Holmes'un dediğini onayladıktan sonra Bayan Sarah'ın yanına gittik ve ona kiracıyı sorduk.
Bayan Sarah büyük ihtimalle bize kapıyı açmayacağını ve konuşmak istemediğini söyleyip geçiştireceğini söyledi.
Holmes bunun o kadını daha şüpheli gösterdiği gerekçesiyle kadının odasının kapısını çaldı ve bir cevap bekledi.
Hiç ses gelmeyince kapıyı üç kere daha çaldık ve en sonunda kilitli kapıyı elimizdeki aletlerle anca açtık.
Kadını içeride göremedik. Holmes içeriyi incelemek için hızlıca içeri girdiğinde ben kapı eşiğinden odayı inceliyordum.
Oda havasızdı ve karanlıktı. Perdeler kapalıydı, yatak düzenliydi. Sanki hiç açılmamış gibiydi.
Holmes yatağın altına üstüne ve her yerine hızlıca baktı ve yatağın önündeki dolaba yöneldi.
Dolap kilitli ve büyüktü. Holmes direk kilidi açmaya yeltendi. Holmes'u durdurdum. Yasal olarak arama emrimiz yoktu.
-Arama emrimiz yok.
-Teknik olarak evin sahibi Bayan Sarah ve bizi şikayet etme gibi bir amacıda yok. Kendisi bizi bu eve kendi rızasıyla soktu. Şimdi izin ver işimi yapayım.
Holmes'u bıraktığımda direk kilidi açmaya yeltendi. Hızlı olmaya çalışarak kilidi açtı. Hızlıca kapağı açtığımızda içinden önemli şeyler çıkmasını beklerken bir metal plaka ile karşılaştık.
Dolap metal bir plaka yerleştirilip kullanılmaz hale gelmişti.
Heyecanla Holmes'a döndüm.
-Bunun arkasındakini görmeliyiz ama plakayı kıramayız.
-Fakat dolabı sökebiliriz.
-Ne?
-Bayan Sarah'a tamir aletlerinin yerini sor lütfen Watson. Bu dolabın sökülmesi gerek.
Koşarak Bayan Sarah'ın yanına gittim ve tamir aletlerini toplayıp Holmes'un yanına gittim.
Bayan Sarah merak etmiş olacak ki çocukları salonda bırakıp beni takip etti.
Holmes'un yanına geldiğimde Holmes direk kutuya yöneldi ve bir elektrikli matkap buldu.
Doğru ucu taktıktan sonra vidaları sökmeye yöneldi.
Holmes bir taraftan vidaları sökerken ben diğer taraftaki vidaları tornavida ile gevşetiyordum.
Sonunda dolabın bir tarafı Holmes'un elinde kalınca Holmes sökülen parçayı bir kenara koydu.
-Watson! Bu metal bir plaka değil.
-Nasıl?
-Bu metal bir kutu!
Holmes'un dediğinden sonra dolaba baktım. Gerçekten bir metal kutunun etrafına bir dolap inşa edilmiş gibiydi.
-Bu kutuyu nasıl kırmalıyız peki? ~W~
Holmes alet kutusunu gözden geçirdi ve eline bir çekiç aldı. Çekiç ile tek bir vuruşta ne kadar hasar verdiğini tesbit etti.
Tam bir vuruş daha indirecekken Holmes'u durdurdum. Elindeki çekici aldım ve kutunun kenarlarından birini çekicin arka tarafını kullanarak ayırmaya çalıştım.
İlk başta çekiç girdi ve hafifçe oynattı biraz ayırdıktan sonra Holmes kontrolü tekrar eline aldı.
Çekici geri çıkardı ve ayrılan alanı daha da genişletmek için sert bir şekilde darbe indirdi.
En sonunda kutunun kenarı baya bir ayrıldı. Son kez ayağından destek alarak Holmes kutuyu ayırdığında kutunun bir yüzü yere düştü.
Kutuyu açtığımızda bir zafer sevinci ile içine baktığımızda gaz ile dolu orta boyutlarda bir tüp bulduk.
Tüpün içi değişik bir gaz ile doluydu ve sanırım tüpün içindeki gaz bir boru ile çocuk odasına bağlanıyor.
Bunu görünce koşarak çocuk odasına gittim. Holmes tüpü kapattı ve bizi başından beri izleyen Bayan Sarah ise peşimden geldi.
Çocuk odasına girdiğimde tüpün bulunduğu duvara denk olan taraftaki çekmeceli dolabı kenara çektim ve arkasında bulunan gaz geçişi açığa çıktı.
Bayan Sarah endişeyle bana bakarken ben çarşaflara yeltendim. İçlerini açıp teker teker inceledim ama bir şey bulamadım.
Sonra Holmes yorgun bir şekilde yanıma geldi. Dolabı açmaya çalışırken fazla güç harcamıştı.
Nefesini düzenlemeye çalışırken bir yandan da yatağı kaldırdı ve bazanın altında bulunan değişik koku salan bez ortaya çıktı.
Holmes onu alıp kanıt poşetine koyduktan sonra yeniden cebine koydu ve Bayan Sarah'a döndü.
-Bayan Sarah her şey kafamda açıklığa kavuştu. Bu olayın sorumlularını merak etmeyin onları ele vericez. Şimdi çocukların yanına dönün ve dinlenin. Lütfen davranışlarınıza dikkat edin. Çocukları etkilememelisiniz. Ayrıca güvenliğiniz için endişelenmeyin. Bugün burada kalacağız.
Bayan Sarah rahatlamış bir şekilde başını salladı ve çıktı. Bende Holmes'a döndüm.
-Burada mı kalacağız?
-Evet Watson. Suçluların olay mahalline dönmesi an meselesi.
********
Yazar: ArimaUmarım sizi fazla bekletip hikayeden soğutmamışımdır. Aktif olamadığım için üzgünüm.
Sizi seviyorum. Yorum yapmayı lütfen unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
2 Kuşak Sonrası: Holmes &Watson
FantasyDöneminin en ünlü dedektifi olma ünvanına sahip olan Sherlock Holmes ve vazgeçilmez dostu John Watson'ın torunları bir vasiyet amacıyla bir araya gelirler. Dedelerinden kalan bu vasiyetin sadece eskileri yadetmek için olduklarını düşünselerde bu bul...