9.BÖLÜM:Plan

31 5 0
                                    

  Bir otele gidip iki kişilik bir oda tuttuk. Yerleşip yemek yedikten sonra biraz daha vakit geçirdik.

  Holmes ile fazlasıyla sohbet edecek vaktim oldu ve gayet iyi anlaşıyoruz.

  Sanki dün tanışmamış gibiyiz. Kendisi bana karşı gayet cana yakın fakat diğer insanlara karşı gereksiz gördüğüm bir ciddiyete sahip.

  Bu onun bir tedbiri mi emin değilim ama gittikçe onun hakkında daha çok şey öğreniyorum.

  Akşam olduğunda odamıza geçtik ve ben yatağa oturdum. Enna'da çalışma masasının önündeki sandalyeyi yatağa doğru çevirdi.

  Oturdu ve konuşmaya başladık.

-Ertesi akşam orada olmayacaklarına neden bu kadar eminsin, Holmes?

-Çünkü onlar yasadışı bir çete, Watson. Bir yerde 2-3 günden uzun süre kalamazlar.

-Peki oraya gidince tam olarak ne aramalıyız? Bir fikrin var mı?

-Açıkçası ne bıraktıklarını kesinleştirmek iyi fikir. Dedelerimizin çok büyük bir serveti yoktu. Bizim servetimiz dedelerimiz öldükten sonra dedenin yazdığı kitapların keşfedilmesi sayesinde gelişti. Bunu biliyoruz. Sence ne bırakabilirler?

-Servetleri yoktu. Bu nedenle ellerindeki en değerli şeyleri bırakmış olmalılar.

-Peki bizim bildiğimiz en değerli şeyleri ne?

-Evleri?

-İyi ama evleri Baker Sokağı'nda ve orayı şuan kullanamayız. Bunu düşünmüş olmalılar.

-Bunu nerden akıl etmişlerdir dersin?

-Geçmiş olayları tam olarak bilmiyorsun sanırım Watson. Hemen bir özet geçeyim.

  Dedelerimiz emekli olduktan yıllar yıllar sonra Baker Sokağı'nın havası herkesi rahatsız etmeye başladı ve dedemin de gençliğinde içtiği onca puro sebebiyle ciğerleri pek sağlam değildi.

  Bu sebeple deden dedemi ve babaannemi Baker Sokağı'ndan uzak ve başkente çok yakın olan kliniğinin yakınlarına taşınmasına yardım etti.

-Bu olay dedemin evliliğinden yaklaşık on yıl sonrası olmalı.

-Aynen öyle Watson. Aynı zamanda klinikte miras olamaz. Çünkü orası yıkıldı.

-Peki sonradan taşındıkları ev olabilir mi?

  Enna arkasına yaslandı ve düşünmeye başladı. Evin durumunu hatırlamaya çalışıyordu. Yıkılmış mıydı?

  Yıkılmışsa da yenisi yapılmış mıydı? Tadilatları yapılıyor muydu?

  Bir süre daha sessiz kaldı. Sonra hayal kırıklığı ile bana döndü.

-Maalesef Watson. O ev hakkında bir bilgi hatırlamıyorum.

-Bu evi yine de ihtimaller arasına koyamayacağımız anlamına gelmez. Peki bunun dışında ne olabilir?

-Kullandıkları takı veya eşya da olabilir fakat bunlar hakkında bir bilgimiz yok. Aynı zamanda dedemin bu tür şeylere çok değer vermediğini biliyorum.

-Benim de dedem hakkında bunun gibi bir bilgim yok.

  Biraz daha oturduk ve sohbet ettik. Ertesi günde kule hakkında hatırladıklarımızı konuşmaya başladık.

  Bu sefer Holmes iki kişilik yatağın tam ortasına bağdaş kurup oturdu. Ben de masanın önündeki sandalyeyi yatağa doğru çevirip oturdum.

  Konuşmayı ilk ben başlattım.

-Ayaküstü kafamızda yapmamız gerekenleri belirleyip buradan akşam olmadan çıkmalıyız. Gece burada olmadığımızı gören otel görevlileri garipseyecektir.

-Haklısın Watson. Oraya ilk ben gittiğim için ilk ben başlayacağım.

  Beden dilini etkili bir şekilde kullanmak için ayağa kalktı ve anlattıklarına göre ellerini hareket ettirip odada dolaşmaya başladı.

-Kilit normal bir hırsızın açamayacağı zorlukta ama yanımda bulunan malzemeler sayesinde kolay açtım.

  Onun dışında kuleyi şöyle tanımlayabiliriz: İçeri girdiğimizde bizi yuvarlak bir giriş karşılıyor.

  Merdivenler bu yuvarlak girişin tam ortasından yukarıya doğru dönerek çıkıyor. Belli ki burayı turistlerin gezmesi için tekrardan dizayn etmemişler bu ailelerimizin işi olmalı.

  Bir de en yukarı çıktığımızda yine yuvarlak bir alan bizi karşılıyor ve bu yerin bir kısmı cam bir kapı ile balkona çıkıyor. Balkon kulenin etrafında halka şeklinde.

-Şimdi ise içeri girerken ve girdikten sonra aldığın görüşleri ele alalım. Holmes, içeri girdiğinde gördüğün o yuvarlak girişi inceledin mi?

-Evet ve duvarları kontrol ettim. Duvarlar eskimemiş ya da aşınmamış. Yeni tadilat görmüş olmalı.

-Fakat görünen o ki tadilat edilirken gizli odaya el atılmamış, Holmes. Bu ailelerimizin tadilata öncülük ettiğinin bir kanıtı.

  Holmes bana döndü ve yavaşça kafasını salladı. Bu genelde bana katıldığında ya da etkilendiğinde attığı bir bakıştı.

-Haklısın Watson.

  Yavaşça yatağa yöneldi ve oturdu.

-O zaman inceleyeceğimiz yerler belli o gizli oda kesinlikle tekrar gözden geçirilmeli. Değil mi Holmes?

-Evet. Diğer alanlar tadilat görmüş yani eğer miras orada olsaydı. Tehlikeye girerdi.

  Enna saatine baktı. Hala aynı kıyafetleri giyorduk. Bu ne kadar rahatsızlık verici olsada buna katlanmalıydık.

  Miras meselesini çözdükten sonra temelli bir yere yerleşip hayatımızı düzene sokmalıydık.

  İşte bu en zoruydu. İsmimizi resmiyete dökmek ve kendimizi tanıtmak.

   Tabi ki insanlar bizi tanıyordu fakat resmi olarak bizi vakalarda görmedikleri için ve resim veya bilgiye erişemedikleri için resmi olarak bizi tanımıyorlardı.

  Enna saate baktıktan sonra bana döndü.

-Saat 11. Saat 5'ten beridir ayaktayız. Biraz uyuyup dinlensek iyi olacak. Akşama hazır olmalıyız.

  Bunu dedikten sonra biraz daha oturduk ve yattık.
*********
Yazar:Arima

   Neden yorum yapmıyorsunuz?

 


 

2 Kuşak Sonrası: Holmes &WatsonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin