35. BÖLÜM: Oda Kokusu ve Çarşaflar

10 1 1
                                    

-Bayan Enna! Bay Lowell! Çocuklar yok!

Holmes dışarıya doğru atıldı ve bağırdı.

-Fazla uzaklaşmış olamazlar. Sakin olun! Onları bulucağız.

Holmes koşarken arkasından onu koşarak takip ediyordum. Holmes etrafı hızlıca kontrol ederken ben bağırdım.

-Tom! Emily! Nerdesiniz çocuklar?

Holmes koluma hafifçe vurdu ve onu takip etmem için işaret etti.

-Burdan Watson.

Koşarak ormana doğru girerken bir ırmağı geçtik ve ilerledik. Sonra Holmes bir anda beni durdurdu.

-Ne ol...

-Sessiz ol. Yakındalar.

Holmes ile çalıların arkasına saklanarak ilerledik ve bizimle beraber adım sesleri duyduk.

Bir süre sonra çalıların arasında Tom'u gördük. Emily yanında yoktu ve Tom'un belinde bir çanta vardı.

Tom çalıların arasından emin adımlarla giderken bizde Holmes ile onu takip ediyorduk.

Tom ilerledi ve arkasına pek çok kez göz attı. Sanki yakalanmaktan korkuyordu.

Sonra bir anda korku ile koşmaya başladı ve mağara gibi küçük bir alana girdi.

Orası çok küçük bir çocuk için ideal bir saklanma yeri ama bizim girip orayı kontrol etmemiz zor görünüyor.

Tom oraya girdiğinde bir süre çıkmasını bekledik. Yaklaşık on dakika sonra Tom belindeki çantayı boşaltmış bir şekilde çıkarken çantasını kapattı ve yoluna koşarak devam etti.

O koşarak eve giderken bizde onu takip ettik ve evin önünde ondan sonra içeri girdik.

Bayan Sarah bir açıklama bekleyerek bize bakarken Emily'nin de bizden önce geldiğini anladık.

Emily ve Tom odalarına bir şey demeden çıkarken biz de Bayan Sarah ile konuşmaya başladık.

Bayan Sarah'a fazla detay vermedik. Bu detaylar onun çocuklara olan tavrını değiştirebilirdi.

Bu yüzden sadece ona ormandan bahsettik yani Tom'u orada bulduğumuzu ve iyi olduğunu falan.

Sonra çocuklara veda ettik. Çocuklar normal bir şekilde yanlarımıza gelip bize sarıldılar ve bizi uğurladılar.

Hatta ne zaman tekrar geleceğimizi bile sordular. Bizde onlara ve Bayan Sarah'a yarın için söz verip eve döndük.

Eve geldiğimizde Holmes Sally'den çay istedi ve yerine yerleşti. Oldukça memnun ve düşünceli görünüyordu.

Holmes'un oturduğu masanın önündeki koltuklardan birine oturdum.

-Neden ormanı araştırmadık? Belki Tom'un girdiği mağarada ne olduğunu öğrenirsek işimiz kolaylaşır.

Holmes bana döndü.

-Ormanı yeterince gördüm ama tekrar bir gidip bakmakta sorun yok fakat şimdi olmaz. Öğrendiklerimizi pekiştirmeliyiz.

Holmes ayağa kalktı ve o sırada Sally içeri girip çay servisine başladı. Aynı zamanda bizi can kulağıyla dinliyordu.

-Evet baştan başlayalım. Bir kiracı eve giriş yapıyor. Hiç görünmüyor. Adam acil bir teslimat için uzun bir yolculuğa çıkıyor. Çocuklar bu süre içerisinde psikolojik olarak değişiyorlar. Bir şey tarafından etkilenmişe benziyorlar. Herkes durup dururken delirmez.

Bende o sırada notlarımı çıkardım. Çocuk odası ve çocuklar hakkında görüşlerimi anlatmaya başladım.

-Çocuk odasının incelenmesinde fayda var. O artık her neyse çocuklara uykuda bile etki ediyor.

Holmes başını salladı. O sırada Sally yardım edebileceğini düşündü ve bir fikir ortaya attı.

-Çocuk odasından biraz bahseder misiniz? İşim gereği oda dekorasyonu ya da düzenlemeye dair hatta oda kokularına dair bile bir bilgi birikimim var.

Oda kokusu mu? Çocuk odası çok değişik kokuyordu. Holmes dikkatini çeken şeyleri kafasında düşünürken ben Sally'e döndüm.

-Oda kokusu dedin öyle değil mi?

-Evet Bay Lowell.

-Açıkçası çocuk odasının çok garip koktuğunu söyleyebilirim.

Holmes bir şey hatırlamış gibiydi.

-Aynı zamanda çarşaflarda.

-Çarşaflar?

-Evet Watson. Çarşaflara bir koku sinmiş gibiydi. Odanın kokusu kadar garipti.

Sally bilgileri gözden geçirdi ve bize tekrar döndü.

-Oda kokularında ya da çarşafların yıkandığı deterjanlarda bir sıkıntı olup olmadığını kokunun farklı veya aynı olması şeklinde değil. Baskın mı yoksa değil mi şeklinde düşünerek anlayabilirsiniz.

Holmes anlamış gibi başını salladı ve gururla yüzünde bir gülümseme ile yerine geri oturdu.

-Evet. Açıkçası salonun kokusundan daha baskın bir kokuya sahipti. Fakat bu neyi açıklar? Sadece farklı deterjan ya da oda kokusu kullanılmış olabilir. ~W~

Holmes çekmeceleri karıştırdı ve çocukların bilgileri yazılı bir dosya çıkardı.

-Çocukların herhangi bir alerjisi yok.

-Bu ne demek? ~S~

-Hiç kimse ekstra önemli bir durum olmadığı sürece farklı odalarda farklı koku kullanacak kadar takıntılı olamaz. ~H~

Telefonumu çıkardım ve Bayan Sarah'ın numarasını çevirdim. Sonra odadan çıktım.

-Bay Lowell ne yapacak?

-Eğer Watson'ı tanıyorsam ,ki yeterince tanıyorum, gidip Bayan Sarah'a çocukların camını açık bırakmasını söyleyecek.

O anda kapıyı açtım ve masada oturan Holmes'a sırıttım.

-Aynen öyle.

Sonra tekrar kapıyı kapattım ve Bayan Sarah ile konuştum.

Bayan Sarah ile telefonda görüştüm ve tekrar odaya döndüm. Sally, Holmes'un önündeki koltuklardan birinde oturmuştu.

Holmes ise hala masasında oturuyordu. Ben içeri girince Sally ayağa kalktı ve Holmes bana döndü.

-Onunla görüştüm ve yapacağını söyledi.~W~

-Bu arada teşekkür ederiz Sally. Bize çok yardımcı oldun. ~H~

-Rica ederim. ~S~

Sonra Sally çıktı ve Holmes tekrar ciddi bir şekilde konuya döndü.

-Bu davada üç aşama var: çocukları ney delirtti? Bunu kim yaptı? Bunu neden yaptı? Eğer bu üçünü de açıklığa kavuşturursak bu dava sonuçlanır.

-Birinci aşamaya yakın olduğumuzu düşünüyorum.

-Umarım Watson. Umarım.
*********
Yazar:Arima

2 Kuşak Sonrası: Holmes &WatsonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin