13.BÖLÜM: Eğlenceli Kaçırılma

19 4 1
                                    

Yürümeye başladığımızdan beri Enna'da bir değişiklik fark ettim. Fazla gergindi. Ben uyuduktan sonra ne oldu acaba?

Tamam büyük bir şey olmadığı kesin ama Holmes en küçük detaylara bile takılır bilirsiniz.

Ben tam söze girecekken Holmes yanda duran bir restaurantı gösterdi.

-Oraya gidip bir şeyler yesek iyi olacak.

Oraya doğru giderken Holmes. Yanında bulundurduğu silahını biraz daha arkaya çekti.

Benim ki zaten arkadaydı. Taksiye binmeye karar verdiğimizden beridir.

Holmes'un ki ne zamandan beri öndeydi acaba?

Restauranta girdik ve bir masaya oturduk. Siparişleri verip beklemeye başladık.

Beklerken sorularımı sormaya başladım.

-Holmes!

Yavaşça odağını bana çevirdi.

-Takside ben uyuduktan sonra ne oldu?

Holmes sandalyesini masaya yaklaştırdı ve kollarını masaya koydu. Konuşmaya ciddi bir şekilde başladı.

-Hiç birşey olmadı. Sadece taksiyi ve sürücüsünü daha iyi tanımak zorunda kaldım.

Holmes'un ne bahsettiğini anlamadım. Kollarımı masaya koydum ve açık konuşmasını istedim.

-Lütfen daha açık ol Holmes.

-Tamam sen nasıl istersen Watson. Şuan saatin kaç olduğuna dair bir fikrin var mı?

O sırada garson siparişleri getirdi. Koydu ve selam verip uzaklaştı. Ben de saati çıkardım.

-Evet Watson. O taksiye bindiğimizden bu yana yaklaşık kaç saat geçti?

-1 saatten biraz fazla.

-O fazlalık yürümeyle geçen süredir Watson. Taksiden indiğimiz ile bindiğimiz vakitlerin farkı yaklaşık 1 saat.

-Bu bize neyi açıklar?

-Sabırlı ol Watson. Maalesef kelime oyunlarını ve konuyu uzatmaya bayılırım. Bana katlanmak zorundasın maalesef.

Yüzümde bir sırıtmayla yemek yemeye başladım.

-Seni seve seve dinlerim Holmes.

Holmes gülümsedi ve yemeğinden bir lokma aldı.

-Teşekkür ederim Watson. İyi ki sen varsın. Yoksa kim beni dinlerdi?

-Sağol Holmes. Şimdi konuya dönelim.

Holmes hafifçe öksürdü.

-Hay hay. Peki sıradaki soru. Bizim alacağımız yol normal bir hızla ne kadar sürerdi?

Telefonum saate baktığım için masanın üstündeydi. Ağzımı ve ellerimi silip ona uzandım. Haritalara girdim.

-40 dakikadan daha az bir süre.

O an kafamda bir şimşek çaktı. Biz fazladan 30 dk daha harcamıştık.

-Fazladan 30 dk harcamamızın sebebi nedir Holmes?

Holmes yemeğini bir kenara bıraktı ve anlatmaya başladı.

-Sen uyudun ve ben de haritaları açtım. Taksicinin her hareketini takip ediyordum. Yaklaşık 20 dakika sonra en kısa yoldan gitmesini istediğimiz taksinin farklı bir yola saptığını fark ettim.

"Neden bu yola girdiniz?" diye sordum. "Buradan da bir yol var. Şimdi ana yolda trafik olur. Bu yoldan gidelim." diye cevap verdi. Peki sence yazın böyle bir yolda nasıl trafik olabilir Watson?

2 Kuşak Sonrası: Holmes &WatsonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin