43. BÖLÜM: Sürpriz Oturum

5 1 0
                                    

Bir sabah kapının çalınması ile uyandığımda Holmes'un hala uyuduğunu görünce aşağı, kapıya bakmaya gittim.

Saat sabahın sekiziydi ve Sally daha gelmemişti. Kapıyı açtığımda Sally'i görmeyi beklerken karşımda Bay William'ı görünce şaşırdım.

İlk başta afallayarak ona baktığımda o da bana anlamsızca bakıyordu. Bay William'ı ortak çalışma odasına aldıktan sonra yukarı çıkıp üstüme takımımı giydim.

Sonra Holmes'u uyandırmak için odasına girdim. Holmes'u uyuduğunu zannederken Holmes'u yatağında bağdaş kurmuş yere bakarken gördüm.

Yeni uyandığı belliydi. Saçı başı dağınıktı. Bana bakmadan söylenmeye başladı.

-Az önce Bay William geldi değil mi?

-E-evet Holmes ama iyi misin?

-Hayır! Hemde hiç! Şimdi gidiyorsun ve o adama derhal defolmasını söylüyorsun.

Holmes'un bu emrine göz devirirken onu zorla yataktan kaldırdım ve banyoya götürdüm. Ona hazırlanmasını söylediğimde ilk başta mırıldayarak beni geçiştirsede onu sonunda ikna ettim ve geri aşağı indim.

O sırada Sally'e erken gelmesi için rica ettim. Yaklaşık on dakika sonra orada olacağını söyledi.

Ona teşekkür ettim ve Bay William'ın olduğu odaya girdim. Onu  masamın önündeki koltuğa oturttuktan sonra kendi koltuğuma geçtim ve Bay William'a odaklandım.

-Geleceğinizden haberimiz yoktu.

-Bunun için özür dilerim ama bu acildi ve bunu açıklamak için yeterince bekledik.

Bu ilginç açıklamaya karşı sorularımı yöneltecek iken kapı tıklandı ve Sally içeri girdi.

-Buyrun Bay Lowell beni çağırmıştınız.

-Teşekkür ederim Sally. Ben-

O sırada sözüm Holmes'un odaya girişiyle bölündü.

-A! Sally! Seni burada görmek ne güzel erken gelmişsin.

-Evet, Bay Lowell rica etti.

-Ne iyi etmiş.

O sırada hafif bir sinirle Bay William'a döndü.

-Bay William! Sizde erken gelmişsiniz. Size kim rica etti acaba?

Bay William, Holmes'un bu tür çıkışlarından hep nefret ederdi. Tabi ki bunu o söylemedi. O surattan her şey anlaşılıyor zaten.

Bay William durdu ve iğneleyici bir tavırla konuşmaya başladı.

-Beni kimsenin rica ettiği yok Bayan Enna. Sizinle bir konu konuşmaya geldim.

-2. konu geldi çattı ha Watson? Peki odamda konuyu detaylıca konuşuruz.

Sakince Sally'e döndü ve bir şeyler fısıldadı. Sonra Sally teşekkür edercesine gülümsedi ve çıktı.

-Lütfen Baylar! Kalkın bu önemli bir konu!

Holmes'un sözleri ile ayağa kalktım ve Holmes'un çalışma odasına doğru ilerledik. İçeri girdiğimizde Holmes direk oturdu.

Ben ise her zamanki yaslandığım yere geçip durdum. Bay William'da en son geldiğinde oturduğu yere yerleşti.

Holmes'a döndüm ve onayımı aldım. Sonra konuşmaya başladım.

-Bay William öncelikle korumalarınızı getirmediğiniz için teşekkür ederiz.

Bay William sinirle yüzünü buruştururken Holmes kahkahasını bastırmaya çalışıyordu.

Sırıttım ve Bay William'ın sakince cevap verme çabasını izledim.

-S-sizin bu konuda ne kadar titiz olduğunuzu anladım. Bu yüzden de korumalarım aşağıda ama yine de herhangi bir tehdide karşı h-hazırız.

-Güzel.

Holmes'un sırıtarak söylediği bu sözle Bay William daha da sinirlendi ama belli etmemeye çalıştı.

-İzninizle konuya dönelim. Bir önceki oturumumuzda ikinci oturumu daha sonra yapmak istediğimi söylemiştim.

-Evet. Peki bana söylediğiniz bekleme olayı nedir? Nedir bu acil olan?

Holmes sözlerimi duyunca bir açıklama beklercesine Bay William'a baktı.

Bay William arkasına yaslandı. Boğazını temizledi ve açıkladı.

-Sizi meslektaş olmaya davet ediyorum.
*******
Yazar:Arima

Umarım beğenirsiniz. Yorum yapmayı unutmayın.





2 Kuşak Sonrası: Holmes &WatsonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin