44. BÖLÜM: Meslektaş Kavgası

8 1 1
                                    

Holmes ciddi bir şekilde oturduğu yerde doğruldu. Bende duruş pozisyonumu düzelttim.

-N-ne demek meslektaş? Zaten aynı amaç için çalışıyoruz.

Holmes dediğime onaylar bakışlar atarken Bay William'dan bir açıklama için döndük.

-Yani sizi kendi polis merkezimizde iş üstünde görmek isteriz.

-Ben gayette işimin başındayım. Eğer buraya işimi doğru yapmadığımı söylemek için geldiyseniz, beraber veya ayrı çözdüğümüz davaların dosyalarına bakabilirsiniz. Açıkçası Bay Lowell'ın da benden aşağı kalır bir yanı olduğunu düşünmüyorum.

Holmes iğneleyici bir şekilde tavrını belli ettiğinde Bay William sinirlenmeye başladı. Sonra sakinliğini korumaya çalışarak bana döndü.

-Peki siz Dr. Lowell? Sizde mi aynı şekilde düşünüyorsunuz? Sizin işiniz bu mu?

Bana çoğunlukla doktor diye hitap etmiyorlar. Tabi ne kadar ilk işim bu olsada şu anda uğraştığım konular daha heyecanlı diyelim.

Bu hesap sormanın ardından Bay William'a kararlılıkla baktım.

-Benim işim sizi ilgilendirmez Bay William.

Dediğim karşısında Bay William daha çok sinirlendi ve en sonunda sinirle ayağa kalktı.

-Emin olun ki eğer gerçek Holmes ve Watson burada olsaydı bu harika fırsatı geri çevirmezdi. Siz iki genç,  hırslarınız yüzünden ne yaptığınızın farkında bile değilsiniz.

Holmes sakinleşmeye çalışarak ayağa kalktı.

-Kendinize gelin Bay William! Haddinizi aşıyorsunuz!

Bay William sinirle ona döndü.

-Holmes ailesinin yüz karası! Dedene benzemeye çalışarak kendi karakterini kaybeden bir yüzsüzsün!

O an aynı şeylerin bir benzerini bana söylemek için döndüğünde ne kadar sinirlendiğimi tahmin edemezsiniz.

O an kendimi kaybettim ve Bay William'a bir yumruk indirdim. Adam geriye doğru afalladı ve duvara dayanarak dengesini korudu.

Tam adam ayağa kalkacakken Holmes'un ayağına attığı çelmeyle adam yere düştü.

Kendi çabalarıyla yerden kalkmaya çalışırken biz Holmes ile istemeden geri çekildik. Sonuçta o bir devlet polisiydi.

Holmes sinirle adama bakarken bir yandan kolumdan tutarak bana geride durmamı söylüyordu.

Biz yerimizde sinirimizi tutmaya çalışırken o anda iki koruma içeri girdi.

Korumalar içeri girdiğinde birinin merdivenlerden koşarak çıktığını duydum.

Bu Sally olmalıydı ve korumalar onun geçmesine izin vermeden içeri girmiş olmalı.

O sırada Holmes Sally'e bağırdı.

-Sally aşağıda kal!

O anda Sally istemeden de olsa aşağı indi. Merdivenlerin başında beklediğine eminim.

O sırada korumalardan biri Bay William'a yardım ediyordu. Diğeri ise elinde bir silah olmadığı için sadece bizi süzüyordu.

Silahları Sally almış olmalı ama onlar hala farkında değil. Silahlarını arayan korumalar bulamayınca daha çok sinirlendi.

Korumalardan biri bize doğru gelmeye başlayınca Holmes ilk başta onu tek bir hareketle yere serdi.

İkinci korumada o zaman aralığından faydalanmak için saldıracakken ben silahımı çıkardım.

Silahımı korumaya doğrulttuğumda koruma ellerini havaya kaldırdı ve geri çekildi.

Ben onu geriye yönlendirirken Holmes diğer korumaya da silah çekti.  Bay William zaten burnundan gelen kanı temizlemeye çalışıyordu.

Holmes ve ben adamları geriye çekerken merdivenin oraya kadar getirdik.

Sally aşağıda merdivenin başından bize bakıyordu. Korumaları görünce elinde duran korumalardan çaldığı silahları onlara doğrulttu.

Ben silahımı indirirken Holmes tekrar odaya girdi ve Bay William'ı yakasından tutup korumalarının yanına yere fırlattı.

Korumalar ona yardım etmek için tam eğilecekken silahımı kaldırdım. Holmes ise açıkladı.

-Kıpırdamayın!

Korumalar korkuyla tekrar doğrulurken Sally elindeki silahları daha çok göstererek bağırdı.

-Derhal gidin buradan!

Korumalar ve Bay William tuttuğumuz silah zoruyla dışarı çıkarken kapıyı suratlarına kapattık.

Holmes sinirle silahını beline koyup yukarıya yönelirken Sally'e döndüm. O iyi olduğunu belli etmek için başını sallarken ben Holmes'u kontrol etmek için tekrar yukarı yöneldim.
***********
Yazar:Arima


2 Kuşak Sonrası: Holmes &WatsonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin