Üst kata çıktık ve Enna'nın çalışma odasına girdik.
Odanın ortasında bir masa vardı. Masanın karşısında bulunan ek bölümün perdesi kapalıydı.
Holmes, Bay William'a masanın önünde misafirlerin oturması için hazırlanmış olan koltukları işaret etti ve yerine geçti.
Ben Holmes'un masasının solunda bulunan süs ve eşya koymak için olan çekmeceli dolaba yaslandım. Çekmeceli dolap kısaydı. Belime kadar bir boyu vardı.
Yaslandım ve Bay William'da beni de görebilmek için Holmes'un sağ tarafındaki koltuğa geçti.
Holmes yerine geçti ve bana baktı. Benim de onayımı aldıktan sonra konuşmaya başladı.
-Bay William öncelikle bize güvenip korumalarınızı dışarda tuttuğunuz için sağ olun.
Bu aslında bir nevi bu konuyu dikkate aldığı anlamına gelir ve aşağıdaki yemek salonunda yaşadığımız olayda bu konuya sıcak bakmadığımızı gösterir.
Bay William başını salladı. Hala rahatsızdı.
-Size ne kadar yabancı olsamda sizin işinizi ne kadar kusursuz yaptığınızı bilirim Bayan Enna.
-Övgüleriniz için teşekkür ederim Bay William. Madem öyle işi aksatmamak gerekir değil mi? Lütfen bize söylemek istediklerinizi dile getirin.
Bay William oturduğu yerde pozisyonunu düzeltti ve boğazını temizledi.
-Sizinle konuşmak istediğim birkaç konu var ama ben bunlara bir sıra vermemiz gerektiğini düşünüyorum. Bu yüzden bu toplantıyı birkaç oturum yapmayı öneririm.
Bu sözleri duyunca Holmes'a döndüm bu öneriye biraz şüpheli yaklaşıyor gibiydi.
Holmes bana döndü. Omuz silktim.
-Eğer Bay William'ın dediği konular gerçekten bu kadar önemliyse bu öneriyi kabul etmemiz gerekir.
Holmes, William'a döndü.
-Haklısın Watson. Bay William lütfen ilk konu ile başlayın.
William'ın yüzünde sinsi bir gülüş belirdi sanki bir an ama anında kayboldu. Ciddileşti.
-İlk işinizi aldığınızı duydum.
Şaşkınlıkla konuştum.
-Bunu nerden bildiğinizi sorabilir miyim acaba Bay William?
William bana döndü.
-Bu sizin ilgi alanınıza girmez, Bay Lowell. Lütfen haddinizi bilin.
Neden bu kadar sert? Sadece söyleyemem diyebilirsin.
Tam konuşucakken Holmes araya girdi.
-Ortağıma böyle hakaret edemezsiniz. Lütfen haddinizi bilin Bay William.
William sinirle bana döndü. Surat ifademi korudum ve cevap vermedim.
Hadi sıkıyorsa Holmes'a cevap ver.
William tekrar sanki hiç birşey olmamış gibi devam etti. Holmes'a döndü ve beni görüş alanından çıkardı.
-İlk işiniz alındığına göre buna özel bir şeyler planlamayı düşündük ve size özel bir davet hazırlamaya karar verdik.
Holmes'a döndüm. William'ın davet fikri ilgisini çekti sanırım. Bu itibar açısından iyi olabilir ama sanırım Enna'nın aklında başka bir şey daha var.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
2 Kuşak Sonrası: Holmes &Watson
FantasíaDöneminin en ünlü dedektifi olma ünvanına sahip olan Sherlock Holmes ve vazgeçilmez dostu John Watson'ın torunları bir vasiyet amacıyla bir araya gelirler. Dedelerinden kalan bu vasiyetin sadece eskileri yadetmek için olduklarını düşünselerde bu bul...