om te zorgen dat je cijfers omhoog gaan. Laten we beginnen met ook echt in de lessen op te dagen. En als je op komt dagen op tijd.'

'Doei S.' zei ik en liep richting de deur. 'Doei Lex.' Ik zwaaide en liep het lokaal uit. Ik keek op mijn telefoon. Kwart voor twee. Ja voor dat kwartiertje ga ik echt de volgende les niet meer in. Ik stopte mijn telefoon weer weg en liep richting mijn kluisje. Ik pakte mijn jas eruit en liep naar onze tafel en nam plaats. Jur is er nog niet maar ik had ook niet anders verwacht. Hij is over een kwartier pas uit. Ik pakte mijn telefoon er weer bij en begon wat door mijn foto's te scrollen.

Op een gegeven moment werd ik gebeld door Hubby <3 oftewel Jay. Ik nam op. 'Hey babe.' Zei ik met een lach. 'Hey baby girl. Ik ben er bijna. En ik begreep dat Jur ook meekomt?' ik knikte maar bedacht me dat hij dat natuurlijk niet kon zien. 'Ja hij komt mee.' 'Oké nou ik ben er over een kwartiertje.' Ik knikte. 'Tot zo.' 'Tot zo baby.' En met dat hing hij op. Ik haalde de telefoon van mijn oor en ging weer verder met foto's kijken. Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht bij eigenlijk alle foto's.

My Loving Maffia KingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu