Bir vasiyet için yetiştirildiler. Hazırlandılar ve çaba gösterdiler. Hepsi o "sıradan" olması planlanan gün içindi.
Vasiyette bir sürü madde vardı. Bunların hepsine uyulmalıydı. Çünkü dedeleri onların kaderlerine yol çizmişlerdi. Onlarda bu düzene ayak uydurdular.
Büyüdüler ve geliştiler. Tek başlarına çalıştılar fakat şimdi birleşme vakti.
***********
Ben Enna Holmes. Vasiyette geçen birinci çocuk benim. Dedemi hiç gerçekten görmedim ve bu benim için bir eksi veya artı değil.
Ailem bana vasiyet için çalışmam gerektiğini 7 yaşımdayken söyledi. Tabi tam olarak bahsetmedi. Çünkü daha küçük bir kız çoçuğuydum ve tek bildiğim çalışmam gerektiğiydi.
Çeşitli eğitimlerden geçtim. Bu eğitimlerin çoğu dedektiflik üstüne oldu.
İnsanları analiz ediyor, yorumluyor ve çıkarımlarda bulunuyordum.
Sezgilerim doğuştan kuvvetliydi. Sonuçta Sherlock Holmes'un torunuydum ve ondan aldığım pek çok özellik vardı. Onun keman çalması gibi benim de piyano çalmaya yönelmem gibi.
Babam da bir dedektifti. Aile mesleğine bağlıydı.
Annem ise........... onun işi hakkında pek bilgim olmadı ama ondan gelen kuvvetli bir güç var.
Bu güç olağandışı.
Babam benim itibarımı bu kadar hızlı kazanacağımı tahmin edemezdi.
Tabi ki bana ve sezgilerime her zaman güvendi. Yani hiç söylemedi ama öyle hissettirdi.
Çünkü bizim ailede duygu kontrolü muazzam bir boyutta.
Tabi ki sadece bizim olduğumuz bir ortamda daha rahatız ama hep tetikteyiz. Çünkü bize her an herşey olabilir.
Kılık değiştirme ve duygu kontrolü bunlarla ilgili de eğitimim var ve tabi ki kendimi savunmak için silah kullanmayı ve savunma sanatlarını da biliyorum.
Anladığınız gibi çok da boş kalamıyorum. Açken daha iyi çalışıyorum ve uykusuz kaldığım günlerde genelde bir vaka üstünde çalışıyor vaziyette oluyorum.
Çoğu kişi beni tanıyor aynı onun gibi.
O kişi kim mi?
O vasiyetteki 2. çocuk Lowell WATSON.
*******
Ben Lowell Watson. Vasiyette geçen ikinci çocuk benim. Dedemi hep annem anlatırdı ve pek çok kez resimlerini gördüm.
Annemin annattıklarına göre dedem dostu Holmes'a göre daha sosyal ve normal bir adamdı. Holmes ailesi zaten hep soğuk ve kontrollüydü.
Bunu bilmemin sebebi her ne kadar bizim buluşmamız yasak olsada ailesi bizim evi hep ziyarete gelirdi. Yani ailelerimiz yakın arkadaşlıklarına devam ederdi fakat biz bundan nasibimizi alamadık.
Onun yüzünü bir kere bile göremedim, çok kez denedim ama her denememde o gelmemiş oluyordu. Holmes ailesi hep tetbirliydi ve aileye sadıktı yani o yüzden önlemleri sıkıydı.
Onu haberlerde bile göremedim sadece bilgiler vardı resim yoktu. Büyük ihtimal Holmes ailesi buna da bir çözüm buldu ve kızlarını çekenleri şikayet etti.
Onun dışında hep doktorluk ve dedektiflik hakkında eğitimlerim oldu ama hep doktorluk ön saflardaydı. Çünkü dedemin mesleği bizim aileye göre daha önemliydi.
Annemde bir doktordu. Aynı babam gibi fakat babamın işi daha farklıydı. Onun işi daha çok gizem ve olağandışı şeyler içerirdi ve işi hakkında pek..... açık olmazdı.
Hep birşeyler saklardı ama onun dışında çok iyimserdi.
Onlar sayesinde kısa zamanda itibar kazandım ve tanınmaya başlandım. En azından resmi olarak o olaylara atılmasamda vakalar üstünde çalışıyordum.
Aynı onun gibi.
Vasiyetin gerçekleşmesine az kaldı vasiyete göre 20 yaşına girdiğimiz yılın bir yaz gününde gece yarısı evden kaçıcağız ve Baker Sokağı'nda bulunan eski kulede buluşucağız.
(Bu kuleyi Galata Kulesiymiş gibi hayal edebilirsiniz. Ben öyle hayal ettim. Tabi yinede siz bilirsiniz.)
Tabi bunun da birkaç kuralı var. Birinci kuralı kıyafet. Bunun için dedelerimizin giydiği eski kıyafetlerin stillerini kendi kalıbımızda kestirip giymeliyiz. Bunun amacı yalancılardan korunmak ve birbirimizin dikkatini çekmek yani sonuçta herkes gece yarısı 1800'lerdeki gibi giyinip evden çıkıp kulede buluşmuyor.
Aslında vasiyet olayını sadece bizim ailelerimiz biliyor ama yine sızmış olabilir.
İkinci kuralımız ise yanımıza ışık kaynağı götürmemek bunun sebebi eğer anlaşamazsak bir daha görüşmemek üzere ayrılabilmemiz.
Bu kuralı anlayamadım. O gün Enna'ya sorup fikrini almalıyım bunun hakkında düşündüğüne eminim. Hem benden daha bilgili hem de konuşmak ve karaktetini anlamam için zaman gerekiyor.
Umarım herşey "sıradan" geçer.
...........................
Yazar:ArimaBir önceki "Sahte Hasta" adındaki kitabımı kimse okumadığı ve sarmadığı için bu kitaba başlamaya karar verdim. Umarım bu tutar ve okunur. Bir sonraki hedefim bu kitabı uzatabildiğim kadar uzatmak gelişmelere bildirmeye devam edeceğim.
Keyifli okumalar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
2 Kuşak Sonrası: Holmes &Watson
FantasyDöneminin en ünlü dedektifi olma ünvanına sahip olan Sherlock Holmes ve vazgeçilmez dostu John Watson'ın torunları bir vasiyet amacıyla bir araya gelirler. Dedelerinden kalan bu vasiyetin sadece eskileri yadetmek için olduklarını düşünselerde bu bul...