-Watson, seni tanıştırayım. Bu Mike Holmes. Baba tarafından kuzenim.
O an şaşkınlığımı gizledim ve Mike'ın elini sıktım. Tokalaşmadan sonra Mike konuştu.
-Lowell Watson öyle değil mi? Sizinle tanışmak bir şeref.
-Sizinle de öyle Bay Mike.
-Lütfen resmiyete gerek yok. Buna alışık değilim.
-Tamam siz nasıl isterseniz.
Robert araya girdi.
-Bence direk başlamanızda bir sıkıntı yok. Mike'a olayları yolda anlatabilirsiniz.
Holmes başını salladı.
-Kesinlikle katılıyorum. Hadi beyler yola düşün. Yapacak işlerimiz var.
Mike derin bir iç çekti ve arkamızdan geldi. Polis merkezinden çıktık ve Holmes ceketin cebinden çıkan fişi gösterdi.
Mike anlamsız bakar iken Holmes bana döndü.
-Bu fiş ceketin cebinden çıktı. Eğer bu ceket normal bir mağazadan alınıp ondan sonra içine toka konsaydı fiş farkedilip alınırdı ama farkedilmemiş. Demek ki bu mağaza normal gibi görünen ama arka tarafta kaçakçılık ile uğraşan bir çetenin üssü. Bu arada Watson yolda Mike'a olayları anlatırsan sevinirim.
-Nasıl istersen.
Holmes önümden yürürken ben de yanımda yürüyen Mike'a olayları anlattım.
Mike hiç yorum yapmadı sadece dinledi. Holmes' tan ise hiç ses gelmiyordu. Ne bir tepki ne bir ses.
Bir süre sonra bir arabanın yanında durdu. Dur bu Sally'nin arabası mı? Burada ne işi var?
Holmes durmamızı söyledi ve arabaya bindi. Arabaya bindiğinde camlar kepenk gibi bir şey ile kapandı. İçerisi görülemez oldu.
Bir süre sonra Holmes dışarı çıktı ama üstünü değiştirmişti.
Üstünde siyah kapşonlu bir uzun kollu altında ise siyah bir ispanyol paça pantolon vardı. Yanına da bir maske almıştı.
-Bizi kimin tanıyacağı belli olmaz. Eğer mağaza çalışanları bizi tanırsa önlem almak isteyebilirler.
Holmes haklıydı. Holmes'tan sonra sırayla bizde farklı kıyafetler giydik ve maskelerimizi taktık.
Ceketin alındığı mağazaya yakın bir mesafe kala durduk ve plan yapmak için durduk.
Konuşmaya başladım.
-Mağaza şükür ki iki katlı yani daha az zamanda daha fazla inceleriz.
Mike başını salladı.
-Haklısın ama girip öylece reyonlarda dolaşırsak dikkat çekeriz. Mağazayı bölümlere ayırmalıyız.
Holmes'te mağazaya bir bakış atıp bize döndü.
-Mağazayı üçe böleceğiz. Sally kadın reyonlarını alacak. Mike sen erkek reyonlarında dolaş. Watson sende bebek/çocuk reyonlarında gezineceksin. Ben de peşinden geleceğim ki dikkat çekmeyelim. Hem çocuk reyonlarını bebek malzemeleri yüzünden fazla büyük tutuyorlar. İki kişi anca gezeriz.
O an aklım Sally'nin nerede olduğuna gitti. Sanırım arabayı o oraya bıraktı. Bizi orada bekliyor olmalı.
Mike söze girdi.
-Sally de kim?
-Bir arkadaşım, o da bize yardım edecek. Şimdi Sally'e içeri girmesi için talimat vereceğim. Sally içeri girdiğinde Mike oraya yürümeye başlayacak. Mike içeri girdiğinde biz yürümeye başlayacağız.
Holmes telefonunu çıkardı ve Sally'e mesaj attı. Sonra Mike'a gitmesini söyledi. Onun uzaklaşmasını izlerken Holmes bana döndü.
-Mike'ı erkek reyonuna yolladım. Çünkü erkek reyonları kadın reyonları kadar geniş değil. O yüzden oradan bir şey çıkması ihtimali çok düşük. Eğer Mike olmasaydı. Büyük ihtimalle erkek reyonunu en son incelerdik.
Holmes'a alaycı bir tavırla ekledim.
-Adamı bildiğin oyalıyorsun. Üzülmesin sonra.
Holmes sırıttı. Ben de devam ettim.
-Baba tarafından kuzenindi. Öyle değil mi?
Holmes ne düşündüğümü anlamış gibi bana baktı ve başını salladı.
-Evet Watson. Miras konusunu düşünüyorsan eğer merak etme ona komplo kurup tahtını elinden almadım.
Holmes şakasına hafifçe gülümsedi ve Mağazaya girmek üzere olan Mike'a baktı. Sonra bizde kol kola girdik ve yürümeye başladık.
-Peki ne oldu o zaman?
Holmes omuz silkti.
-Önemli bir şey değil. Mike mirası reddetti yani eğitimleri oda aldı ama miras için çalışmadı.
-Peki babası veya annesi ona karşı çıktı mı?
-Amcamlar biz 3 yaşındayken öldü.
-Üzgünüm.
-Sorun değil. Mike kardeşim sayılır. Aynı evde büyüdük ve çok iyi anlaşırız ama üniversite yıllarının başında ayrı bir eve çıkıp beladan uzak durmaya karar verdi. İstediği huzurlu bir hayattı ilk başta ama sonra içgüdülerine engel olamadı ve polislik yolunda ilerledi.
-Sizde genetik galiba.
-Ne genetik?
-Adalet.
Holmes kıkırdadı ve mağazaya giriş yaptık.
**********
Yazar:Arima
ŞİMDİ OKUDUĞUN
2 Kuşak Sonrası: Holmes &Watson
FantasyDöneminin en ünlü dedektifi olma ünvanına sahip olan Sherlock Holmes ve vazgeçilmez dostu John Watson'ın torunları bir vasiyet amacıyla bir araya gelirler. Dedelerinden kalan bu vasiyetin sadece eskileri yadetmek için olduklarını düşünselerde bu bul...