Holmes ile kadını içeri taşıyıp onu bir sandalyeye bağladıktan sonra Holmes telefonunu çıkardı.
-Bu kadın nerden çıktı?
Holmes telefonundan birisine mesaj attı ve tekrar bana döndü.
-Seni bilerek dışarı çıkardığımı anlamış olmalısın. Perdenin arkasında bir hareket olduğunu fark edince kadını gördüm ve elinde bir silah olduğunu anlayınca güvenliğin için seni dışarı yönlendirdim.
-Bu yaptığın tehlikeliydi.
Holmes yanıma geldi ve omzuma elini koydu.
-Sana söyleseydim. Kadın fark edildiğini anlardı. Üzgünüm Watson ama sakin kalamayabilirdin.
Holmes'a bir kez daha baktım. Oldukça sakin bir şekilde karar vermişti. Holmes'un en çok o yönünü takdir ederim ama kendini tehlikeye atmıştı.
Bazen kendi canını hiçe sayması gerçekten beni korkutuyor. Sakince bir nefes aldım ve hikayeyi anlatması için soru sormaya devam ettim.
-Sen nasıl kurtuldun?
-Kadın bizi izlediği için ilk başta sakince kalktım ve metal plakaya doğru ilerledim. Kadında o sırada bana perdenin arkasından rastgele nişan alıyordu. Metal plakayı kalkan olarak kullanıp kadın daha ateş etmeden onu aşağı attım.
Holmes kadına baktı ve durumunu tekrar kontrol etti. Kadında düşmenin etkisi ile kafasına aldığı darbe dışında çok büyük bir yara yoktu.
Zaten düştüğü yer otlarla kaplıydı. Holmes'de büyük ihtimalle oradan destek alarak kadını aşağı atmıştı.
Yoksa içeri çekip yakın dövüşe girmeyi de tercih edebilirdi. Tamam belki bu onunda aşağı düşme riskini yükseltirdi ama bu Holmes sonuçta. Her şeyi göze alabilir.
Ben kadının yaralarını elimden geldiğince tedavi etmeye çalışırken Holmes sürekli saatine bakıyordu. Birini mi bekliyor?
Kadının tedavisini bitirdikten sonra Holmes'un yanına gittim. Holmes Sally ile telefonda konuşuyordu.
-Her şey yolunda mı? Güzel! Teşekkür ederim aynı zamanda fazladan mesaiye kalmanı istediğim için üzgünüm. Tekrar teşekkür ederim. Hoşçakal.
Holmes telefonu kapattı ve bana döndü.
-Kadın uyandı mı?
-Evet ama sessiz sadece etrafa bakıyor.
Uyandığını tedavi ederken fark etmiştim ama kadın uyuma taklidi yapıyordu. Ben de bozmak istemedim. Ne de olsa kaçamaz.
-Peki. Mike buraya gelmek üzere. Aslında ilk başta evde Sally'e yardım etmesini istemiştim ama şimdi sorgu yapacaksak eğer yetkili bir polis işimize yarar. Hem kadının ambulansa da ihtiyacı var.
-Haklısın.
Bir süre sonra bir kaç polis arabası ve bir ambulans evin önüne geldi. Ben onları içeri almak için kapıyı açmaya gittiğimde Holmes kadının yanında bekledi.
Sağlık ekipleri içeri girdi. Kadının ipleri çözüldü ve polislerin gözetiminde kontrol edildi.
Kadın hiç direnmedi ama polisleri gördüğünde Holmes'u göstererek şikayette bulunmaya başladı.
Holmes gözlerini devirip geri çekildiğinde göz ucuyla Mike'a baktım. O da Holmes gibi gözlerini devirdi ve umursamadan kadına susmasını söyledi.
-Lütfen sessiz olun efendim. Yaralarınız var izin verin sağlık ekipleri işlerini yapsın.
Sağlık ekipleri tarafından ambulansa taşınan kadın sinirle Holmes'a bakmaya devam etti.
Kadın ambulansa taşınırken bizde kapının önünde durduk.
-Biraz geç geldiğim için kusura bakmayın. ~M~
-Sorun değil canım. Alt tarafı baş şüpheli ile yarım saat. Kadın en fazla ne yapabilir ki? ~H~
Mike, Holmes'a bakarak sabırla iç çekti. Holmes sırıtarak devam etti.
-Geldiğin için sağol Mike.
Bu kadar çabuk mu pes etti? Mike ile Holmes'a şaşkınlıkla bakarken Holmes tebessümle bize bakıyordu.
-Ciddi misin küçük kuzen?
-Evet. Eğer sen olmasaydın baş şüpheli ile iki saat daha geçirmek zorunda olacaktık.
Mike ile Holmes'a "Yine mi?" dercesine bakarken Mike ümidi kesmiş olacak ki sakinliğini koruyarak cevap verdi.
-Rica ederim ne demek.
-Ayrıca küçük değilim. Aynı yaştayız.
-Senden iki ay daha büyüğüm.
-İşine gelince ne güzel hesap yapıyorsun.
Ben onların atışmalarını kollarımı kavuşturup izlerken onların dikkatini çekmek amaçlı sesli bir şekilde nefes verdim.
Susup bana dönen ikili öksürerek boğazlarını temizlediler ve önlerine döndüler.
-Üzgünüm Lowell.
-Üzgünüm Watson.
Zaferle hafifçe gülümsedim ve önüme döndüm.
-Peki şimdi ne olacak? Onu sorguya mı alacağız?
Mike bana döndü.
-Davayı bütün detaylarıyla bana anlatacaksınız ve kanıtları göstereceksiniz. Sonra ise gerekeni yapacağız.
Holmes ambulansa bakarak cevap verdi.
-Olayı çözdüğümü düşünüyorum. Umalım da o kadın suçunu itiraf etsin. Direnmek bir işine yaramaz.
-Haklısın sadece işimizi uzatacak.
*******
Yazar:ArimaOkuldan dolayı yaptığım eksiklikleri tatilde tamamlamaya çalışacağım. Eğer hafta içi bölüm atarsam büyük ihtimalle üçten sonra ancak bölüm atabilirim.
Lütfen kusurlarımı görmezden gelin. Anlayışınız için teşekkür ederim.
Umarım beğenmişsinizdir. Yorum yapmayı unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
2 Kuşak Sonrası: Holmes &Watson
FantasiDöneminin en ünlü dedektifi olma ünvanına sahip olan Sherlock Holmes ve vazgeçilmez dostu John Watson'ın torunları bir vasiyet amacıyla bir araya gelirler. Dedelerinden kalan bu vasiyetin sadece eskileri yadetmek için olduklarını düşünselerde bu bul...