33

697 105 90
                                    

Selamun aleyküm 🍂🍂

Keyifli okumalar...🍭🍭

FLASHBACK

-Kızım hazırsan aşağıya inelim. Hoca geldi.

-Anne bi dakika. Eşarbı bağlayamıyorum bir türlü.

-Yengeni çağırayım, o bağlasın.

-Olur.

Annem odadan çıkmış, iki dakika sonra yengem gelmişti. Geldiği gibi başımı bağlama yardımcı olmuştu.

-Bitti. Hadi aşağıya inelim.

-Tamam yenge.

Arkalı, önlü odadan çıkarak alt kata inmiştik. Doruk' un çekirdek ailesi ve benim çekirdek ailem vardı.

Kına günü ev kalabalık olacağı için kınadan bir gün önce imam nikahı kıyılsın demişti Doruk' un babası.

Aşağıya indiğim gibi herkese hoşgeldin diyerek imam nikahın kıyılacağı odaya geçmiştik babamlarla. Babalarımız ve ağabeylerimiz koltuklardaki yerini alınca imamın karşısında bulunan iki mindere oturduk. Şahitlerimiz Doruk' un kuzeni ve Ege ' ydi.


Evliliğin önemi ve evlilik ile ilgili imam biraz konuşup nasihatlerde bulunmuştu. Sonra da nikah aktini başlatmıştı. Bizlere birkaç soru sorup esas soruları sormaya başlamıştı.

-5 çeyrek altın mehr-i müeccel ve Üsküdar ' dan bir daire mehr-i muaccel Abdullah oğlu Doruk ' u kocalığa kabul ettin mi?

-Ettim... Ettim.... Ettim.

-Ferit kızı Begüm ' ü bildirilen mehr-i müeccel ve mehr-i muaccel ile  hanımlığa kabul ettin mi?

-Ettim... Ettim... Ettim.

Şahitlere de soru sorulduktan sonra imamın dua etmeye başlamasıyla ellerimizi semaya açtık.

-Allah’ım! Bu evliliği mübarek eyle. Aralarında ülfet, geçim, sevgi ve evliliklerinde sebat nasip eyle, bunları nefret, geçimsizlik ve ayrılıktan koru. Allah’ım! Âdem aleyhisselam ile Havva validemiz, Muhammed aleyhisselam ile Hatice-i kübra ve müminlerin annesi Âişe validemiz; Hazret-i Ali ile Hazret-i Fatıma-tüz-Zehra validemiz arasındaki var olan ülfeti bunlara da nasip eyle! Kendilerine, salih çocuklar, uzun ömürler ve bol rızık ihsan eyle! Âmin. Ey Rabbimiz! Eşlerimizi ve çocuklarımızı bize göz aydınlığı kıl ve bizi Allah’a karşı gelmekten sakınanlara rehber eyle! Ey Rabbimiz, bize dünyada ve ahirette iyilik, güzellik ver. Bizi Cehennem azabından koru!Kudret ve şeref sahibi olan senin Rabbin, onların söylediği uygunsuz şeylerden münezzehtir. Bütün Peygamberlere selam olsun. Âlemlerin Rabbi olan Allah’a hamd olsun.

AFİK (FİNAL)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin