Ik keek mijn vader boos aan en stond toen met heel veel tegenzin op en liep naar ze toe. Ik keek nog een keer om naar Jay en de jongens die me ieder bezorgd aankeken. Ik keek weer voor me uit, slikte en ging naast mijn vader staan. Niet zo zeer naast. Nee er zat eerder een meter tussen. Hij was daar blijkbaar niet mee eens en trok me dichterbij en sloeg een arm over mijn schouders. Ik versteef en hield mijn adem abrupt in.
'Lieve mensen ik wil graag mijn dochter bedanken dat ze deze speciale dag met ons mee viert. Dit is bijzonder omdat ze zelf heel erg druk is met haar eigen bruiloft te plannen. En dus tijd voor ons vrij heeft gemaakt om hier te komen en het met ons te vieren.' 'Het was meer dat ik gedwongen werd.' Mompelde ik maar mijn vader hoorde het en verplaatste zijn hand die hij had rusten op mijn schouder naar mijn rechterribben en gaf ze een stoot. Mijn gezicht betrok van de pijn maar ik herstelde me al snel omdat iedereen naar me keek.
'Ook gaat mijn dochter door een moeilijke tijd want vier weken terug was de dag dat ze haar zoontje en dus mijn kleinzoon verloor twee jaar eerder. Ze heeft het er heel moeilijk mee en nog niet goed verwerkt. Dus ik ben super blij dat ze hier bij ons kon zijn vandaag. Mag ik een applausje voor mijn prachtige dochter Lexie?' iedereen begon te klappen. Mijn vader gaf me een kus op mijn wang waardoor ik opnieuw versteef en mijn ogen stijf dicht kneep. Hij gaf me daarna een duwtje in de rug en dat ik weer weg mocht. Ik liep snel weg en keek nog eens achterom mijn vader keek me aan met die smeerlap grijns waar ik de rillingen van kreeg en versnelde mijn pas terug naar onze tafel.
Ik nam snel plaats en Jay sloeg meteen een arm om me heen. 'Wat een lef heeft die schurft.' Zei Juan boos. De jongens knikten. Ik wreef over mijn pijnlijke ribben. Hoe moeten ze ooit goed helen als zulke dingen gebeuren? 'Moet ik je zo opnieuw verbinden Lex?' vroeg Eron op fluistertoon. Ik knikte. Hij gaf me een glimlach en ging weer goed op de stoel zitten. 'Natuurlijk moest hij Bear wel benoemen maar hij laat mam en Faye buitenwegen.' Zei Manuel. Ik knikte. 'Is Bear je zoontje en Faye je zusje?' vroeg Sarah. Ik knikte. 'Hoe oud waren ze toen ze overleden?' vroeg Kim. Ik slikte.
'Ik was nog zwanger van Bear. Een week later was ik uitgerekend. Faye was vijftien en mama was zevenendertig.' Zei ik. Ik nam diep adem. 'Faye was mijn beste vriendin. Samen met mijn moeder was zij de persoon waar ik altijd terecht kon met al mijn problemen. Ze hebben ook mijn zijde niet geweken toen ik Bear verloor. En dan vier weken later worden ze beide voor je ogen vermoord. Ik kon niets anders dan toekijken aangezien ik zelf ook onderschot werd gehouden. En al neergeschoten was. Als de jongens een paar seconden later binnen waren gekomen was ik er ook niet meer geweest.' Ik veegde een traan uit mijn gezicht snoof mijn neus en begon met het bestek te spelen.
'Jij bent een hele sterke meid Alexa. En daar bewonder ik je voor. Als zoiets mij was overkomen weet ik zeker dat ik hier niet meer was geweest.' Zei Sarah. Ik keek haar aan met een zwakke glimlach. 'Noem me maar Lex of Lexie.' 'Zullen we doen Lex.' Ik knikte. 'Hoe waren je zusje en moeder?' vroeg Kim nu. Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht.
'Faye had een obsessie met zeemeerminnen, eenhoorns en Disney. Ze had een hele vrolijke persoonlijkheid. En had altijd een lach op haar gezicht. Ook als het tegen zat. haar motto was "you can't exist without a little rain and so does a rainbow." Haar motto hebben we overigens op haar grafsteen laten zetten. Uhm ze kon prachtig zingen. Dat was haar favoriete bezigheid. Samen zongen we de hele dag door. Ze maakte ook overal een spelletje van. Ze had een bepaalde mening over de kleur zwart.' Zei ik grinnikend.
'Ooh en dat was?' vroeg Sarah met een glimlach. 'Dat het een afschuwelijke kleur is en dat er een wet moet komen dat het alleen toegestaan mag zijn om zwart te dragen op begrafenissen maar dan weer niet op die van haar.' Zei Juan. Ik grinnikte. 'En wat was dan haar lievelingskleur?' 'Paars, roze, licht blauw, licht groen, geel, oranje. Eigenlijk alle lichtte kleuren.' 'Maar licht grijs dan weer niet want dat had wat weg van zwart.' Vulde Eron me aan waardoor ik knikte. 'Ze klinkt echt als een heel leuk persoon.' Ik knikte. 'Dat was ze ook.'
'En mam was de liefste persoon die er maar kon zijn. Ze stond altijd met een lach voor je klaar ook al had je een minuut daarvoor haar gevoelens gekwetst. Ze kon ook een echte sarcastische bitch zijn. Dus we weten ook waar Lex het van heeft. Mam was super muzikaal. Ze kon zingen en dansen en heel veel instrumenten bespelen. Ze was nergens bang voor. Ook niet voor spinnen waar Lex en Faye dan weer als de dood voor waren. En waar Lex nog steeds als de dood voor is. Je moest wel aan haar goede kant blijven want als je haar boos kreeg was ze de duivel haar zelf. Maar dat werd ze bijna nooit maar als ze het was wist je dat je moest rennen en niet omkijken.
Uhm ze was altijd in voor een grapje. Ze haalde dus ook continu grappen met ons uit. Een keer was ik dus de hele tijd aan het opscheppen dat ik en gekookt ei kon pellen met mijn hoofd. En ik had gezegd dat ik het op school aan al mijn vrienden zou laten zien. Nou ze had me een rauw ei meegegeven en in mijn schooltas schone kleren gestopt zodat ik niet de rest van de dag met vieze kleren hoefde rond te lopen. Ze heeft ook babypoeder in de föhn gestopt. Een bak met slijm op de deur gezet. En zo kunnen we nog veel meer opnoemen.' Zei Eli lachend. De rest moest ook lachen.
'Wat een vrouw!' lachte Sarah. 'Ja dat was ze echt hoor. Een pittige tante.' Zei ik. De rest lachte nog na. Eron tikte me op mijn schouder en wees richting de wc's. Ik knikte en we stonden met zijn tweeën op. Jay keek me vragend aan en ik tikte op mijn rechterribben. Hij knikte en ik liep met Eron weg. 'We nemen de invalide wc's wel.' zei ik. Eron knikte. We liepen naar binnen en ik deed de deur op slot.
'Zo nou kleed je maar uit dan leg ik dit alles wel klaar.' ik knikte en trok het jasje van mam en mijn jurkje uit. Ik stond nu alleen in mijn ondergoed in de kamer maar wat boeit mij dat nou? Ik bedoel hij is mijn vierlingbroer en mijn privédelen zijn gewoon nog bedekt. So no biggie. Eron draaide zich om en begon mijn ribben weer in te wikkelen met verband. Hij deed het goed strak net als die zuster in het ziekenhuis had gedaan. Ik hitste in het begin een beetje van de pijn. Eron keek me bezorgt aan maar ik knikte dat het wel ging. 'Oké dat is klaar kleed je maar weer aan.' Ik deed wat hij zei en deed het jurkje en het jasje weer aan. 'Zo.' 'Klaar voor Lexie?' ik knikte en we liepen samen de wc weer uit. We liepen terug naar de tafel en namen weer plaats. 'Daar zijn ze weer.' zei Eli. Ik knikte.
Na nog een halfuur gekletst te hebben kwam het eten. Het was echt allemaal van die chique shit. Dat is weer wat anders dan de kipnuggets van de McDonald's. Maar die krijg ik straks so no worry's. Na het eten gingen we met zijn allen de dansvloer op en hebben veel gedanst. Ook kwam er een sloom liedje op en heb dus geschuifeld met Jay. Ik vond het vandaag opzich wel een geslaagde dag. Ondanks dat ik Menno heb gezien. Mijn vader me weer pijn deed en mijn stiefmoeder echt een gemene trol is. Ik ben ook blij dat Kim en Saar mijn nieuwe stiefzussen zijn. Kim en ik zijn aan elkaar opgewarmd en kunnen het nu goed met elkaar vinden. Die hoge piepstem die ze eerst had bleek niet haar echte stem te zijn. Haar echte stem is heel lief. Ook heb ik haar een paar tips gegeven voor der make-up zodat het niet zo cakey is.
Ik had make-up mee in mijn tas dus ik heb haar make-up nog gedaan en ik moet zeggen. Onder die dikke laag smeer zit een heel mooi en lief gezicht. Dus ik heb het licht gehouden en ze ziet eruit als een heel ander persoon. Ze was er zelf ook heel blij mee dus dat scheelt. Ook kunnen de jongens het goed met Saar en Kim vinden. Dat vind ik ook zeer belangrijk. In de tijd dat we hier dus gekletst hebben heb ik weer bijgepraat met mijn crazy best friends van de maffia. Emma en David.
Emma is een echte bad girl. Ze rookt. Ze zegt al heel lang dat ze zou stoppen maar doet het niet. Ze heeft een hele lichtte huid en lang stijl licht blauw grijsachtig geverfd haar. Ook heeft ze een neuspiercing tussen de neusvleugels. Als je aan haar zou vragen om haar te omschrijven in drie woorden zou ze zeggen 'ik ben een rebel.' Jepp dat is Emma. Een crazy bitch maar toch een van mijn beste vrienden. Dan heb je David. Hij is mijn gay best friend. Hij heeft ijzige blauwe ogen en heel licht blond haar. Het is een echte lieverd. Hij is overal super enthousiast over en kan goede adviezen geven. Ik hou heel erg veel van deze twee gekken. En ben super blij dat ze twee van mijn beste vrienden zijn.
JE LEEST
My Loving Maffia King
ActionTERUG ONLINE - PLEASE, FOR THE LOVE OF ALL THAT IS GOOD, LET IT STAY THAT WAY. Thank you. Alexa heeft geen makkelijk leven. Na de dood van haar moeder en zus, is ze een huls. Haar vader - haar grootste steun en toeverlaat - heeft zich tegen haar ge...