Holmes nefesini düzenlediğinde tekrar gizemli kiracının odasına girdik. Bayan Sarah'a bugün çocuklarla birlikte bizim eve gitmesini söyledik.
Sally onları karşılayacaktı ve Bay Steve'e haber verilecekti. Bayan Sarah ve çocuklar çıktıktan sonra dış kapıyı ve kiracının odasını kilitledik.
Kendimizi bu karanlık ve havasız odada mahsur bıraktıktan sonra ben yatağa oturdum.
Holmes ise kırdığı plakayı ve dolap parçasını duvara doğru yasladı. Sonra ise duvarın dibine bir dizini kendisine çekerek oturdu.
Bir yandan kırdığı dolabın içindeki tüpü inceliyordu. Yataktan kalktım ve pencerenin önüne geldim. Perdeyi hafifçe aralayarak dışarıyı izlerken bir yandan Holmes ile konuşmaya başladım.
-Şimdiki planımız nedir?
Holmes o kadar tüpe odaklanmıştı ki sorum üstüne dikkati dağıldı ve ne olduğunu sorarcasına bir anda bana döndü.
-Şimdiki planımızı soruyordum.
Perdeyi tekrar kapatıp ona döndüm.
-Kiracı buraya geri dönecek ve döndüğünde onu etkisiz hale getirmeliyiz.
-Buraya döneceğini nerden biliyorsun? Belki bizim geldiğimizi duyunca buradan kaçtı.
Holmes hafif bir tebessümle bana baktı.
-Bunu düşünmedim mi sanıyorsun? Buraya geri gelecek çünkü gittiği yerde küçük bir sorun yaşayacak ve buradan başka kalacak bir yeri yok ve delilleri yok etmesi gerek.
-Bunları nerden biliyorsun?
-Detaylar Watson. Hepsi ortada.
-Gittiği yer neresi peki?
-Onu tam olarak bilmiyorum ama kiracımız görevini tamamlayamadığı için şuan azar işitiyor.
-Görevi çocukları yakalamak mı?
-Aynen öyle. Kiracımız bizim kapıyı tıklattığımızı duyduğunda kaçmak üzereydi. Şuan gideceği yere varmış olmalı.
Bunu duyunca beklememiz gereken vaktin uzun olmamasını dileyerek yatağa oturdum. Holmes bir süre daha yeni orada durduğum pencere kenarına bakarken bir süre sonra bana döndü.
-Çocuk kitapları hakkında ne düşünüyorsun?
Holmes'un bu alakasız sorusu üzerine bir an bakakaldım.
-Ne?
-Bana çocuk odasından bir çocuk kitabı getirir misin?
Sabırla bir iç çektim.
-Bunun konumuzla ne alakası var?
-Hadi ama Watson! Sıkılmadın mı? Hadi çocuk odasından bir çocuk kitabı getir! Sana bir şey göstermeliyim.
Holmes'u yargılamanın sonuç vermeyeceğini anlayıp hızlıca ayağa kalktım ve kilitlediğimiz kapının kilidini açıp çıktım.
Arkamdan kapıyı kapatıp çocuk odasına yöneldiğimde çocuk kitaplarının olduğu yere gittim.
Kitaplara bakıp birini seçmek için yönelirken bir Holmes'un olduğu odadan bir cam kırılma sesi duydum.
Koşarak Holmes'un olduğu odaya gittiğimde Holmes perdeyi açmış ve camı kırmış bir şekilde aşağı bakarken gördüm.
Kapıyı açtığımda beni de geçerek aşağı kata inmeye başladı. Holmes hızlı adımlarla koşarak dışarı çıkarken onu arkasından takip edip ne olduğunu sorsam da bana cevap vermedi ve koşmaya devam etti.
Dışarı çıkıp kırdığı camın altına denk gelen yere geldiğimizde yerde baygın bir şekilde yatan bir kadın gördük.
Kadının durumunu kontrol etmek için Holmes atıldı ve kadını kontrol etti. İyi olduğunu tespit ettikten sonra da kadının elini kelepçeledi.
Onu taşımak için kaldırırken bana döndü ve hızlıca cevap verdi.
-Sorgu zamanı Watson!
*******
Yazar:ArimaUmarım bölüm hoşunuza gitmiştir. Yorum yapmayı unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
2 Kuşak Sonrası: Holmes &Watson
FantasyDöneminin en ünlü dedektifi olma ünvanına sahip olan Sherlock Holmes ve vazgeçilmez dostu John Watson'ın torunları bir vasiyet amacıyla bir araya gelirler. Dedelerinden kalan bu vasiyetin sadece eskileri yadetmek için olduklarını düşünselerde bu bul...